השבוע צדה את עיני מודעה גדולה על-גבי עמוד שלם בעמודי החדשות של
ידיעות אחרונות (העלות הכי יקרה) של ניופאן/outlet עודפים ובה מציעים מתנות יקרות ערך בחינם/ללא עלות, ממבחר מותגי החברה לקונים מעל סכום קניה מסוים.
עד כאן הכל כשורה. אולם צלילה עמוקה יותר מגלה, שלקונים מעל 500 שקלים, מוצעות שלוש "מתנות" בשווי של 499 שקלים בחינם ואני שואל האם זה הגיוני? או שהמוצר אותו אנו קונים מתומחר יקר באופן קיצוני, או שהמוצר שניתן במתנה רק רשום בערך של 499 שקלים, אך בפועל שווה הרבה פחות או ששניהם גם יחד, "יצאתי לבדוק, הישארו איתי".
הנושא סיקרן אותי, במיוחד לאור העובדה שחברת ניופאן היא חברה רצינית, גדולה ועתירת מותגים, אשר חרתה על דגלה את נושא השירות, האחריות והאמינות. יצאתי לבחון רק את שלושת המוצרים הראשונים המוצעים במתנה, במחיר של 499 שקלים ומה גיליתי.
- שבמודעה פורסם בלנדר מוט עם מותג סמוראי (מותג מדבקה של ניופאן) כמתנה בערך של 499 שקלים, כאשר מוצרים דומים לזה נמכרים בשוק בארץ, במחיר של כ-149 שקלים, כולל מע"מ או במילים אחרות, מוצר במחיר עלות משוערת של כ-50 שקלים בישראל ואולי אף פחות;
- התמונה של השייקר שמפורסם במודעה תחת מותג crown (עוד מותג מדבקה של ניופאן), היא אותה תמונה בדיוק של מותג מדבקה אחר של החברה בשם סמוראי, כפי שמפורסם באתר של החברה - אז יכולה להיות עוד טעות או שמדובר בפועל באותו מוצר עם שני "מותגים שונים"?!
- הפלנצה של מותג המדבקה crown המפורסמת במודעה תחת דגם 'cv048' כאשר באתר החברה היא נקראת cr048 - האם עוד טעות? הפלנצה המפורסמת במודעה ערכה 499 שקלים לצרכן תחת מותג המדבקה של ניופאן, בעוד שפלנצה דומה לכאורה של מותג מוכר ומכובד יותר לכל הדעות של טפאל Tefal של ניופאן, נמכר באתר של ניופאן עודפים במחיר של 259 שקלים ואני שואל, הייתכן שלכאורה הורם המחיר של הפלנצה של crown, על-מנת לתת למוצר ערך לכאורה מלאכותי גבוה יותר ומנופח?!
מיותר לציין, שבעיית האמינות הזו במודעה של ניופאן, מנעה ממני גם להתבונן בשאר המוצרים המפורסמים במודעה ואולי גם להתבונן ביתר זהירות וחשדנות גם במודעות העתידיות של ניופאן. אולי יש כאן לכאורה מצבור של טעויות, אולם לכל הדעות מספר אי-הדיוקים רב מדי ואינו מצופה מחברה שכזו.
במילים אחרות, הציבור הישראלי אינו כזה הדיוט, ובעיקר הצעירים שבהם, יודע לבצע השוואות ולקרוא ביקורות ויחסית מצוי במחירים, דבר שלכאורה עדיין לא הופנם על-ידי חלק מהחברות, אשר לא מבינות שזלזול במנת ההבנה והמשכל המינימלית, עלול לפגוע לכאורה בראש ובראשונה בהן ובאמינות החברה המפרסמת, גם שכוונתה הראשונה אולי הייתה לכאורה טובה וכל רצונה היה לקדם את המכירות ולפנק את לקוחותיה הנאמנים.