X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חמישה שבועות שהיתי בבית-החולים בילינסון זה היה אשפוזי החמישי מאז יום הולדתי השבעים המסקנה: עדיף להיות בריא, אך אשפוז בבילינסון הוא חוויה נעימה
▪  ▪  ▪
הצוות הרפואי [צילום: אתר בלינסון]

במקום ללכת לישון אחרי בוקר מטריד מאוד, שעבר עליי, הוזעקתי בצהריים, לשמחתי, למחלקת ההשתלות בבית-החולים בילינסון בפתח-תקווה, שבו נולדתי, בדיוק לפני שבעים שנה וחצי - מתנה אדירה ליום הולדתי. חמישה שבועות שהיתי במחלקה לרגל השתלת כליה בגופי; ואני אסיר-תודה לצוות על טיפול מסור ועל יחס מעולה.
למרות ניסיון לא נעים עם בילינסון, העדפתי להירשם למרכז ההשתלות של בית-החולים; ולא הצטערתי. מהמגע הראשון, לפני יותר משנה, זכיתי בשיתוף פעולה ובהתחשבות, שעזרו לי להתגבר על קשיים, שצצו על דרכי. עיקר הבעיות צצו כיוון שאני חבר בקופת-חולים מכבי, ובילינסון שייך לשירותי בריאות כללית. התיאום בין שתי הקופות מסובך, אך אפשרי. בבילינסון מוצבת נציגה של מכבי, שתפקידה לייישר הדורים; והיא עשתה זאת במהלך אשפוזי.
במחלקת ההשתלות יש, כמו בכל בית-חולים, הפרדה בין הצוות הרפואי בראשותו של ד"ר אביתר נשר לצוות הסיעודי. שמנוהל ביד רמה על-ידי מוחמד חדיג'ה, האח הראשי.
הגענו בצהריים, והמחלקה הייתה עמוסה. שיכנו אותי בחדר של מחלקה שכנה; ובינתיים המשיכו בתהליך הכנתי לניתוח. ממתינים, ומדי פעם מדווחים על התקדמות. כבר ערב, ועדיין ממתינים.
המחלקה מצויה בחדרים משופצים. עמיר, חברי, שעבר השתלה לפני כשמונה חודשים, אומר, שאז שכנה המחלקה ב'מעברה', והצוות מסכים עמו. לכאורה שוכנתי במלון רב-כוכבים. בתחילה הייינו שלושה - מועמד להשתלת כבד ושני מועמדים להשתלת כליה - בחדר, שהושאל ממחלקה סמוכה. אחרי ההשתלה עברתי לחדר מול תחנת האחיות, שכמו כל חדרי המחלקה מאכלס שניים. לא רווחה גדולה, אך תנאים נוחים. במחלקה מעדיפים שלא יהיו הרבה ביקורים, כיוון שהמושתלים עוברים טיפול נגד דחיית איברים. כתוצאה מכך המערכת החיסונית שלהם מוחלשת מאוד.
בקצה המחלקה פינת ישיבה ופינת קפה כוללת מקרר. לצערי, היא כוללת מכשיר טלוויזיה, שמציק בפטפטת אין-סופית וחסרת-פשר.
האוכל - הפתעה. לקראת ארוחת הצהריים אוספים מהמאושפזים בקשות, כמו במסעדה, בהתאם להנחיות התזונה של כל מושתל. בתפריט - קציצות בשר, צלי בקר, עוף, שניצל, דג ועוד. לכל אלה מצטרפים מרק ותוספות - פסטה, פּירֶה, ירקות מבושלים או מטוגנים. מקנחים בלפתן, או בג'לי. ארוחה משביעה. לארוחת הבוקר מקבלים לבן, גבינה, ביצה מבושלת, דייסה וריבה. לא ארוחת גורמה, אבל מזינה וטובה.
הניקיון מתוקתק, וכל בוקר מציעים לחולים כביסה נקייה, ורוחצים את החדרים.
בעיה קשה הנה החניה במתחם בית-החולים. לפעמים כל החניונים מלאים, וההמתנה למקום חניה ארוכה למדי. כעת בונים עוד חניון, אבל גם עוד מגדל אשפוז כמו בכל בית-חולים.
היום מתחיל בשעה מוקדמת בבדיקות מדדים - לחץ דם, חוֹם, סוכר ודם. אחר כך ממתינים לאוכל ועוסקים ברחצה ובסידורים אישיים. מדי פעם מגיע סניטר, שלוקח לבדיקות מחוץ למחלקה. בילינסון הנו קונגלומרט אדיר של מתקנים, ועוד בונים תוספות. לחדש, שאך זה בא, זה מבוך כמעט בלתי-אפשרי.
ובכל זאת, יש בעיה בתיאום בין המחלקה לבין מחלקות ומרפאות אחרות. יותר משבועיים המתנתי לבדיקת אורתופד, שהמליץ על בדיקת סי-טי לרגלי. משום-מה לא נמצא לי מקום בעומס של המחלקה לאורתופדיה עד שחרורי.
יום לאחר שחרורי מהמחלקה זומנתי למרפאת מושתלי כליה. רופא ואחות ראיינו אותי, והנחוני לגבי הוראות התנהגות בשלב החדש של חיי. כעת אני מבקר במרפאה פעמיים בשבוע, נשקל, ונבדק, והרופא מחליט על שינוי במינון התרופות, בהתאם לתפקוד הכליה. עם הזמן, ירוּוחו הביקורים במרפאה, ואחזור לפעילות מלאה חוץ מביקורות שגרתיות. זה הזמן לשיפוצים ולתיקונים. כליה הנה אבר יקר, ושומרים עליה היטב.
מאז יום הולדתי אושפזתי חמש פעמים בשלושה בתי-חולים. המסקנה: עדיף להיות בריא, אך אשפוז בבילינסון הוא חוויה נעימה.

תאריך:  14/04/2019   |   עודכן:  14/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מערכת הבריאות - מבט מבפנים (3)
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רפואה שלמה ותודה רבה למחבר ל"ת
חריש  |  15/04/19 12:14
2
מניסיוני האישי
ישראל בר-ניר  |  17/04/19 06:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
הכול כבר מאחורינו    וכעת לעבודה    ראש הממשלה חייב לחסל את הדיקטטורה של בג"ץ    בממשלה הקודמת היו חסרות לו אצבעות, אבל כעת לא תהיה לו בעיה
רפי לאופרט
משפורסמו ע"י ועדת הבחירות המרכזית התוצאות הסופיות של הבחירות, מאוחר אך לא מאוחר מדי עבור השמאל הישראלי, לרבות זה שמתחפש למרכז, לברך את נתניהו על נצחונו והישגו; נתניהו יריב אך איננו אויב. את הרוח הרעה יש לסלק מכאן משום שכאשר היא משתוללת, אין לדעת עם מי ועד כמה תחמיר
יוני בן-מנחם
הממשלה הפלשתינית החדשה בראשותו של מוחמד א-שתייה נשבעה אמש אמונים והיא מורכבת ברובה מבכירים בתנועת פתח. הרכבת הממשלה הנאמנה ליו"ר הרש"פ שלוותה בגל התפטרויות בחלק מהפלגים והחרמה ע"י הפלגים האחרים, רק תגביר את הפירוד בזירה הפלשתינית
איתן קלינסקי
אל מול ביטויי ההחרמה של מפלגת "כחול ולבן", המתנערת מכל שיתוף פעולה עם נציגיו הנבחרים של הציבור הערבי חייבת לקום רשימה משותפת יהודית-ערבית חזקה, שלא תשחק במשחקי כיסאולוגייה
ד"ר איתן לסרי
מבחינת נתניהו-מתחילתו של הקמפיין הוא כוון לקהל מצביעיו מימין, קהל שהוגדר מראש ולמרות תקלות קלות מתמונת הסלפי עם המועמדים ועניין הצילום בקבר חללי צה"ל שלא היה ראוי, לא היו חריגות מהתוכנית הסדורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il