X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות רצח הרב אחיעד אטינגר הי"ד בן 47, תושב עלי ואב ל-12 ילדים שנרצח בפיגוע בצומת אריאל
▪  ▪  ▪
הרב אטינגר ז"ל רצה להחזיר את היהדות לדרום ת"א [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

דוגמה לאינטואיטיביות (1): ביום ראשון ביציאה מבית הכנסת נתקלתי בחזרה הביתה ברב שעומד ממתין לטרמפ. עצרתי לו "בוא כבוד הרב אני אקח אותך". בדרך סיפר לי שבא לאסוף תרומות לכולל בדרום ת"א. שאלתי אותו בתמיהה: בדרום ת"א יש כולל? יכולתי להבין אם זה בבני ברק, במאה שערים, במודיעין... אבל בדרום ת"א? ענה לי: אתה צודק זה לא הכי מתאים מבחינת המיקום אבל יש לנו ראש ישיבה משוגע שהחליט לפתוח ישיבה דווקא במקום של חילוניים שלא מעט מהם הדרדרו למקומות ירודים ביותר ולנסות להחזירם לדרך המקורית הישרה. באיזשהו מקום זו ישיבה של חוזרים בתשובה סיכם. שאלתי אותו "ומי המשוגע הזה"? ענה לי: הרב אחיעד אטינגר מעלי. לקחתי אותו לכתובת שביקש וחזרתי הביתה. פתחתי לחדשות, אני מנוי בפנמה על הערוץ הישראלי שמשדר ישירות מהארץ. בכותרות המהדורה הודיעו כי הרב אטינגר נורה על-ידי מחבל. איזה עולם קטן העולם היהודי שלנו.
דוגמה לאינטואיטיביות (2): "יש דברים שלא מדברים, אבל לשאול מותר: 12 ילדים ?! 12 ילדים?!" - זה מה שפרסם איש שמאל נחמד דווקא שאני מכיר הרבה שנים ברשת. דוגמית קטנה איך הראש השמאלני פועל. זו האינטואיטיביות שלו לאירוע רצח האב ל-12 ילדים בצומת אריאל. וגם לי הייתה מחשבה אינטואיטיבית על המקרה: איזה יופי. 12 ילדים! עם ישראל חי ובועט. עם ישראל גודל ופורח, 12 ילדים ציוניים נוספו לנו.
בואו אספר לכם משהו קטן שהיה היום לפני חצי שעה, שיחבר אותנו עם המחשבה האינטואיטיבית של השמאל הישראלי. אני בפנמה, ולפני כחצי שעה יצאתי משחרית. ביציאה מבית הכנסת נתקלתי ברב ישיש שאני מעריץ בגלל ענוותנותו. קוראים לו הרב יונה. אמרתי לו רבינו תן לי 2 דקות מזמנך אני תקוע עם שאלה מסוימת, אמר לי תפדל.
שאלתי אותו - אם יש לך סנט אחד שאינו מתחלק לשניים ונתקלת בשני אנשים שזקוקים לחמלתך, אחד חלש והשני חזק, על מי תחמול? למי תיתן את הסנט שלך? אמר לי לחלש. עניתי לו, אם כן זו הקושיה שלי. בשבת זכור שעבר קראנו בהפטרה על שאול המלך שחמל על אגג מלך עמלק ולא הרג אותו. שאול המלך לא היה סתם איש כי אם איש נבחר, השם בכבודו ובעצמו בחר בו מכל אומת ישראל וממנו אני מצפה לחמלה אחרת הגם ועצם החמלה נוגדת במקרה שלפנינו את רצון השם יתברך. יכל למשל לחמול על תינוק קטן בן יומו ויגיד: כן הרגתי יום שלם את כל עמלק מאיש עד אישה מזקן עד ילדה אבל את התינוק הזה לא יכולתי להרוג, חמלתי עליו ולא הרגתי... איך אתה מסביר כבוד הרב שדווקא חמל על אגג מלך עמלק, על האיש החזק והאכזר מכולם?! ענה לי הרב יונה בזה הלשון, ותשובתו, כפי שנראה להלן, תתחבר עם המחשבה האינטואיטיבית של השמאל.
הרב יונה: כשהאדם לא הולך בדרך הישרה כל מנגנוני החשיבה שלו מתבלבלים, כולל אלה החיוביים. הדוגמה של שאול המלך שנמנע מלקיים את מצוות השם הברורה היא דוגמה טובה, גם אפיקי המחשבות החיוביות שלו התבלבלו, כגון לחמול, לחוס, לרחם. סוף ציטוט.
כן ידידיי, זה מסביר לי את ההתנהגות האבסורדית של השמאל הישראלי. אנחנו מתחבטים בשאלה: איך יכול להיות שמלמדים זכות דווקא על אויבינו, על מרצחינו, במקום ללמד זכות על בני עמך על אחיך. הרב יונה נתן לי היום את התשובה.

תאריך:  20/03/2019   |   עודכן:  20/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
לזכותה של היהדות הרפורמית אני מוצא לנכון לומר מלים טובות, כשחוויתי בשנים האחרונות את החג במחיצת מהגרי עבודה רבים, שהוזמנו לבית הכנסת ונהנו בעיקר ממצוות סעודת פורים
סוזי דים
מתי כבר הממשלה תאשר את הקמת קריית אחיעד ליד עלי - לזכר הרב אחיעד אטינגר, אב ל-12?
איתן אראל
האם מדינה יהודית במפוֹרש ובמפגיע?    או שמא "כל-אזרחיה" פלשתינית לשליש ולרביע?
יוני בן-מנחם
גורמים ברצועה מעריכים כי הפגנות תנועת המחאה "רוצים לחיות" יתחדשו בתחילת החודש הבא וכי מדובר בפצצת זמן חברתית. הרש"פ בוחשת במצב ברצועה אך לישראל אסור להתערב בנעשה, מדובר בתהליך פלשתיני שצריך לאפשר לו למצות את עצמו
עידן יוסף
דיווח מודיעיני מדויק מצד השב"כ הביא לכיתורו של הבית בידי כוחות הימ"ם    המחבל פתח באש מנשקו של חייל צה"ל ונורה למוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il