X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניצחון אדיר מעשי לנתניהו, ניצחון מוראלי לגנץ אני, מפא"יניק בן מפא"יניק, אחד מ"הבאבונים" שהצביע לליכוד
▪  ▪  ▪
נתניהו. נצחון אדיר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מודבק לשמאל
נבצר מבינתי הדלה להבין כמה דברים בסיסיים: למה תמיד המרכז מודבק לשמאל ולא לימין? למה לא מראים לנו גוש ימין מרכז מול גוש שמאל? מה, יש קשרי חיתון בין המרכז לשמאל?

ניצחון אדיר מעשי לנתניהו; ניצחון מוראלי בלבד לגנץ. מסע בחירות "רק לא ביבי" נכשל. נניח לפרשנים שלנו לנתח ולחשב קיצין ונסתרות של הרכב הקואליציה הבאה, ואת גורלה של "תכלת לבן" כמפלגה שאולי תהיה מפא"י של המחר - מרכז של ימין ושמאל. ברצוני לגעת בשתי נקודות אחרות.
האחת היא שעד עכשיו איני יכול להבין מדוע אצלנו, בכל אמצעי התקשורת, בכל הסקרים בשנים האחרונות, נוהגים לעשות את הפילוח הזה: גוש הימין כך וכך קולות, ומולו גוש המרכז שמאל כך וכך קולות. צירוף הקולות הוא 120 חברי כנסת. נבצר מבינתי הדלה להבין כמה דברים בסיסיים: למה תמיד המרכז מודבק לשמאל ולא לימין? למה לא מראים לנו גוש ימין מרכז מול גוש שמאל? מה, יש קשרי חיתון בין המרכז לשמאל? ויותר מכך: למה המפלגות הערביות (להבדיל ממפלגות ערביות בעבר הרחוק שהיו מפלגות לווין של מפא"י), שכולן שוללות את מהותה וזהותה היהודית של מדינת ישראל, נכללות משום מה בגוש המרכז שמאל? מישהו יכול להסביר לשכל הישר של האזרח "הסביר" מה למפלגת בל"ד ולשמאל? מה היא עושה שם? לדעתי השמאל הישראלי (הלא קיצוני) נמצא במרץ וגם במפלגת העבודה. זה הכל מבחינה מפלגתית. הוא נמצא כמובן בהרבה ארגונים לא מפלגתיים, בתקשורת, ובאקדמיה. דהינו, השמאל בישראל הוא קטן במספרו, אך מאוד משפיע תקשורתית. לדעתי הצגת "גוש שמאל מרכז" עם המפלגות הערביות הינה בבחינת מצג שווא היוצר את הרושם שכביכול יש הרבה קולות לשמאל.
השנייה מתחילה בסיפור מהחיים שהתחולל לפני כמה ימים במקום מסוים ברמת השרון. תוך כדי שיחה סביב שולחן קפה, אמרתי שאני הולך להצביע מחרתיים עבור הליכוד והתחלתי לנמק. גברת שישבה לידי הזדעזעה, קמה ממקומה ועברה לשבת בכסא ריק שמרוחק ממני, ליד גברת אחרת שהייתה מוקסמת מדברים שנכתבו בגנות נתניהו. "אני רוצה להתרחק ממיקרובים" אמרה הגברת שהתרחקה ממני. כן, כן, כך אמרה, ואיש לא העיר לה על כך. ואם יש משהו שמעלה לי קשות את לחץ הדם, הרי זאת ההתייחסות למצביעי ליכוד, או לכאלו שמזדהים כליכוד. אני, מפא"יניק בן מפא"יניק בעברי, גאה להיות אחד מ"העדר" של מצביעי הליכוד; גאה להיות אחד מ"האספסוף", אחד מ"הבבונים", אחד מ"הנידרטאלים המודרניים", אחד "שלא יודע לחשוב לבד". אני אחד מאלו ששומע וקורא שנתניהו הוא כמו חמינאי, כמו צ'אוססקו הרומני או ארדואן, או אפילו "מלך השמש" הצרפתי, המלך לואי ה-14 (דרך אגב, חלקים מהטריטוריה הצרפתית נכבשו בזמנו), ומנחם עצמו שהטיפשות היא ככל הנראה נחלתם של כל בני אדם, עליונים כתחתונים.
שיהיה ברור: אני סולד מהתנהלותו של נתניהו, ופעמים עלתה בי תפילה חרישית שרק בגלל אשתו ובנו יפסיד את הבחירות. אבל הרגש הפסיד. ההישגים של המדינה, בכל התחומים, בתקופת נתניהו, הם גדולים, אי-אפשר להתעלם מזה. לתת את זה בידי חסר ניסיון לחלוטין? התבונה לא נתנה לי. ומשהו פרדוכסאלי: בשטף הקללות והדברים השליליים נגד נתניהו נאמר שגם נשיא ארה"ב וגם נשיא רוסיה, טראמפ ופוטין כאחד, תומכים בנתניהו ורוצים בניצחונו. דומני שאפילו גנץ אמר זאת וקרא לכן להצביע עבורו. איך אני, כ"באבון", הבנתי את הקללות האלו על נתניהו? אם ביבי הצליח להקסים את שני ענקי עולם, והם תומכים בו, לא רק "העדר" של דרום תל אביב ודרום הארץ ואפילו עפולה, אז בוודאי שאתמוך בו ולא במתנגדו! אני צריך את שניהם נגד מנצחי נתניהו?
ומילה לסיום. אין לי ספק שתתחיל עכשיו יללה מקצה הארץ ועד קצה בנוסח: "אויה לנו, אבדה לנו המדינה, המשיחיות תחגוג, הקץ מגיע". איני ישעיהו השני אך אוכל לנחם את כל המייללות והמייללים: הארץ תעמוד על תילה! אם הייתה התבונה שורה בארצנו כי אז היינו מקימים ממשלת אחדות לאומית!

תאריך:  11/04/2019   |   עודכן:  11/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוצאות הבחירות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מפא"י הלכה. אבי גבאי שינה את
סניל  |  11/04/19 10:03
2
כמה הערות.בקצרה.
אבנר צפוני  |  11/04/19 11:14
 
- נתניהו לא היה רק באום
עמוס שנער  |  15/04/19 18:52
 
- ארנס לא ארנסט סליחה ל"ת
עמוס שנער  |  15/04/19 20:36
3
לגבי הגושים
עמוס שנער  |  15/04/19 20:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
חיים שטנגר
אם רוצה נתניהו להתעלל, התעללות של ממש, בשניים אלה - בהנחה שמפלגת 'הימין החדש', תעבור את אחוז החסימה - הרי יודיע הוא להם שהם זכאים, לשר אחד בלבד, יניח להם להתקוטט זה עם זו וזו עם זה, מי יהיה השר שיכהן בממשלתו, מטעם מפלגת 'הימין החדש' וסוף דבר, ימנה את המיועד או המיועדת לתפקיד, לתפקיד שר או שרה, בלי תיק או לתפקיד שולי
רותי איזיקוביץ
דברים אלה נכתבים אחרי ההכרעה בבחירות, כלומר לא כדי להשפיע − בהנחה שממילא אין לי כל השפעה, לא במאמר ולא בקלפי − אלא כדי להעיר, תרתי משמע, וכדי להאיר את העתיד על-פי ההווה
מירב ארד
לעת עתה מסתמן כי מפלגת הימין החדש תישאר מחוץ לכנסת    ועדת הבחירות: "תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים"    סמוטריץ': "ריח רע של ניסיון להעלים מנדטים של הימין"
איציק וולף
יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ושלושת בכירי המפלגה הנוספים ערכו מסיבת עיתונאים ובה הודו לראשונה בהפסד בבחירות לכנסת ה-21    "בהינתן מצב הגושים, זו המציאות"    גנץ הצהיר שבכוונתו לשרת את אזרחי ישראל בעשור הקרוב - גם אם זה יהיה מספסלי האופוזיציה
אפרים הלפרין
לפני כשבועיים צייץ יואב יצחק כי על-פי הסקרים הידועים לכל הצדדים בצמרת הפוליטית, לגוש הימין 70 מנדטים, ומסתבר שהוא צדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il