X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מזה 30 שנה שנפתלי לוין חוקר את התבלינים למיניהם ואלה הובילו אותו למסקנה חד-משמעית שמזונותיהם של אבותינו הקדמונים הם המפתח האמיתי לאריכות החיים
▪  ▪  ▪
מפתח לאריכות ימים [צילום: סבי ברנס/פלאש 90]

הלהיט החדש של שוחרי התזונה הבריאה הוא ליקוט עשבים היישר מן הטבע. שיבולת שועל, חלמית מצויה, חרצית עטורה, סרפד צורב ושום משולש הם רק אחדים מאותם עשבים שהינם דואגים ללקט בשדה, כשאלה משמשים אותם לסלטים ושייקים, ממרחים וקציצות.
ה"גורו" של שוחרי התזונה הבריאה הוא נפתלי לוין, בן ה-74, מרמת-גן, השוקד מזה 30 שנה על חקר התבלינים למיניהם. במחקר שערך הוא הגיע למסקנה חד-משמעית, כי לפי שהיו אלה כלולים במאכליהם של אבותינו הקדמונים, הם היו מן הסתם גם מפתח לאריכות ימים.
אברהם אבינו, שמשון הגיבור ודוד המלך הם רק שלוש מן הדמויות התנ"כיות שהקפידו על אכילת תבלינים. ממחקרו של לוין מסתבר שספר התנ"ך הוא המדריך המקורי ביותר לניהול אורח חיים בריא וכי הוא מורה הדרך המושלם לדיאטות למיניהן, כשהעיקרון שהנחה את אבותינו היה, מאז ומתמיד, שלא לזלול ושלא לסבוא.
העובדה שלוין מתגורר, זה שנים, בבית-מידות, לא מונעת ממנו לנהל אורח-חיים צנוע, דומה ככל האפשר לזה שבו נהגו אבותינו הקדמונים בכל מה שקשור לתרבות האכילה. כך, למשל, הוא אינו מבשל על תנור במטבח, אלא על כיריים מאבן בחצר ביתו.
המפתח לריפוי
מתחת לקדירת הנחושת, שכבר השחירה מפיח, לוהטים עצים, המשמשים מאכולת לאש. זהו, לדבריו, בישול נקי וטהור מאין כמותו, וגם המאכלים יוצאים הרבה יותר טעימים. מדי יום עולים על שולחנו שבעת המינים שבהם נתברכה ארצנו, וכך גם חלב-עיזים, דבש, שמן-זית וכמובן מים חמים.
אבל המרכיב העיקרי בסל המזונות של לוין הם התבלינים למיניהם, כמו ציפורן, זנגביל, קינמון ונענע, מהם הוא מכין מרקחת, המשמשת לא רק לעידון המאכלים, אלא גם כמזור למחלות למיניהן. הציפורן, למשל, טוב לדבריו למחלות כלי הנשימה, הזנגביל לקיבה, לכבד ולמרה, ואילו הנענע לכלי הדם, הלב ולמערכת העצבים.
"חצי כפית ביום ממרקחת התבלינים שלי, וחזקה עליך שתחוש רק בטוב", מצהיר באוזני לוין, ומוסיף ש"כדי להבריא ממש, עליך להקפיד על נטילת המרקחת במשך שבועות אחדים. בשעה שאתה נוטל ממנה, אתה חש תחילה צריבה ועצמותיך כאלו בוערות, אולם תחושה זו נמוגה כהרף-עין, ואת מקומה תופסת תחושת רגיעה מהנה".

תאריך:  07/03/2019   |   עודכן:  07/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורון יצחקוב
לפני ארבעה עשורים הפילה התנועה המהפכנית, בהנהגת אייתוללה ח'ומיני, את בית המלוכה הפּהלוי וכוננה על הריסותיה את הרפובליקה האיסלאמית של אירן. בפרק הזמן שחלף מאז, חלו תמורות משמעותיות בשיח ובתפיסות היסוד של ההנהגה בטהרן. אולם אחד הנושאים הבודדים שעליהם לא חל וויכוח בקרב הממסד הפוליטי האירני הוא האיבה הבלתי מתפשרת לישראל
יובל כהן
כעת כבר ברור לכל, בעקבות פרסום ספרו של פרופסור בועז סנג'רו, "הרשעת חפים מפשע בישראל", כי בישראל מרצים אסירים עונשי מאסר ממושכים על פשעים שמעולם לא ביצעו
יובל לובנשטיין
הציבור הישראלי אינו כזה הדיוט, ובעיקר הצעירים שבהם, יודע לבצע השוואות ולקרוא ביקורות ויחסית מצוי במחירים, דבר שלכאורה עדיין לא הופנם על-ידי חלק מהחברות
ד"ר רון בריימן
לפי דעת ה"נאורים" בעיני עצמם טרנספר וטיהור אתני של ערבים הוא פסול ואסור ואילו טרנספר וטיהור אתני של יהודים הוא כשר ומותר, ואף כלול בעיניהן במסגרת ערכים דמוקרטיים ונאורים    לאותם "נאורים" יש להבהיר: הטרנספר לא יעבור!
ראובן לייב
שיבושי השפה באמצעי התקשורת כבר הפכו לשיגרה יומיומית בטלוויזיה וברדיו, ללא עריכה מוקפדת המתבקשת מאליה    חלפו הימים שבהם נדרשה מכל שדר חדשות לשון רהוטה וחפה משגיאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il