X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה אנחנו עושים כשאנו נופלים? אפשר לבכות ולוותר ואפשר גם למצוא דרך לטפס עוד
▪  ▪  ▪
עוד מדרגות [צילום: דורון הורוביץ/פלאש 90]

מה אנחנו עושים כשאנחנו נופלים? רובנו קמים, משפשפים את הברכיים, אוספים את חפצינו אם נפלו, וממשיכים בדרכנו. כאילו לא קרה כלום. כי לא למדנו כלום. יש מהנופלים שאולי כועסים על המכשול, על האדם הלא אחראי שהשאיר שם את האבן, על העירייה שלא מטפלת במפגע.
ויש גם כאלה שמביטים סביב, בודקים איך זה קרה. הם מתכופפים, מרימים את האבן ומשליכים רחוק ממקום שבני אדם הולכים שם. כדי שאחרים לא יינזקו גם הם.
אבן יכולה להיות בעיה כלשהי. משהו שצץ פתאום באמצע החיים. לא ציפינו ולא צפינו. טווינו תוכנית, הכנו מה שצריך, נערכנו להתקדמות. ופתאום – מעצור, מחסום, אבן תקועה בדרכנו, מפילה וכואבת.
ממקום הנפילה מביטים הלאה ומתקשים אפילו לקום מעוצמת החבטה. אולי נשאר לשבת במקום הנפילה, נביט סביב לחפש את האשם, נכעס, נרטון ונאשים. למה זה קרה דווקא לנו? מי האשם? למה דווקא עכשיו? כשהכל מתחיל להסתדר לנו? למה עכשיו, כשאנחנו בדרך מאוד מסוימת ומדויקת?
עכשיו צריך לשנות תוכניות. לסגת. לבכות...
אבל אבן יכולה להיות גם מדרגה. בזמן הטיפול במקום הכואב, בזמן פינוי המכשול הלא צפוי. כדאי לקחת פסק זמן לבדיקה מחודשת, לחשיבה נוספת ולהחלטות איך יוצאים מזה ומתקדמים הלאה. אפשר לסמן כיוון חדש. לעצור את המרוץ חסר הנשימה שלנו למה שהיה כל כך ברור לנו עד עתה, לכיוון אותו התווינו בביטחון רב. ולשנות.
כך אבן יכולה להפוך למדרגה. מדרגה להתחזקות, להתעלות, לזיכוך כוחותינו הנפשיים. אנחנו נטפל בפצע הכואב, ננקה את מקום השפשוף בברך, נאסוף את החפצים, נקום ונמשיך הלאה. אבל ממקום של קבלה ושל הבנה שכל אלו הם החומרים החדשים שלנו ונוכל אולי לעשות מהם משהו.
מעבר לצער, מעבר למרירות ולכאב הנפילה. נמשיך לטפל מהצד הנחוץ, ונעבוד על עצמנו. נבדוק את יכולותינו. נבדוק ונתקן את טעויותינו. הקב"ה העניק לנו כוחות עצומים!
לעתים, איכשהו במהלך החיים, אנחנו נחלשים ושוכחים לנצל את כוחותינו. זה קורה סמוך לנפילה. לפעמים קצת לפני. וכשאנחנו עדיין למטה אנחנו לא רוצים אפילו לנסות לקום. אנחנו רוצים להישאר ככה. אנחנו רוצים לבכות עוד קצת. אח"כ ננשום עמוק ונקום. בכוחות עצמנו.
ונעלה. כי הנה, זיהינו את המדרגה...

תאריך:  10/04/2019   |   עודכן:  10/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
גם לכל מפלגות הימין ביחד לא יספיק הכוח למנוע אסון פלשתיני מבית מדרשם של נתניהו וטראמפ    כמו תאונת דרכים ניתן למנוע אותו רק מבפנים, בעזרת דוושת בלימה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: גראס - מפעל חסד או הרס?    פוליטיקאים בעדשת המצלמה    ביבי את גנץ - זוג או פרד?    מה לומדים מתשדירי תעמולת הבחירות?    ולקינוח בקטנה
עו"ד אברהם פכטר
הסקרים השבועיים עם מספרים משתנים, הכל לפי הערוץ הטלוויזיה    הסקר היחיד האמיתי והקובע הוא בקלפיות, לכן ממליץ - נהרו בהמוניכם להכריע
עמוס שנער
דעותיו של בוגי משתנות מהקצה לקצה בהתאם לממלכתיותו של מנהיג הליכוד, וגבאי המזועזע מביבי, נטש מפלגה ימנית והתמודד על ראשות מפלגה שמאלנית    ככה נראים מנהיגי השמאל וככה הם בוחרים את הדרך המדינית שלהם
עו"ד צבי שוב, עו"ד ספיר זילבר
תוכנית המתאר של תל אביב ותוכניות הרובעים בעיר יצרו סוגיות של היטלי השבחה, כאשר מצד אחד הוועדה המקומית יכולה להכניס קופתה מיליוני שקלים, ומצד שני - שמאים מכריעים פוסקים נגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il