X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ב-2019 לאור האינטרסים האמריקנים במזרח התיכון ההפכפך והאלים; על-רקע הכרת ארה"ב בחיוניות האסטרטגית הגוברת של ישראל בהגנה על אינטרסים אלו מול איומים מתעצמים; יש להחיל את ריבונות ישראל - לפחות - על רכסי ההרים ביו"ש כביטוי לאינטרס ביטחוני משותף לישראל ולארה"ב
▪  ▪  ▪
יהודה ושומרון [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

ראיון שגריר ארה"ב בישראל, דוד פרידמן, ל"ניו-יורק טיימס" (8 יוני 2019) חורג מתפישת העולם של מחלקת המדינה (מחמ"ד) אך מבטא את המציאות ואינטרס ארה"ב. לדברי השגריר: "העולם אינו זקוק למדינה פלשתינית כושלת בין ישראל לירדן... שליטה ביטחונית של ישראל אינה מכשול... לישראל הזכות להיאחז בחלק מ, אך לא בכל, הגדה המערבית..."
אמנם ממסד מחמ"ד (להוציא את מזכיר המדינה פומפיאו והיועץ לביטחון לאומי בולטון) מסתייג מדברי השגריר, אך ביצועי העבר מתעדים כישלון שיטתי של מחמ"ד. לדוגמא: ב-1948 התנגדה מחמ"ד להקמת המדינה בטענה שתהייה פרו-סובייטית, שתימחק על-ידי הערבים ותפגע ביחסי ארה"ב-ערב. אבל, ב-2019 ישראל היא בעלת-הברית האמינה ביותר של ארה"ב באזור ויחסי ישראל-ערב בשיאם.
- בשנות ה-50' ראתה מחמ"ד בעבדול נאצר המצרי בעל-ברית בכח, אך הרודן הפרו-סובייטי פעל להפלת כל משטר ערבי פרו-אמריקני.
- ב-1979-1978 בגדה מחלקת המדינה בשאח הפרסי, שהיה בעל-ברית אסטרטגי, ראתה באייתולה חומייני לוחם לדמוקרטיה באירן, סייעה להקמת משטר טרוריסטי ומגלומני בטהרן, שהחריף את הטרור האיסלאמי, תוך פגיעה באמינות ארה"ב בעיני בעלות-בריתה.
- ביולי 1990, ערב פלישת עירק לכווית, ראתה מחמ"ד בסדאם חוסיין בעל-ברית, המעיטה בעוצמת נחישותו ואכזריותו, והעניקה אור ירוק לפלישה במסר שהועבר על-ידי שגרירת ארה"ב בבגדד: "ארה"ב לא תתערב בסכסוך גבולות בינ-ערבי... ולא תנהל מלחמה כלכלית בעירק..."
- ב-1993 הצטרפה מחמ"ד למסיבת הרהורי-הלב של "הסכם אוסלו", והביאה את ערפאת - הארכי-טרוריסט ומחנך לשנאה - לקבלת פרס נובל לשלום.
- התפרצות "הצונאמי הערבי" בדצמבר 2010 כונתה על-ידי מחמ"ד "אביב הערבי" המבשר, לכאורה, את הגעת הדמוקרטיה לרחוב הערבי. אבל, מיליוני הפליטים, כמיליון הרוגים ונזק של מיליארדי דולרים מתעדים את ניתוק מחמ"ד ממציאות המזרח התיכון.
- ב-2015 הובילה מחמ"ד את האורגיה הדיפלומטית עם אירן, שהביאה להסכם המשדרג באופן דרמטי את יכולות הטרור של האייתולות, העניקה רוח גבית לשאיפותיהם המגלומניות, קירבה את מאכלת האייתולות לצוואר כל משטר ערבי פרו-אמריקני, ודחתה - בתרחיש הטוב ביותר - את התגרענות האייתולות ב-10 שנים.
- ב-2019 מקדם השגריר פרידמן את אינטרס ארה"ב על בסיס מציאות המזרח התיכון, ולא הרהורי-לב המנחים את מחמ"ד ומלבים את אש הטרור והמלחמה.
- ב-2019 מכיר פרידמן בהשפעה המשנית של הגורם הפלשתיני על המזרח התיכון ויחסי הערבים עם ישראל וארה"ב, בהשוואה לאיומי האייתולות, "האחים המוסלמים" ודאעש והעימותים הבינערביים, ולאור הרחבה חסרת-תקדים של קשרי ישראל-ערב, למרות שאין התקדמות בעניין הפלשתיני.
- ב-2019 מבין השגריר את ההשפעה ההרסנית של מדינה פלשתינית על המזרח התיכון, קיום המשטר ההאשמי בירדן ושאר המשטרים הערביים הפרו-אמריקנים, במקביל להרחבת הנוכחות הרוסית, סינית ואירנית באזור.
- ב-2019 יודע השגריר פרידמן ששליטת ישראל ברכסי יו"ש היא תנאי לתדמית ההרתעה הישראלית, המשמשת תעודת ביטוח-חיים של מנהיגי ערב פרו-אמריקנים. הוא אף מבין שנסיגה מיו"ש תהפוך את ישראל מנכס אסטרטגי של - לנטל על - ארה"ב, ותשלול מארה"ב תשואה של מאות אחוזים על השקעתה השנתית בישראל.
- ב-2019 לאור האינטרסים האמריקנים במזרח התיכון ההפכפך והאלים; על-רקע הכרת ארה"ב בחיוניות האסטרטגית הגוברת של ישראל בהגנה על אינטרסים אלו מול איומים מתעצמים; ומתוך הכרה במרכזיות רכסי יו"ש בטיפוח עוצמתה של ישראל כבעלת-ברית יעילה של ארה"ב; יש להחיל את ריבונות ישראל - לפחות - על רכסי ההרים ביו"ש כביטוי לאינטרס ביטחוני משותף לישראל ולארה"ב.

תאריך:  17/06/2019   |   עודכן:  17/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב מכירה בחיוניות יו"ש לאינטרס האמריקני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מודאג מהזעם העממי נגד השחיתות בצמרת הרש"פ ומנסה לרכך אותו. גורמים בפתח טוענים כי מקור ההדלפות על השחיתות הוא בצמרת פתח בעקבות בריתות חדשות שנעשו במסגרת קרב הירושה
עו"ד אברהם פכטר
ההברקה העלובה והעצובה של בוגי יעלון, שהשווה הבחירות בליכוד לבחירות בחמאס    רמטכ"ל ושר ביטחון שהפך לפוליטיקאי קטן, מתוסכל וממורמר    ואל תשכחו, לבד עם המפלגה שהקים - לא עבר את אחת אחוז החסימה ועדיין שקוע בצוללותמן.
יוני בן-מנחם
"עסקת המאה" האמריקנית תצא בקרוב לדרך והפלשתינים מארגנים ועידה מקבילה בלבנון כמשקל נגד לועידה הכלכלית בבחריין. המשטרים של מצרים, ירדן ומרוקו חוששים לאשר רשמית את השתתפותם בוועידת בחריין מחשש לגל של הפגנות והאשמתם בבגידה בבעיה הפלשתינית
ד"ר רונן יצחק
שינוי הסטטוס-קוו בירושלים באופן חד-צדדי, עלול להביא לחוסר יציבות פוליטית, להחלשת השלטון ההאשמי ולהתגברות העוינות כלפי ישראל, שכבר מזמן שברה שיאים ברחוב הירדני
ד"ר ערן לרמן
דרישותיהם המוקדמות והאולטימטיביות של הפלשתינים הן שהורידו מעל סדר היום את רעיון שתי המדינות - ולא עמדותיה של ישראל. יוזמת טראמפ היא הזדמנות לשינוי החוכמה המקובלת, שהיא מוטעית מיסודה
רשימות נוספות
שליח האו"ם - ברצועת עזה  /  איציק וולף
הושמד מתחם הכוח הימי של חמאס  /  איציק וולף
שדרות: פגיעה ישירה בישיבת ההסדר  /  עידן יוסף
החמאס מסלים  /  יוני בן-מנחם
החמאס מסלים  /  יוני בן-מנחם
האם אנחנו מרתיעים את החמאס ממלחמה כוללת  /  עמוס גלבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il