X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השאלה כלל אינה על הנאצים ימח שמם השאלה היא, מה קרה לאחר שהנאצים הובסו וכבר מזמן אינם בשלטון מה קרה, בעניין הרכוש הפרטי הגזול, לאחר שכל העולם המערבי היכה על חטא, באמת, ואף קבע ימי זיכרון לשואה הנוראה
▪  ▪  ▪
פיצוי על הסבל [צילום: יצחק הררי]

השואה לא הייתה "רק" רצח העם השיטתי ביותר בהיסטוריה. השואה כללה גם, בחשיבות פחותה לאין ערוך, גם את השוד המזויין הגדול בהיסטוריה. זה לא (רק) שהשכנים האירופים חטפו את רכושם הפרטי ובתיהם הפרטיים של היהודים האומללים שנשלחו למותם, באופן לא מאורגן. היה גם שוד מאורגן של הרכוש הפרטי והקרקע הפרטית שבידי היהודים כדי לממן את המשך שלטונם של הנאצים. למשל, מקרקעין בידי יהודים נמכרו בלי לתת לבעלים היהודים את התמורה, חברות ועסקים בבעלות של יהודים "הועברו" ללא-יהודים, יצירות אומנות הוחרמו כי היטלר התנגד לאמנות מודרנית, וכן הלאה.
הדברים הללו ידועים. מה לעשות - כך היו הנאצים ימח שמם. קטנה עלינו הידיעה שהנאצים בזזו את הרכוש הפרטי, כי לנו כמובן חשוב לא זה. חשוב שהם שחטו בילדינו ורצחו את זקננו וכמעט הכחידו את עמנו.
השאלה כלל אינה על הנאצים
לכן השאלה היא אחרת. השאלה כלל אינה על הנאצים ימח שמם. השאלה היא, מה קרה לאחר שהנאצים הובסו וכבר מזמן אינם בשלטון. מה קרה, בעניין הרכוש הפרטי הגזול, לאחר שכל העולם המערבי היכה על חטא, באמת, ואף קבע ימי זיכרון לשואה הנוראה. מה נעשה, אז, במשך עשורים, וכיום, בעניין הרכוש הפרטי והקרקע הפרטית שנלקחו ונשדדו?
השאלה במקומה, מפני שהפיצויים מגרמניה ששולמו - היו על סבל. מערך הפיצויים מגרמניה כלל לא התיימר להחזיר את הרכוש הפרטי ואפילו לא ניתן אומדן אמתי על היקפו.
הנה מה שקרה בפולין - המדינה עם היקף הקורבנות הגדול ביותר באירופה (יותר מגרמניה). רבים מבקרים שם ולכן חשוב לדעת. בפולין, שם איבדנו 3 מיליון איש, הוצע הסדר גורף שבו היהודים יקבלו 15% או 20% (כחמישית בלבד) משווי קרקעותיהם. גם הסדר מצטנע זה נדחה על-ידי פולין של היום, ועד היום גם את ה-15% העלובים, היהודים מפולין לא קיבלו.
מה שעוד מעניין הוא, שפולין היא מדינה חברה באיחוד האירופי. ובכל זאת, הפלא ופלא, האיחוד האירופי כלל לא מתבייש לבוא בטענות בדבר אי-שמירה על רכוש פרטי נגד... ירושלים. היזכרו בטענות האירופיות כלפי חוק ההסדרה (החוק הישראלי הדן בסוגיית רכוש פרטי ערבי מוכח שאבד). כזכור, בחוק ההסדרה, הכנסת וממשלת ישראל מציעים לערבים שרכושם הפרטי המוכח אבד כתוצאה מאנדרלמוסיה באזורנו, פיצוי נדיב בגובה 125%.
לא 15%, לא 20%. אפילו לא 100%. והצביעות פשוט לא תיאמן. ישראל סובלת מהכפשות, למרות שהיא כן מפצה על רכוש פרטי. מפצה ביותר מ-100%. האיחוד האירופי בראש המכפישים, למרות שהיא לא פיצתה על הרכוש הפרטי. לא ב-100%, וגם לא ב-20% או ב-15% כי פולין מסרבת, עד היום, להעביר אפילו את ההסדר הרזה הנ"ל. יורשי יהודי פולין קיבלו לפי שעה על רכושם הפרטי, 0%.
גם יתר הטענות במערב (ובשמאל הישראלי) כנגד הסדרי הרכוש הפרטי בחוק ההסדרה, קורסות כמגדל קלפים אם מעיינים בספרות הענפה בנושא הסדרי רכוש פרטי גזול מתקופת השואה. שוב: לא מדובר בהסדרים שהגו הממשלות הנאציות דאז, מדובר בהסדרים שקבעו ממשלות נאורות, בימינו אנו. למשל, הטענה שצריך לתת לטוענים הערבים שהות לבירור טענותיהם לבעלות - העשורים שחלפו מבלי שיפצו פיהם, לא הספיקו.
לשם השוואה - ההסדר הפולני היה אמור לאפשר ליהודים שנה אחת בלבד ככדי לתבוע את שלהם, וגם זאת רק לקרובים מדרגה ראשונה. וכאמור, גם הצעת חוק עלובה זו - נדחתה בפולין. יהודי פולין נותרו עם אפס פיצוי על רכוש. כמו-כן, ישנה טענה שישראל אמורה להוציא הון עתק על נבירה בבסיסי נתונים רעועים, עתיקים ולא-אמינים בארצות אחרות כגון ירדן או טורקיה, או להסתמך על תצלומי אוויר שמראים כמה שיחים שניטעו בעבר. מישהו מסוגל להצביע על הליכי ראיות דומים באירופה, או בארצות אחרות?
איזה הפוך על הפוך. טענות מסוכנות ומעוררות-אלימות נגד מדינת היהודים שגוזלת רכוש פרטי מתפרסמות בכל עיתון זר כמעט, ולכן רבים סבורים שדווקא ישראל היא, באמת, גזלנית ושודדת. לכן, כל קברניטי המדינה, שמאל וימין, חייבים לקום ולומר "הס"!. וכי דווקא ישראל, האנושית וטובת הלב, לא מקפידה (ככל האפשר בתנאי אנדרלמוסיה, בחלוף כמה מלחמות ו-4 משטרים שונים - עות'מני, בריטי, ירדני וישראלי - באיו"ש ובירושלים) על שמירת הרכוש הפרטי? ואירופה היא המאשימה הראשית כנגדנו? ההפך הוא הנכון: ישראל היא הצדיקה שבמדינות בשמירה יתרה (125%, יותר ממאז אחוז!) על רכוש פרטי ומקרקעין בבעלות ערבית מוכחת. ואילו אירופה רצחה וירשה - היא זו שבתחתית הערימה.
לפני כמה ימים פניתי לדוברי האיחוד האירופי וביקשתי תגובתם להאשמת הצביעות, אך פנייתי לא נענתה.
הפניות למקורות מידע:
TITLE I—HEIRLESS ASSETS
Nazi Art Deal Leaves Burden of Proof on Heirs of Holocaust Victims
The German Reparations Question
Nazis seize Petschek holdings 1942
Nazis seize Petschek holdings 1942
HOLOCAUST ERA ASSETS CONFERENCE
Thunder on the water
Defending history
Germany lunch efforts
PROPERTY
RESTITUTION AND
COMPENSATION
Roadblocks to Jewish Restitution: Poland’s Unsettled Property
Official policy
Israel Passes Provocative Law to Retroactively Legalize Settlements
Aryanization of Jewish Property - Report of the Public Prosecutor
Aryanization

הכותבת היא דוברת ארגון מטות ערים.
תאריך:  05/05/2019   |   עודכן:  05/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרקע פרטית בפולין וההסתה נגדנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מדוייקת
בני דוד  |  5/05/19 16:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
מדובר באירוע תרבותי רדוד, אך יש לו משמעות תיירותית רבה ואפילו חשיבות לאומית ארוכת טווח. ביטול של האירוויזיון יחזיר את ישראל עשרות שנים לאחור
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור מנסים לסחוט מישראל באמצעות מתקפת רקטות רחבה מהרצועה את ישום הבנות הרגיעה בתנאים משופרים. ישראל תאלץ להכיל את המצב ולהשיג רגיעה עד לאחר תחרות האירויזיון אולם מיד לאחר מכן היא חייבת לשנות את כללי המשחק ולהפסיק את הסחטנות של חמאס
איתמר לוין, מירב ארד
אזעקות נשמעו בעשרות יישובים בדרום הארץ ובהם בבאר שבע, אשקלון, אשדוד, רחובות, יבנה ויישובי עוטף עזה    מערכת כיפת ברזל יירטה חלק מהרקטות    הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס    חטיבה 7 נערכת לרדת דרומה    הלווית ההרוג משה אגדי תיערך היום בשעות אחה"צ   
עידן יוסף
רבי-קומות ברצועה הפכו לגל אבנים    בחמאס מאיימים כי ירחיבו צפונה את הירי ככל שפגיעות צה"ל יהיו מדויקות    מצרים מנסה להביא לרגיעה של השטח
עידן יוסף
מחצית המשלחות אמורות להגיע ביום ראשון    היתכנות לביטולים מצד קהל הצופים    הבי-די-אס בגרמניה קורא לחרם הגעה    החמאס מאיים להפציץ את נתב"ג ואזורי המופעים    צה"ל: לא מושפעים מלו"ז האירוויזיון    מפיקת האירוויזיון: "אנחנו בבועה מנותקת ממה שקורה בחוץ"
רשימות נוספות
צה"ל תקף יעדי טרור ברצועת עזה  /  יואב יצחק
גנץ מאשים את הממשלה בהסלמה  /  יואב יצחק
כ-350 רקטות נורו לישובי הדרום  /  יואב יצחק
צריך להתפכח מאשליות  /  ד"ר חיים משגב
ממשלת הסיפוח  /  צ'לו רוזנברג
עבאס מנסה לחסל מתונים בגדה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il