X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מציאות ישראלית המשופעת בגילויים מכוערים כאלה, אינה חייבת עוד להמשיך ולייצג אותנו; קודם כל מפני שהיא פוגעת בנו, הישראלים, ומאמללת את חיינו, עוד לפני שהגענו לבחון את השפעתה על התיירים
▪  ▪  ▪
הסבר פנייך לתייר [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
"מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך" (הלל).

חגיגת האירוויזיון צפויה להיות חוויה בלתי נשכחת לעשרות אלפי תיירים שיגיעו בקרוב לתל אביב: מחירי כרטיסים מופקעים, מחירי מלון בשמים, "הצעות מיוחדות" לתיירים בחנויות ולקינוח גם כמה נהגי מוניות שממתינים בקוצר רוח לטרף הקל והתמים.
האם אלה פניה היפות של ישראל 2019? האם זהו ניצול נבון של ההזדמנות הנדירה להשאיר רושם בל יימחה על התיירים, רושם שאותו ללא ספק יחלקו עם קרוביהם וידידיהם לאחר שובם?
הציווי "הסבר פניך לתייר" עלול לקבל משמעות של ניסיון להסביר לתייר כיצד התנהגותו של העם הנבחר מתיישבת עם יומרתו להוות "אור לגויים": מדוע הפחד להיחשב "פראייר" פירושו לסדר את הזולת ולרמוס את זכויותיו? מדוע החזירות, הדורסנות והניצול הפכו לסמל ה"גבר- גבר" (ומדוע החלטנו להחיל בעניין זה גם את חוק שוויון האישה)?
מציאות ישראלית המשופעת בגילויים מכוערים כאלה, אינה חייבת עוד להמשיך ולייצג אותנו; קודם כל מפני שהיא פוגעת בנו, הישראלים, ומאמללת את חיינו, עוד לפני שהגענו לבחון את השפעתה על התיירים. להחליט שנורמת ההתנהגות היא לדרוס אחרים ולהידרס בעצמך, אין בכך תבונה מרובה, וטיפשים אנחנו לא. שנית, מפני שאנחנו יודעים שיש לנו, כשאנחנו רוצים, פנים אחרות, הרבה יותר יפות. הצבר הישראלי זקוק לפיתוח משדרג שבו יוקהו קוציו ותישאר מתיקותו.
המחיר שאנחנו משלמים, כיחידים וכחברה, על חוסר ההגינות שאנחנו לוקים בה בתחומי חיים רבים, הוא מחיר אובדן האמון זה בזה ברחוב, מול בית העסק ומול המימסד. החשדנות מפני התנהלות נצלנית או לא מתחשבת מצד הזולת, גורמת להתנהלות כזו מצידנו, כי כאמור "אנחנו לא פראיירים של אף אחד". בסופו של יום כולנו יוצאים נפגעים, שלא לומר פראיירים בריבוע.
אז איך משנים את המציאות הלא רצויה? לעיתים צריך נקודת משען חיצונית כדי "להרים את כדור-הארץ". אירוח אירוע בינלאומי כמו אירוויזיון עשוי לספק לנו מנוף שכזה.
קיימת יוזמה תל אביבית ברוכה של גיוס שגרירי אירוויזיון מיוחדים שיעמדו לרשותם של התיירים בעת ביקורם. נוכל להחליט שאותם השגרירים לא יהיו היוצאים מן הכלל: נתגייס כולנו, צרכני ישראל, אנחנו שמכירים כל כך טוב את התחבולות וההונאות הצרכניות, ונפרוש את חסותנו ונפקח עין מגוננת על התיירים שעומדים להגיע. נהיה שם בשבילם וניחלץ להגנתם כל אימת שנבחין כי מישהו מנסה לרמות אותם או לנצלם לרעה. בכך נגן גם על כבודנו הלאומי.
ברוח הקריאה של "שגרירי רצון טוב" של רשת החנויות "למטייל", שנועדה להזכיר לישראלי המכוער המטייל בעולם ש"בחו"ל המדינה זה אתה", בואו נחליט בתקופת האירוויזיון ש"בישראל המדינה זה אתה"; במחשבה שניה, מדוע בעצם רק בתקופת האירוויזיון?

הכותב היה מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות והינו מייסד המרכז לקידום ההגינות בישראל.
תאריך:  12/03/2019   |   עודכן:  12/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוז פואה בהגינות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מהמר על הילדים מאיסלנד!
אלטע קאקער  |  12/03/19 15:40
2
האם הגורמים הנוגעים בדבר
צודק בהחלט  |  14/03/19 05:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
שנה אחר נטע, מרימי הוא אנחנו, קול אחר    צבע מוזיקלי מכונס לתוך הניגודים שעושים את הלוך הרוח להרהור כובש
יצחק מאיר
בעקבות דברי מועמד למשרת שר החינוך    שר חינוך איננו המחנך של המדינה, שר הבריאות איננו הרופא שלה, שר הביטחון איננו המצביא בחזית, שר המדע איננו לא הפיזיקאי ולא המתמטיקאי ולא אסטרונום ולא חוקר השפות הנכחדות באיי הים, ושר המשפטים איננו שופט
זוהר בן-אשר
המסקנה פשוטה: אם רוצים להמר על הביטחון, בעצם, אם רוצים להבטיח את המשך המלחמה הנמשכת זה שנים עם החמאס ועם העם בעזה - הרי אין דרך טובה מלהשיג את זה מאשר על-ידי הצבעה לליכוד בבחירות הקרובות
יוני בן-מנחם
מוחמד א-שתייה הינו ראש הממשלה הפלשתיני החדש והוא צפוי להרכיב ממשלה שתתבסס ברובה על בכירים מתנועת פתח. הרכבת הממשלה החדשה סותמת את הגולל על אפשרות הפיוס עם חמאס, קרב הירושה צפוי להחריף וגם היחסים של הרש"פ עם ישראל וארה"ב
איתן קלינסקי
אני מצר, שרק חורבן בית המקדש הוא שחילץ אותנו מחובת הקרבת הקורבנות, כפי שמפורטים בפרשה שלפנינו    טוב לי יותר עם תהליך הסימבוליזציה של בית המקדש שלא נשכח בתפילות ובצומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il