X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תזכורת קצרה לשמאלני תל אביב בפרט ולשמאלנים בכלל במקומות אחרים בארץ הוקמו מרבית הישובים על כפרי הערבים תוך גירוש כוחני של האוכלוסייה, כמו למשל הקמת הקיבוצים שברובם יושבים על חורבות של כפרים ערביים וכמובן כמו תל אביב, כן תל אביב, הו תל אביב, הגדולה, היפה והתוססת
▪  ▪  ▪
גזילת קרקעות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

רוב תושבי העיר הגדולה, התוססת והיפה תל אביב, הינם שמאלנים, ולפיכך בדרך כלל נוהגים ביום בחירות להצביע למפלגות השמאל השונות. זו כמובן זכותם הדמוקרטית המלאה ואין עם זה שום בעיה.
לפני הבחירות המתרגשות עלינו בעוד כשלושה חודשים, להלן תזכורת קצרצרה לאותם תל אביבים, משום שהבעיה מתחילה כאשר שמאלנים חביבים ולעיתים גם לא כל-כך חביבים אלה, פותחים פה כהרגלם, מתגאים במוסריותם ובניקיון כפיהם ומלהגים על 'הכיבוש' ועל אי-מוסריותה של ההתיישבות ביהודה ושומרון, על גזילת קרקעות הערבים, על דחיקת רגליהם, על המחסומים ועד כהנה וכהנה מרעין-בישין כגון אלה.
האמת כמובן ונה במקצת ולפיכך יש להעמיד מספר דברים על דיוקם: בראש וראשונה יש לציין כי ההתיישבות ביו"ש היא כנראה המוסרית ביותר מבין כל צורות ההתיישבות בכל שאר אזורי הארץ באשר ביו"ש הוקמו הישובים לצדם של הערבים, לצד כפריהם ועריהם, לפי רוב בשטחים פתוחים לחלוטין, ולא על כפריהם ממש, ובדבר זה כמסתבר נעוצים גם כוחם הרב של ישובים אלה וגם חולשתם. ואילו במקומות אחרים בארץ הוקמו מרבית הישובים על כפרי הערבים תוך גירוש כוחני של האוכלוסייה, כמו למשל הקמת הקיבוצים שברובם יושבים על חורבות של כפרים ערביים וכמובן כמו תל אביב, כן תל אביב, הו תל אביב, הגדולה, היפה והתוססת. ממילא מסתבר בדיעבד כי דווקא ההרס המוחלט של הכפרים הערבים והגירוש הכמעט טוטאלי של תושביהם, הוא-הוא חוזקם של הקיבוצים, המושבים והערים כגון תל אביב, שהוקמו וצמחו במקומם.
ובכן, לטובת תושבי תל אביב השמאלנים ברובם, נתבונן בקצרה באזור העיר ללא הפסקה ונראה מה היה שם ב'חולות תל אביב' לפני הקמתה וגם לצידה בשנותיהן הראשונות של שכונותיה הוותיקות ועד למלחמת העצמאות בה נעשתה בתל אביב עבודה יפה וברוכה:
1. סומייל - ממש במרכז תל אביב, פנינת הנדל"ן של היום, באזור צומת הרחובות ארלוזורוב אבן-גבירול, שכן לפנים הכפר הערבי סומייל על כ-850 תושביו שגורשו מבתיהם בדצמבר 47.
2. שייח מוניס - הכפר היה בצפון העיר, באזור בו ממוקמת היום האוניברסיטה על שלל מטיפי המוסר הצבועים הפועלים בקרבה. הוא מנה כ-2,200 נפש, בתיהם נהרסו והם גורשו במלחמת השחרור בחודש מרס 48.
3. ג'מאסין אל ערבי - עוד פנינת נדל"ן: הכפר שכן מדרום לירקון, בין נתיבי איילון לדרך נמיר, אזור שיכון בבלי, על כ-1,100 תושביו שגורשו בינואר 48.
4. מנשיה - שכונה עירונית של צפון יפו, באזור החוף של דרום ת"א, מסגד חסן בק, אזור הטיילת, בית הטקסטיל, מלון דן פנורמה, שכונת נווה צדק. בשכונה היו כ-13,000 תושבים ערבים שגורשו בסוף אפריל 48 בעיקר לירדן ולעזה. מיעוטם ברחו לתוך יפו.
5. סלמה - אזור דרום העיר המזרחי, שכונת התקווה וכפר שלם. הכפר מנה כ-6,700 תושבים שגורשו גם הם באפריל 48 במלחמת העצמאות.
6. אבו כביר - הכפר שכן באזור צומת הרחובות הרצל וקיבוץ גלויות. היו בו כ-5,000 תושבים שגורשו אף הם באפריל 48.
7. חסן ערפה - אזור בגין, יצחק שדה ודוד חכמי. כאן לא היה כפר אלא 'רק' פרדס של ערבי יפואי עמיד בשם חסן סלים ערפה. הוא עצמו מכר כמה מגרשים ב-1940 ואת השאר נאלץ לנטוש ב-48 (היום כידוע מוקמים במקום מגדלי משרדים מפוארים).
בסה"כ גורשו מתל אביב כ-30,000 ערבים ורובם המוחלט של בתיהם נהרסו עד היסוד. ישר כוח גדול לעושים במלאכה!
ובכן, אין זו אלא 'נקיפת מצפון מאוחרת' (יונג) של התל אביבים בפרט והשמאלנים בכלל כאשר הם טופלים על המתיישבים ביו"ש את אשמת 'הכיבוש' ועוולותיו באשר ישובי יו"ש לא הוקמו על חורבות הכפרים הערביים השוכנים עד היום לצדם ולא גזלו את אדמותיהם (טענות בנדון הנשמעות בתקשורת ובבית המשפט אינן אלא שקרים גסים). 'נקיפת מצפון מאוחרת' זו אצל אותם אלה היושבים ממש-ממש על כפרים ערביים הרוסים תוך גזילת אדמותיהם - וטוב שכך כי באמת לא הייתה שום ברירה אחרת - היא שמתמרנת אותם להשליך על תושבי יו"ש הנקיים מעוון את רגשי האשם, סכסוכי השכל והנפש ושאר הלכלוכים הפנימיים שלהם.

תאריך:  25/06/2019   |   עודכן:  25/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סומייל, שייח מוניס וכל השאר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אתה בא ללמד שמאלנים,
אברהם 101010  |  26/06/19 07:09
2
ולכן אני מזמינה גם אותך,
אתה צודק לגמרי  |  26/06/19 11:53
 
- אתר זוכרות
חן בן אליהו  |  26/06/19 23:18
3
אתה מגלה חוסר הבנה היסטורי!
גילטה מארי  |  26/06/19 12:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הממשל הצליח להשיק את "עסקת המאה" באמצעות הסדנה הכלכלית בבחריין. עצם כינוס הסדנה הינו הצלחה, אך ההמשך איננו מבשר טובות, הפלשתינים דוחים את "עסקת המאה" על הסף ואין שום כוח שיכול לכפות אותה עליהם, העתיד איננו מבשר על פריצת דרך להסדר מדיני באזור
איתן קלינסקי
(אגרת לחברי הדתיים)    כן, לא אשתוק, לא אוותר, אזכיר יום-יום לארצי עד שתפקח את עיניה, כי שליטתנו על עם אחר היא אינה מוסרית, זו שליטה קולוניאלית, שמתלווים לה גילויים אכזריים
משה חסדאי
מדינת ישראל היא דאר אל-חרב (בערבית: "دار الحرب" פירוש מילולי": בית המלחמה")    המצב במדינת ישראל, כמו כל דאר אל חרב, הוא מצב תמידי של מלחמה    ייתכנו הפוגות זמניות אבל ההפוגה הארוכה ביותר לא יכולה לעלות על עשר שנים
יוני בן-מנחם
כל הסימנים מעידים על כך שתוכנית השלום האמריקנית החדשה איננה כוללת את פתרון 2 המדינות, ג'ראד קושניר אמר בעצמו לפני יותר משבוע כי "לפלשתינים מגיעה הגדרה עצמית אך הם אינם מסוגלים עדיין למשול על עצמם". אם כך, סביר להניח שמה שנותר הוא שהפלשתינים יקבלו על-פי "עסקת המאה" מעין "ממשל עצמי"
יורם אטינגר
בניגוד ללחץ הנשיאותי, ישראל נהנית מתמיכה שיטתית של שני בתי הקונגרס השולטים על התקציב האמריקני, שהם הנציגים האותנטים ביותר של הציבור האמריקני הפרו-ישראלי (ברובו), ולכן קשובים לרחשי-לב הבוחר האמריקני
רשימות נוספות
"הצעת ארה"ב - סחטנות משפילה"  /  איציק וולף
שליח האו"ם - ברצועת עזה  /  איציק וולף
הושמד מתחם הכוח הימי של חמאס  /  איציק וולף
האופציה הירדנית   /  ד"ר גדעון בן דרור
חבל הצלה לרש"פ  /  יוני בן-מנחם
הרש"פ מנסה לטרפד ועידת בחריין ומאיימת על אנשי עסקים פלשתינים  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il