X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנה אחת ההשלכות הטריוויאליות של החלטת היועץ כי עיתונות טובה היא טובת הנאה בעסקת שוחד
▪  ▪  ▪

אין ספק שעיתונות טובה או רעה יכולה ליצור הנאה משמעותית לגורם הנסקר. לדוגמה, העיתונות (הרעה) שקיבל בנימין נתניהו מאז פרסם היועץ המשפטי את החלטתו, יצרה הנאה משמעותית למפלגתו של גנץ ולמפלגות הניצבות ימינה מהלכוד. הסקרים מורים על עלייה במספר המנדטים שלהן, מה שמיטיב עמן גם פוליטית וגם כספית (ובמיליונים, מימון בחירות).
מנגד אומרת ההחלטה שעיתונות טובה, מלבד היותה הנאה, היא אף נחשבת כטובת הנאה על-פי דין, אך אם נחשבת היא טובת הנאה על-פי דין, הרי היא אסורה על-פי חוק המתנות, כי חוק המתנות אוסר קבלת טובות הנאה, אפילו מבלי שנתנה כל תמורה עבורן, כלומר מבלי שקיימת כלל עסקת שוחד.
צא ולמד, שמכאן והלאה אסור בתכלית האיסור לסקר אנשי ציבור בסיקור חיובי. אסור גם לסקר סיקור שלילי כי סיקור שלילי מהווה טובת הנאה ליריביהם – סיקורים כאלה נחשבים טובת הנאה, ולכן אסורים על-פי חוק המתנות.
ומה נותר לעיתונים ולמהדורת החדשות? הכל פרט לדברי ביקורת או הלל לאנשי ציבור, כלומר מתכוני עוגות, רכילות ריאליטי ומודעות אבל.
ואם אי-אפשר לסקר, בואו נקיים את דיוני בית המשפט בעניין ראש הממשלה בדלתיים סגורות. אתם יודעים מה? בשביל מה לקיים דיונים, בואו נביא אותו בחשכת הלילה לכלא עכו ונעשה שם את מה שהבריטים עשו לגיבורי האומה. ממילא מוצצים לו את הדם בקשית, ממילא לא נדע כלום על המשפט כי הדבר אסור, אז אולי נכון יותר לקצר לכולם את הסבל.

תאריך:  05/03/2019   |   עודכן:  05/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
עידן יוסף
יו"ר ש"ס תובע כי תפקיד זה ייצא מישראל ביתנו ויעבור לש"ס בנוסף לתיק הפנים, כדי לדאוג גם לעולי צרפת ואתיופיה    ישראל ביתנו: זו גזענות. עסקנים חרדיים המציאו בדיקות דנ"א משפילות ומבזות
עידן יוסף
תמלילי חקירת אשכנסי שחלקים מהם הובאו בערוץ 12 חושפים את המאבק של הרמטכ"ל לשעבר ומועמד כחול לבן לכנסת נגד אהוד ברק ודבריו על סגנו דאז בני גנץ ("חמור")    וגם: המסרים המאיימים ומטרידים נגד העיתונאית אילה חסון
אברהם שרון
מצופה ממך, אדוני הנשיא, להצהיר מבעוד מועד כי אתה לא תטיל את מלאכת הרכבת הממשלה אשר הומלץ להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע בעבירה שיש עמה קלון
מירב ארד
הליכוד במקום השני עם 21%    מפלגת העבודה לא עברה את אחוז החסימה    גבי אשכנזי נאם בפני התלמידים: "שמנו את הממלכה לפני המלוכה, באנו לשרת אתכם"
יוסף אליעז
זאת לפני השימוע בפני הפרקליטות    הוא מזיל אותן דמעות תנין כמעט בכל נושא הנוגע לו: הרי הוא ביקש ולא נתנו לו להתעמת עם עדי המדינה - שוב הוא שוכח שנסוג בו מבקשותיו אלו בטענה שעליו להיוועץ תחילה עם סניגוריו, "התיעצות" ממנה טרם שב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il