כלי רכב, שיוצר לפני ארבעים או חמישים שנה, יהיה מחויב במבחן רישוי מיוחד כדי לאפשר לו לנוע על הכבישים. חברות תחבורה ציבורית לא תעלינה על הכביש אוטובוסים להסעת נוסעים שצברו 40 עד 50 שנות ותק.
המנופאי יעקב סובולוב מרמלה, המנוף עליו הוא עובד כיום יוצר בשנת 1972. שום מבחן רישוי מיוחד לא עבר המנוף על-ידי רשות בוחנת. בעלי המנוף לא נדרשו על-ידי שום רשות להוכיח את בטיחות המנוף כדי להפעילו, למרות שצבר ותק של 47 שנות עבודה, בהן פורק והורכב מחדש מספר רב של פעמים במעבר מאתר לאתר.
בארץ פועלים מנופים, שיובאו לארץ כמנופים ישנים וצברו כבר 50 שנות עבודה. אין דרישה בחוק איזו הכשרה נדרשת ממפרקי מנוף ומרכיביו מחדש.
את ההפקרות בענף המנופאות במדינת ישראל ביטא בכאב רב המנופאי יעקב סובלוב מרמלה בשיחה עם כתב
עיתון הארץ לי ירון, באומרו: "אני רגיל לעבוד על מנופים ישנים,
"אבל אני לא באמת יודע אף פעם כמה המנוף חזק. מה האיכות של החומר".
מרחץ דמים
תחושת הביטחון לעובד זה לא דבר שמעסיק את השר, המופקד על עבודה תקינה ובטוחה של העובד. בכאב רב חוזר ושונה המנופאי יעקב סובולוב בהתייחסו לתאונה ביבנה - "זו תאונה פשוט מיותרת. האנשים המפרקים את המנוף אינם עוברים הכשרה מיוחדת. גם מי שהרכיב לי את המנוף לא עבר הכשרה מיוחדת".
מסתבר, שבקליפורניה ובעוד שורה של מדינות בארצות הברית כל מנוף, לאחר שפורק והורכב מחדש חייב לעבור מבחן רישוי על-ידי הרשויות, השולחות בוחנים מוסמכים לאתר הבנייה, הבודקים את תקינות המנוף ואת סביבת העבודה בה הוא פועל כמו: קרקע, קווי חשמל, עמידות ועוד. רק לאחר קבלת האישור מהמוסד לבטיחות שבדק את המנוף רשאים להפעילו.
מסתבר, שבאנגליה, בגרמניה, בסין ובעוד שורה של מדינות יש חובה של רישות הפיגומים, אסור לחברת בנייה להעלות פועלי בניין על פיגום שאינו מרושת. בישראל הדרישה הזו, הגם שהיא הועלתה בכנסת ישראל, נדחתה. כי... את הדרישה העלה נציג האופוזיציה החבר
דב חנין.
בישראל היו כבר עשרות רבות של פניות לשר העבודה
חיים כץ, כולל פנייה של שופט בחודש מרס 2018. השר חיים כץ, שר העבודה נכון לעת כתיבת שורות אלו במשך ארבע שנים לא עשה דבר. השר חיים כץ אחראי למרחץ הדמים המשתולל בענף הבנייה.