X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההלצה החבוטה הפכה למציאות מרה, של הנהגת איפה ואיפה שיפוטית: דין אחד לימין הקיצוני ודין שונה לשמאל הקיצוני מותר להסית להרג יהודים ולאובדן המדינה, אבל אסור להוקיע את המסיתים הללו החוק היה לצחוק
▪  ▪  ▪
חונטה שחורה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מדהים עד כמה מסוגלת המציאות לעלות אפילו על הדמיון הפרוע ביותר. מפליא כיצד בדיחה פורימית חבוטה משקפת מציאות אבסורדית שבג"ץ כפה עלינו.
וכך מספרת הבדיחה שזכתה לעדנה: מדוע מחייבת ההלכה את הקורא במגילת אסתר בפורים, לקרוא את שמותיהם של עשרת בני המן במהירות הבזק, בנשימה אחת? – מפני שאילו יפסיק אפילו לשניה, ייכנס הבג"ץ לסדק הצר ויציל מחבל התליה את אויבי ישראל המובלים לתליה בשושן הבירה, אבל יצווה להעמיד לדין את מרדכי הצדיק ואסתר המלכה, באשמת גזענות...
צחוק בצד, אבל זה שנים שאזרחים רבים, למעלה ממחצית האוכלוסייה היהודית בישראל, מתהלכים בהרגשה שהבג"ץ הוא ממשלת העל שמנהלת באמת את המדינה. לא השיטה הדמוקרטית, לא הממשלה הנבחרת בידי העם, לא 'קול המון כקול שדי', לא בחירות בקלפי. השלטון נחטף בידי מועצת החכמים כחולת הדם, שממרומי מגדל השן המנותק, משחקים בתפקיד השליט האמיתי, מעל רצון העם ונגד רצון העם, בניגוד גמור לעקרון הדמוקרטי הנעלה של הפרדת הרשויות.
כשזה המצב, מי באמת צריך בחירות בקלפי? הבחירות רק מצחיקות אותם. יש כללי משחק אחרים, שמאפשרים לחבורה שאיש לא מינה לתכלית זו, לעשות את החוק לצחוק ואת הדמוקרטיה לבדיחה. החוק מבחינתם אפילו איננו בגדר המלצה. אין כניסה למגדל השן להגינות, לצדק הטבעי, להיגיון.
מדובר כמובן בפסילת מירוצו לכנסת של מיכאל בן ארי מעוצמה יהודית, תוך כדי הכשרת מירוצם של בל"ד-תע"ל שאנשיהם אינם מסתירים את כמיהתם לכליונה של המדינה היהודית, ואנשיהם זועקים בראש חוצות: "בדם ואש נפדה את פלשתין" - קריאה שמשמעותה רק אחת: הכרזת מלחמה על המדינה היהודית, על עצם הקיום היהודי בארץ ישראל, בשאיפה ברורה לכיליונה.
ולצידן של שוחרות אובדן המדינה, הכשיר הבג"ץ גם את עופר כסיף, יהודי-המחמד ברשימה הקומוניסטית הערבית, שקורא לשרה בכירה "חלאה ניאו נאצית", וליהודים העולים לממש את זכות הריבונות הישראלית בהר-הבית: "סרטן עם גרורות שיש לחסל ביד חזקה ובזרוע נטויה". אם דבריו של ד"ר בן ארי, שיש להעניש את תומכי החמאס והחיזבאללה, הם בגדר גזענות, כיצד זה שהקריאות וההסתות לרצח יהודים שבפי השמאל האולטרא קיצוני והערבי, אינן גזענות? איפה ההיגיון? איפה הצדק? איפה האינטגריטי, ולוּ רק למראית עין?
איפה ואיפה
חברי חונטת ממשלת-העל (שיש הרואים בהם חונטה שחורה, על שום גלימותיהם), מזכירים מאוד - צר לומר זאת אבל אלה העובדות – את החונטות האלימות בדרום אמריקה שהשתלטו על השלטון בניגוד לרצון העם, השיתו עליו דיקטטורה אלימה, ועדיין קוראים לעצמם דמוקרטיה. כך נהגו גם השלטונות החשוכים של סין העממית שהנהיגו דיקטטורה על 'העם הנבער מדעת', אבל קראו לעצמם דמוקרטיה למופת; וכך גם רוסיה הסובייטית שהתהדרה לשווא בתיאור עצמה כדמוקרטיה עממית. הצד השווה שבכולן, שהן היו בעצם דמוקטטורה: שדדו את השלטון מן הריבון האמיתי, שהוא כמובן העם, ועוד העזו להתהדר בדמוקרטיה שהוכחדה.
לא היה אולי מקום להזדעזע מפסילת ד"ר בן ארי, שאמור היה לייצג בכנסת את מה שמוגדר 'ימין קיצוני', אילו נהג הבג"ץ בהגינות ובאותה אמת מידה, ופוסל גם את העשבים השוטים של 'שמאל קיצוני'. לא הפסילה עצמה מזעזעת, כי אם מידת האֵיפָה ואֵיפָה שהנהיגו כבודם: לרגליהם של הקיצונים משמאל, הם פרשו שטיח אדום בדרך לבית הנבחרים, ומצד שני פסלו את זכות העם, הריבון, לייצוג אותנטי. חוסר הסימטריה הוא עוול משווע. מדיניות ה'דאבל סטאנדרד' (הסטנדרט הכפול), היא בלתי נסבלת.
מה המסקנות? יש בעצם שלוש: האחת, שהגיעה העת לגוון מאוד את הבג"ץ, כדי להפסיק את המשחק הפסבדו-דמוקרטי, ואם זה לא יילך, לפזר את הכל ולהתחיל לבנותו מחדש; שנית, כל עוד המצב הנוכחי לא משתנה, ראוי להתייחס לבג"ץ כפי שנתניהו התייחס בתגובה לאמירתו של פעיל באסיפת בחירות בשבוע שעבר: "ציפית למצוא שם צדק? זה המקום האחרון למצוא בו צדק".
ושלישית, וזה העיקר לעת הזאת: למתוח על פני כל השנה את מצוות 'ונהפוך הוא', כדי לרסן את העריצות השיפוטית, באמצעות הצבעה לאחת הרשימות שתוכלנה לתקן את המעוות. בוודאי לא לאלה שטירפדו כל מהלך להבראת חוליי מיסדר שחורי הגלימה.

תאריך:  21/03/2019   |   עודכן:  21/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מנחם רהט / Menachem Rahat
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה נקראים עשרת בני המן בנשימה אחת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
משפטנות "מאוזנת" בנוסח רהט
שלמה המגיב  |  21/03/19 18:46
2
הדמוקרטיה המהותית האמיתית1
שפרירית  |  24/03/19 07:28
3
הדמוקרטיה המהותית האמיתית2
שפרירית  |  24/03/19 07:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
התמונה של ילד בן 19, שנלקח מהוריו אנטולי ומרינה ומאחיו אלונה וארז, מבקשת תשובה לשאלה מדוע היינו צריכים לשלוח את הילד המחונן, שציפה לו עתיד מוסיקאלי מזהיר למצוא את מותו מירי של בן גילו בצומת אריאל
ד"ר רון בריימן
השינוי הקל בניסוחים האמריקנים בעניין רמת הגולן עלול להתגלות כמלכודת דבש, כפיתיון שאסור להתפתות אליו, גם אם הוא עטוף או ייעטף בעטיפה נוצצת    זהירות היא צו השעה
עמוס גלבוע
מגלומניה וחלומות באספמיה    ישראל תעצב את עתיד המזרח התיכון, תוביל את המדינות הערביות "שואפות היציבות", תציג לפני טראמפ את חזון המזרח התיכון של בעלות בריתו ותחזירו אחר כבוד לאזור שלנו
ראובן לייב
טוב היה אלמלא נולד, משום שבחקיקתו האומללה רק כורה המדינה בור עמוק לעצמה    הכל בשל גירסת השעטנז, המתיימרת להציג את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית גם יחד, אף שאינה מתיישבת עם המציאות הקיימת
יעקב עמר
"על ישראל לחתור הסכם מדיני עם הפלשתינים אך מבלי להיות פראיירים" (בני גנץ)    הציבור אינו מטומטם. יכול הוא לטעות פעם ולהסתער על מניית השלום כאוצר בלום אך כשהתמימות מתפוגגת רק מטומטם אמיתי יסבור כי הציבור יקנה שוב היום את אותה סחורה כמו סחורתה של מרץ למשל "משא-ומתן לשלום מיד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il