X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקדים ביומיים את נתן אלתרמן העיתונאי והביוגראף של דוד בן-גוריון, שבתאי טבת, שכתב "כחותר נגד המדינה" בעיתון הארץ - "אילו הייתי ערבי תושב ישראל הייתי מפגין עם מק"י ב-1 במאי בנצרת ובכל מקום אחר בארץ ..."
▪  ▪  ▪
דיין. זקוק לשיעור בדמוקרטיה [צילום: פלאש 90]

כשבערב שבת בערוץ "כאן" האשים חבר הכנסת עוזי דיין את חבר הכנסת עופר כסיף וחבריו בחתירה נגד המדינה, הצטערתי, שלא ישב לצדו של עוזי דיין המשורר נתן אלתרמן, שהיה בוודאי מבהיר לו, כי יש לכבד מבקר מדיניות, ואין לראות במבקר מדיניות חותר נגד המדינה. העושה זאת מבקש לקבוע דפוסי מדינה, העושה דרכה לחיק הפאשיזים.
כשתקשורת התגייסה להציג מפגינים באחד במאי ב-1958, שנאסרו על-ידי המשטרה כחותרים נגד המדינה, התייצב המשורר נתן אלתרמן לא כחותר נגד המדינה, וכתב באומץ לב ב-11.5.1958 בעיתון "דבר": "אוֹתוֹ עֲרָבִי אַלְמוֹנִי שֶׁקִּלֵּל וְרָגַם בַּחֲמַת-חֵרוּק שֵׁן, הִכָּה וְהֻכָּה, נִגְרַר לַמְּכוֹנִית הַנִּסְקֶלֶת, הוּא בְּעֶצֶם עַל צַד הָאֱמֶת, הַיָּחִיד שֶׁלֹּא אָשֵׁם, זֶה לֶקַח נַצֶרֶת... תּקְווֹת עַם וְעַם גָּם עָלֵינוּ חָלוֹת וּמֵעוּט מְדֻכָּא וְצוֹדֵק - זֹאת נֶאֱמָר וּנְדַקְדֵּק מֵעוּט הַהוֹפֵך אֶת הָרֹב לְצִבּוּר שֶׁל קַסְדוֹת".
הקדים ביומיים את נתן אלתרמן העיתונאי והביוגראף של דוד בן-גוריון, שבתאי טבת, שכתב "כחותר נגד המדינה" בעיתון הארץ - "אילו הייתי ערבי תושב ישראל הייתי מפגין עם מק"י ב-1 במאי בנצרת ובכל מקום אחר בארץ ..."
היה מי שזעם, שתופיק טובי, נציג מק"י בכנסת, חותר נגד יסודות המדינה עת גינה ב-1953 מעל דוכן הכנסת תופעת ירי על מפגינים בכפר ערה בה נהרגו ונפצעו. היה זה נתן אלתרמן שבעיתון "דבר" ב-9.1.1953 גינה את הפרקליט הצבאי, הממאן למסור לשופט מי ירה בכפר ערה, מי הרג שני ערבים ופצע חמישה בהפגנה נגד הפקעת קרקעות. בדיון הזה התייצב המשורר נתן אלתרמן לימין העמדה של חבר הכנסת תופיק טובי.
וכך כותב המשורר: "יֵשׁ סוֹדוֹת צְבָאִיִיּם!/ הֵם הַחוֹמָה וְהַבְּרִיחִים/בֵּין אֻמָּה וּבין צד שֶׁאָזְנוֹ מוֹעֶדֶת/ אַך אֵין סוֹד הַיָּכוֹל וְצָרִיךְ לִהְיוֹת חַיִץ/ בֵּין הָעָם לְבֵין קוֹל הַמִּשְׁפָּט וְהַצֶּדֶק". חבל שעוזי דיין אינו מאמץ את מה שראה נתן אלתרמן, שאין להשתיק ביקורת, חובה לדרוש - "לְהַקְשִׁיב לְקוֹל הַמִּשְׁפָּט וְהַצֶּדֶק".
ב-1948 העיתונות הרבתה לתאר הרג מסתננים לישראל. היה זה המשורר אלתרמן לפי גרסת עוזי דיין "שחתר נגד אושיות המדינה", כי ביקש לראות במסתנן אדם, הרוצה לחזור לשדהו שלא קצר, לעצי הזיתים שלו שלא מסק, לתאנים שלא ארה ולגפנים שלא בצר. ואין כל הצדקה להורגו. אין כל הצדקה למנוע ממנו זכות טבעית לחיות בבית שבנה. ב"דבר" ב-7.8.1953 הביע זעזוע, שבמלחמה נגד מסתננים ישנה קשיחות ואטימות לב למסתננת הערבייה ולשני ילדיה "הַמְּדִינָה אֲשֶׁר בְּאֵיזֶה חוּט/ קְשׁוּרָה הִיא אֶל הִסְטוֹרְיָה יְהוּדִית מֻבְהֶקֶת - דְּבָר מָה מַרְתִּיעַ וּמוֹשֵךְ לָסֶגֶת מֵרְדוֹף בְּלִי קֵץ אִשָּׁה עַרְבִיָּה בְּלִי תְּעוּדַת זֵהוּת".
בטור "דרכי ביטחון" ב"דבר" ב-14.7.1950 גינה אלתרמן סריקות אחר מסתננים ביניהם זקנים, נשים וילדים. בעיני עוזי דיין בוודאי אלתרמן חותר נגד המדינה בזעקתו: "נֶעֶקְרוּ נָשִׁים מִן הַטַּף בַּקַּת". באנלוגיה גדושה בקונוטציות מזכיר אלתרמן, שמי שהצביע בכנסת בעד הורדת ההצעה של תופיק טובי לדון בנושא בכנסת, עליו לזכור שהוא "יְהוּדִי מְזַיֵּף דַּרְכִּיּוֹת מִדּוֹר -דּוֹר מִסְתַּנֵּן בֶּן בְּנָהּ שֶׁל מִסְתַּנֶּנֶת".
בעיצומה של המלחמה החייל נתן אלתרמן מחטיבה 8, פרסם בעיתון "דבר" ב-9.11.1948 עדות שירית, המגנה את גירוש ערביי לוד ורמלה בעת מבצע "דני" בשיר "על זאת". בבית הששי בשיר כתב את צמד המילים - "פּוֹשְׁעֵי מִלְחָמָה" לצמד המילים הגיע לאחר שתיאר בבית הראשון והשני ג'יפ "הַחוֹצֶה אֶת הָעִיר הַכְּבוּשָׁה וְנַעַר עָז וְחָמוּשׁ ... וּבָרְחוֹב הַמְּדֻבָּר אִישׁ זָקֵן וְאִשָּׁה נִלְחֲצוּ אֶל הַקִּיר, הַנַּעַר בְּשִּׁנֵּי חָלָב "אֲנַסֶּה הַמִּקְלָע" וְנִסָּה, רַק הֵלִיט הַזָּקֵן אֶת פָּנָיו בְּיָדָיו... וְדָמוֹ אֶת הַכֹּתֶל כִּסָּה".
מצער, שבשבוע הראשון לחברותו בכנסת החליט האלוף במיל., עוזי דיין, לקחת על עצמו את תפקיד המסית, המצביע על כל מי שמבקר את מדיניות ממשלת ישראל כחותר נגד המדינה. אם כבר עליו לכלול בין "החותרים נגד המדינה" את המשורר נתן אלתרמן, שיצא חוצץ נגד כל מי שמפקפק.
ואסיים במובאה קצרה מהטור השביעי שפורסם ב"דבר" ב-18.11.1949 בו כתב נתן אלתרמן -
וּבְכֵן מִי תּוּפִיק טוּבִי
הוּא חֲבֵר הַכְּנֶסֶת
הוּא קוֹמוֹנִיסְט עֲרָבִי בְּבֵית הַנִּבְחָרִים
יוֹשֵׁב הוּא בִּזְכוּת מְלֵאָה וְלֹא בְּחֶסֶד..."
עוזי דיין, את השיעור בדמוקרטיה תקבל, כשתקרא את עשרת הבתים הנוספים בשירו של נתן אלתרמן, המוקדש לחבר הכנסת של המפלגה הקומוניסטית הישראלית, החבר תופיק טובי, שאת דרכו ממשיך בכנסת ישראל הקומוניסט ד"ר עופר כסיף.

תאריך:  07/05/2019   |   עודכן:  07/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חבר הכנסת עוזי דיין זקוק לשיעור בדמוקרטיה
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו זקוקין היום לאלתרמנים
הדס.  |  7/05/19 16:00
2
הפופוליזים טוהב את עוזי דיין ל"ת
הפופוליזם  |  7/05/19 16:04
3
עליכם לאמץ צווי פיוס ל"ת
בני אברהם  |  7/05/19 16:39
4
מאוהבת בחבר הכנסת עוזי דיין ל"ת
גם היהירות  |  7/05/19 16:46
5
הספרות והשירה העברית נאלמו דום ל"ת
מדוע ?  |  7/05/19 17:24
6
בדיחה ליום העצמאות ?
מגיב ותיק  |  7/05/19 17:52
 
- המגיב הותיק הבזוי
למגיב המתלהם  |  7/05/19 22:15
 
- מתלהמים. בשני העמים
האסון שלנו  |  7/05/19 22:24
7
ל-2 העמים דרוש הנהגות אמיצות.
ל-2 העמים  |  7/05/19 17:55
8
טעות של חד"ש שבחרה בעופר כסיף.
לאיתן ..  |  9/05/19 15:26
9
אין סיכוי לחד"ש לפלס דרך
עם עופר כסיף  |  9/05/19 15:36
10
אין סיכוי לחד"ש לפלס דרך
עם עופר כסיף  |  9/05/19 15:39
11
לשלוח את עופר כסיף לכנסת ל"ת
זו טעות גסה  |  9/05/19 15:46
12
בני ישמעאל בגדו בבני אחיו יצחק
אחיו בגדו  |  10/05/19 09:19
13
יאיר ועוזי אלופי ביבי הלשון
יאיר ועוזי  |  11/05/19 10:46
14
נעל בבקשה את הפה של בנך ל"ת
ראש הממשלה שלנו  |  11/05/19 11:44
 
- מגדף בעברית כמו חמאס בערבית
בנו של ראש הממשלה  |  11/05/19 18:49
 
- יאיר עולה על החמאס בשנאה
ג.  |  14/05/19 18:25
15
תופעות מסוכנות
יהואש ר.  |  14/05/19 12:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תרומה, סדר העניינים, אושיית רדיו, פטפטת ולהפתיע    חודש טוב
אליזבט רימיני
חשבתם שזו שאלה פשוטה? הציונות וזה? מתברר שזה לא היה בדיוק כך בפשטות, כי גורם אחד, מאוד מפתיע, סייע להקמתה באופן שלא הייתם משערים    מאמר ליום העצמאות ה-ע"א
דליה חשן
אם נחזור למציאות ימינו אנו רואים שכל הכוח שבעולם, והעליונות ביבשה באוויר ובים אינם מועילים למי שאיבד את האמונה בחזון ובצדקת הדרך    במצב זה כל עלעל ברוח וכל מחשבה דמיונית יכולים לשתק אותנו מלהסתער על משיגי נפשנו ורוצחינו
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הטרור והשלום?    טיפים למיליונרים של הלוטו    חרדיות - מיתוס ומציאות    ולקינוח צחוק טוב
אפרים הלפרין
סימן שאלה גדול ניצב סביב היושרה של גופי אכיפת החוק    נראה לי שאפשר בישראל להיות שמאלן, אך אסור בשום פנים ואופן לאיש ציבור להילחם בדומיננטיות העודפת של המשפטנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il