X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האישה הגישה תביעה לביהמ"ש לתת תוקף של פסק דין לחוות הדעת ודרשה את הסכום הגבוה, קרי גם את הריבית האיש מטבע הדברים דרש לתת תוקף לסכום הנמוך, ללא הריבית
▪  ▪  ▪
תוקף פסק דין [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

לאחרונה ניתן פס"ד בביהמ"ש לענייני משפחה בפ"ת, על-ידי כב' השופטת אילת גולן-תבורי, שהוא בעל חשיבות תקדימית.
העובדות היו כדלקמן - בני הזוג התגרשו לפני שנים רבות, אבל נותרו ביניהם מחלוקות כספיות. מונה אקטואר שקבע שהאיש חייב לאישה כספים, בעקבות חלוקת הזכויות ביניהם, אלא שהאקטואר נמנע מלקבוע סכום אחד וקבע שתי תוצאות.
אם הסכום יישא הפרשי הצמדה למדד בלבד, הוא יעמוד על כ-90 אלף שקל. אם הוא יישא הפרשי הצמדה ורבית, הוא יעמוד על כ-130 אלף שקל.
מועד חוות הדעת היה 2016 והפירוד בין בני הזוג התבצע שנים רבות לפני כן. האקטואר התייחס בחישוביו לנכסים ולחובות שהיו לבני הזוג במועד הפירוד. השאלה הייתה אם הקרן תישא הפרשי הצמדה למדד או הפרשי הצמדה וריבית. ברור לגמרי שמרכיב הריבית היה מאוד משמעותי.
האישה הגישה תביעה לביהמ"ש לתת תוקף של פסק דין לחוות הדעת ודרשה את הסכום הגבוה, קרי גם את הריבית. האיש מטבע הדברים דרש לתת תוקף לסכום הנמוך, ללא הריבית.
ביהמ"ש קיבל את עמדת האיש. נקבע שפסיקת רבית נתונה לשיקול דעת ביהמ"ש, על-פי החוק ופסיקת ביהמ"ש העליון. הריבית נועדה לפצות את התובע על הזמן שהכסף היה ברשות הנתבע ולא ניתן היה לעשות בו שימוש. לעומת זאת ההצמדה למדד שומרת על ערך הכסף בלבד ולא נושאת רכיב של פיצוי.
במקרה דנן חוות הדעת ניתנה שנים רבות לאחר הפירוד בין בני הזוג ולכן בוודאי שהסכום חייב לשאת הפרשי הצמדה. לא כן לגבי הריבית. האיש לא ידע במשך כל השנים עד למועד חוות הדעת מהו חובו לאישה. לכן לא צודק לחייב אותו בתשלום פיצויים לאישה. החוב יישא ריבית ממועד חוות הדעת כיוון שמתאריך זה ידע האיש מהו החוב.
על כן חויב האיש בתשלום החוב של 90 אלף שקל, כשהחוב נושא הפרשי הצמדה וריבית רק ממועד חוות הדעת. מדובר בפסק דין תקדימי שבו הפעיל ביהמ"ש את שיקול דעתו לפי חוק פסיקת רבית והצמדה. ס' 2 לחוק קובע - "רשות שיפוטית שפסקה לבעל דין סכום כסף, או שציוותה על ביצועו של פסק כזה, או שקבעה סכום כסף המגיע על-פי חיקוק, רשאית, לפי שיקול דעתה, לפסוק ריבית על אותו סכום, כולו או מקצתו".
ס' 3א לחוק קובע - "(א) במקום לפסוק ריבית רשאית רשות שיפוטית, לפי שיקול דעתה, לפסוק הפרשי הצמדה או הפרשי הצמדה וריבית, במלואם או במקצתם".
לתובעת - עו"ד יצחק טאוסי.
לנתבע - עו"ד יוסף פנדריך.

תאריך:  03/06/2019   |   עודכן:  03/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק טאוסי
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
התגבשות של שני גושים מרכזיים היא תהליך מבורך, אסור להירתע מרעשי הרקע
יוסף אורן
פעם, בעודה תלמידת בי"ס "חביב", הצטרפה זהבה אקסלרוד לחברתה אסתר טופורובסקי לביקור אצל דודתה זלאטה, ואז שמעה מפי הדודה של אסתר, מי הציע לה לראשונה את השם "זהבה" במקום השם "זלאטה" שנתנו לה הוריה אחרי לידתה
יורי מור
הוא לכאורה דואג לביטחון המדינה ועושה הכל כדי להוריד מראשות הממשלה את האיש שפעולותיו בזירה הבינלאומית היא תרומה אדירה לביטחון ישראל    הוא מצטייר כמגן חופש הדיבור, ובנאומו האחרון התנפל דווקא על העיתון 'ישראל היום'
זוהר בן-אשר
נראה שסוף העידן של נתניהו אכן הגיע. השאלה שנותרה פתוחה היא האם היא מביאה איתה גם את התפוררות הליכוד. ליברמן בונה על כך שאותם אנשי ימין ישרים בליכוד שגם הם סבורים שנתניהו כבר מזמן לא דואג לימין אלא רק לעצמו ושלטעמם נתניהו רק ממשיך להפסיד לחמאס - ואותם מצביעי ליכוד שהם חילוניים - יעזבו את הסחי שאליו הטיל נתניהו את הליכוד ויעברו להצביע עבורו
חניאל פרבר
בין שאר הטעמים שאנו קוראים את המגילה נגלה שהטעמים קשורים למצוות והנהגות, ליחס שבין הקב"ה לעם ישראל, לזמן ולמועד ולמלך המשיח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il