X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יותר ויותר עסקים בעולם המערבי עוברים למודל בו מקום המעבודה מעניק מסגרת לילדי העובדים על-מנת לאפשר חזרה מהירה לעבודה. הגיע הזמן לקדם מודל דומה גם בישראל.
▪  ▪  ▪
רגשות אשם [צילום: פלאש 90]

בישראל פער השכר השעתי הוא "רק" 17%, אך 37% בשכר החודשי, נתון גבוהה ביחס למדינות ה-OECD. הסיבה להבדל: בישראל, בה ההשקעה בגיל הרך היא מהנמוכות בין המדינות המפותחות, נשים פשוט עובדות פחות. לאחרונה גוברת הפופולריות של רעיונות דוגמת, חופשת לידה מקבילה לגברים, או סבסוד מעונות יום לילדים מתחת לגיל שלוש. על-אף שהצעות אלו הן בעלות הכוונות הנכונות, הן עדיין לא מהוות פתרון ראוי לבעיה, שכן הן משמרות את הקונפליקט הבסיסי שעומד בפני ההורים הטריים, הצורך לבחור בין משפחה לקריירה.
החברה המודרנית מקדשת את ערך העבודה והכלכלה על פני ערכים אחרים. כסף, נכסים, שעות עבודה ארוכות וגברים רווקים הם סימן מוכח ל"הצלחה". לעומת זאת בימינו ערכים כמו "משפחה", "הורות" ואף "זוגיות" נדחקים אחורנית למרות מס השפתיים שכולנו משלמים כל העת על "הדברים החשובים באמת", לכאורה. בפועל, הורים טריים ניצבים בפני בחירה בלתי אפשרית בין גידול והצורך להיות הורה, ובין הצורך להגשים את השאיפה לבנות קריירה. המצב הקיים גם מנציח את האפליה בין נשים לגברים בכלל ובשוק העבודה בפרט, שכן רוב הנשים בוחרות במשפחה במקום בעבודה – ולא מצליחות להתקדם. לא בכדי "משרת אם" נקראת משרת אם ולא אב. לפיכך הדרך היחידה לשבור את המעגל הוא לאפשר לנשים לחזור אל לשוק העבודה יחד עם הילדים שלהן.
את הקונפליקט הזה חוויתי בעצמי. תחילה כאם לחמישה ילדים שבחרה לשלב בין האימהות לניהול משרד עריכת דין, שנית באינספור מקרים בהם טיפלתי בעבודתי כעורכת דין, כמגשרת, כמאמנת וכיועצת לענייני משפחה, ובשנה האחרונה, כאשר שתי בנותיי, העובדות יחד איתי במשרד כעורכות דין ומגשרות, ילדו בהפרש של 10 חודשים בלבד. כך נולד הרעיון של מתחם עבודה משותף להורים וילדים. הפכנו את מקום העבודה למתחם משותף לעובדים עם תינוקות ופעוטות – מתחם המותאם למבוגרים ולילדים ושיש בו מתחם פעילות לילדים הקטנים.
אינספור מחקרים מראים שתפוקת העובדה של עובדים במקומות עבודה שמאפשרים להם להביא את ילדיהם, גבוהה יותר ממקומות עבודה אחרים, מאחר שהעובדים לא חושבים כל היום על מה קורה עם הילדים שלהם, לא עסוקים ברגשות האשם שלהם, לא לחוצים לצאת בזמן לאסוף מהגן. מחקרים גם מראים שמקומות עבודה כאלה זכו לשמור על העובדים שלהם, שהעדיפו הטבה זו על כל הטבה כספית אחרת או אפיק קידום. רק תחשבו כמה עובדות יחזרו לשוק העבודה שהן יודעות שהן יכולות לנהל פגישה ובסיומה לקרוא סיפור, שהן יכולות להכין מצגת ובסיומה לתת ולקבל חיבוק, שהן יכולות לעבוד ובמקביל לראות את היקר להן מכל לידן.
זה בעיקר טוב לילדים שלנו – העתיד של החברה שלנו. אינספור מחקרים מלמדים על חשיבות הקשר והקרבה בין הורה לילד עד גיל שנתיים וכי ילדים שזוכים להקשרות חזקה וטובה עם הוריהם הופכים לאנשים עצמאיים ובעלי ביטחון עצמי. תחשבו כמה כסף ההורים האלה יחסכו על מסגרות פרטיות עד גיל 3 וכמה כסף הם ישקיעו בעתיד של החברה – בילדים שלנו.
אני שיניתי את המשרד שלי מאחר שבנותיי ונכדי חשובים לי, אך על-מנת להפוך זאת לנורמה המדינה צריכה להעניק הטבות מס, ארנונה או אחרות, לכל מעסיק שיהפוך את מקום העבודה שלו למתחם משותף, כאמור, או שיפעל עם כמה מעסיקים אחרים לפתיחת מתחם משותף.
הגיע הזמן לשנות כדי ליצור מציאות נטולת ויתורים, מציאות בה הורות וקריירה הולכים ביחד. בשביל הילדים שלנו.

הכותבת היא עורכת-דין, בעלת משרד וינברג סמדר ושות' משנת, 1985. אם ל-5 ילדים, המשלבת מזה כ-30 שנים בין קריירה משפטית בהתמחות ייחודית בתחום המשפחה לבין המשפחה הפרטית שלה ועיסוקיה המקבילים בתחום האימון, הגישור והייעוץ.
תאריך:  10/04/2019   |   עודכן:  10/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
איגרת חג לידידיי בארצות פזוריהם    מעטים עד למאוד שנותרו בקרבנו חיים עמנו היום זוכרים את העולם בו לא הייתה ישראל, ולא היו ישראלים שהלכו בני חורין לבחור נציגיהם
חניאל פרבר
מתוך דברי האגדה אנו למדים שהחכמים באותו דור ידעו כי בליל פסח אומרים הלל כשם שהייתה רווחת ההקבלה כי באותו הלילה מתחילה עונה אקלימית חדשה - עונת הטל
שמואל פישר
המדינה משקיעה מיליארדים מכספי משלם המיסים ובונה לבדואים ישובים חדשים, וזאת כאשר הם נשארים במקומות הקודמים שעליהם השתלטו    בה בשעה אין כל אכיפה על הבדואים אשר בונים יומם-ולילה ומשתלטים על שטחים נוספים    המדינה היהודית מפקירה את השטח להשתלטות ערבית! טחו עיני הממשלה מלראות כי במרחבי הנגב נוצרת אוטונומיה ערבית-בדואית, בדלנית ועויינת שיהודי לא יכול לגור בה
מנחם רהט
הרב אלפרט מישיבת עץ חיים בירושלים, מתעד את ההתרגשות לרגל הזכות ההיסטורית להשתתף בבחירות הראשונות לכנסת: הרגע הכי קדוש בחיי, שלא זכו לו כל דורות ישראל מאז ששת ימי בראשית, ללכת לבחירות למדינה היהודית
דוד בדין
מכתב פתוח לראש הממשלה    364 ספרי לימוד לכיתות א-י"ב במקצועות שונים שיצאו לאור בין 2013 - 2018 נבדקו בקפדנות ונמצא כי אינם מחנכים את התלמידים בבתיה"ס הפלשתינים לשלום ולדו-קיום עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il