X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יום הבחירות הוא יום חג, לעיתים מפלגות עושות ממנו "חגיגה", היינו שימוש לא חוקי
▪  ▪  ▪
בבחירות יש שחיתות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מצביעים רבים מגיעים לקלפי לא מבושלים סופית על הפתק שיבחרו. לכן משקיעות מפלגות מכספן וממרצן להשפיע על הבוחרים ממש בסמוך לקלפי. אז בואו נלמד קצת על המגבלות החלות על המפלגות, בסביבת הקלפי.
איסור חלוקת מתנות
בעבר פורסם על חלוקת חולצות מחוץ לקלפיות. ובכן, חלוקת חולצות או מתנות אחרות אסורה ליד הקלפי ואסורה הרחק מהקלפי. חולצה היא מתנה אסורה כפי שקבע השופט אליקים רובינשטיין בעניין שרלי הבדו: "... שכן על-פי רוב תיראה הענקה בעיני הבוחר כמתנה כאשר יש לה ערך כלכלי מסוים, למשל, חולצה הנושאת את שם הרשימה, או מעיל קל הנושא שם זה, בוודאי ייראו כמתנה..."
מה עוד שחולצה הנושאת את שם הרשימה או אותיות ההצבעה שלה, אם לובשים אותה, הופכת לשלט בחירות מהלך, כולל הליכה לקלפי, וכפי שנראה בהמשך, אסור לקיים תעמולת בחירות בסמוך לקלפי, ודאי שלא בתוכו באמצעות חולצות של המצביעים.
המרחק מן הקלפי
אין לקיים כל תעמולת בחירות במרחק הקטן מ-5 מטר מגדרות המבנה בו נמצא הקלפי. ואם המבנה אינו מגודר, אזי אסור לקיים תעמולת בחירות בטווח הקטן מ-10 מטר מהקירות החיצוניים של המבנה.
איסור שימוש ברמקולים
רמקולים אסורים בשימוש בתקופת בחירות ולצורך תעמולת בחירות. רשויות מקומיות רבות אוסרות שימוש ברמקולים ללא כל קשר לבחירות. לשימוש ברמקולים יש השלכה נוספת, כי הרמקולים מגבירים את טווח התעמולה, ועלולים, בהגבר מתאים, ללוות את המצביעים אל תוך התחום האסור מסביב לקלפי ואפילו אל הקלפי עצמו על-אף שהם ממוקמים במרחקים הגדולים מאלה שהוזכרו לעיל.
אז מה עושים?
בראש ובראשונה, על ועדת הבחירות המרכזית ועל משטרת ישראל לחדד את הנהלים ואת החוקים לשוטרים המוצבים בקלפיות, על-מנת שתופעות כאלה שהיו בעבר, לא יישנו. ובכל זאת, אם מי מאתנו נתקל בחלוקת חולצות או מתנות אחרות, בניסיונות להשפיע באורח לא הוגן על הבוחרים, בתעמולה הסמוכה לקלפי (בתוך המרחקים שפורטו לעיל), ברמקולים בכלל ובפרט ברמקולים מרעישי אוזניים אשר הקול הבוקע מתוכם חוצה את קו הגבול כפי שפורט לעיל ונשמע באזורים האסורים, אני אמליץ:
1. צילום והקלטה של האירוע.
2. פנייה לשוטר על-מנת שיפסיק את ההפרה.
3. הגשת תלונה במשטרה, עם ראיות מצוקות להפרה.
הפרה המונית מחייבת ארגון מדוקדק
בבחירות יש שחיתות, אין ספק שיש שחיתות, ולא נשקיע הון על-מנת למחפש שחיתות ספורדית מקומית אשר השפעתה דלה, מה גם שהשחיתויות הקטנות ככל שקיימות, יאזנו אלה את אלה, מה שאנו מעוניינים בו הוא אפשרות תיאורטית של שחיתות ארצית, מוכתבת, מאורגנת, משומנת וממומנת אשר אין כל ודאות שתהיה כזו, אך יש סיכוי שתהיה כזו, ואם חלילה ניפול לרע הזה, כל אדם חייב לטעמי לנסות ולתקנה על-ידי תיעוד ההפרה באמצעות צילומים והקלטות, פניה לאיש החוק בקלפי, והגשת תלונה מפורטת ומתועדת במשטרה.

תאריך:  06/04/2019   |   עודכן:  06/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
עוד אמר השר לביטחון פנים באירוע בכפר סבא: "מקווים שהאסירים יישברו לפני שיציפו את ביה"ח"    גבאי: "ויתור על הרוטציה יתן לגוש שלנו 3 מנדטים"
רון בריימן
מי שמובילות את פלגי השמאל/תקשורת הן יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, ומי שהגיעה בטעות לכנסת, ח"כ סתיו שפיר. בסיוע קולני של עדר התקשורת מנסה השמאל לרשת את בנימין נתניהו. יש לקרוא לכלל הציבור: הגידו לא לטרנספר! יש לקרוא לציבור "הימני" לנהור בהמוניו אל הקלפיות, במטרה לבלום את "השלום" החזירי, הבלתי מוסרי והבלתי דמוקרטי
איתן קלינסקי
במקום דיון מעמיק בנזקי העישון והסמים ובחינת הצורך לתת מענה לחולים חשוכי מרפא נמצאה קרקע פורייה לשיח פופוליסטי, בו מככב רעיון הליגליזציה של הסמים. באמצעות רעיון הליגליזציה של קנביס ייכנס משה פייגלין לכנסת במטרה לכונן מדינת הלכה ליברטריאנית
יצחק מאיר
הזנים הלא בוחרים אומרים בעצם כי אין להם, והם גם לא רוצים שיהיה להם, משהו מן הבעלות על החצר שלהם עצמם. אבל הם בתוכה. אם ירצו או לא ירצו. בלי אחריות. כל זן וזן של הלא מצביעים על-פי חוסר האחריות שלו
אבי וייס
קווי המידע של מפלגת זהות בראשותו של משה פייגלין נחסמו ביום 4.4.19 ביוזמת "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" בכל ספקי התקשורת, כך שהציבור החרדי לא יכול לחייג ולשמוע את מצע התנועה (קווי המידע של המפלגות החרדיות והדתיות האחרות פתוחים לציבור החרדי)    הוגשה עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שהוציא החלטה בבקשה    פנייה קודמת ב-4.4.19 לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת - לא נענתה
רשימות נוספות
שטייניץ: פייגלין הוא אנרכיסט  /  איציק וולף
פייסבוק: לא מכירים בסמכות ועדת הבחירות  /  איציק וולף
סקרים אחרונים: 66-64 ח"כים לימין  /  עידן יוסף
הבטחות שווא  /  ד"ר חיים משגב
משפט ההיסטוריה  /  איתמר לוין
הפתק בקלפי זה כמו זרע באדמה  /  נסים ישעיהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il