X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדובר בפסיקה תמוהה ובלתי צודקת בעליל הנאשם השתלח במתלונן בגלל שהוא רכז מודיעין במשטרת ירושלים זאת בקורת פוליטית במלוא מובן המילה
▪  ▪  ▪
תמוה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ברק כהן הורשע בהעלבת עובד ציבור לאחר שתקף בכלי התקשורת רכז מודיעין במשטרת ירושלים. ערעורו נדחה ולאחרונה נדחתה בקשת רשות ערעור שהגיש בביהמ"ש העליון. וכך מציין כב' השופט אלרון - רע"פ 4559/19 חיים ברק כהן נ' מדינת ישראל (פורסם בנבו, 10.07.2019):
"במקרה דנן המבקש פעל באופן כמעט חסר תקדים תוך ששב וגידף את המתלונן פעם אחר פעם בביטויים חריפים ופוגעניים במשך למעלה משנה, פגע בכבודו וביכולתו לפעול במסגרת תפקידו. כל זאת מבלי שהביע ביקורת של ממש החורגת מעצם פעילותו של המתלונן כרכז מודיעין במשטרת ישראל".
מדובר בפסיקה תמוהה ובלתי צודקת בעליל. הנאשם השתלח במתלונן בגלל שהוא רכז מודיעין במשטרת ירושלים. זאת בקורת פוליטית במלוא מובן המילה. לא חשוב אם מסכימים עם דבריו. המתלונן רואה בעבודת רכז המודיעין שירות ציבורי פסול שראוי לגנאי וזאת זכותו. לכן תמוה שהשופט הנכבד סבור שלא די בכך כדי שהבקורת תהיה פוליטית. כל בקורת על עובד ציבור בקשר לעבודתו היא בקורת פוליטית.
אכן נלוו לבקורת הפוליטית עלבונות רבים ושיר מחאה גס ומשפיל, אבל אלה ביטויים טפלים לעיקר, כשהעיקר הוא שרכז המודיעין משרת את המשטר.
טענת השוטר שהעלבונות גרמו לו לחוש מאוים, שמשפחתו דאגה וכו' לא מצדיקות הרשעה פלילית. שוטר מעצם תפקידו מושך בקורת. לפעמים הבקורת היא גסה ומעליבה אך כך זה בדמוקרטיה. אין צורך לומר שככל שהבקורת הופכת לאיומים אזי הוא ראוי להגנה וההליך הפלילי הוא מוצדק. אך בקורת פוליטית אינה מצדיקה הרשעה.
שאלה נפרדת אם גידופים כשלעצמם ללא שום בקורת עניינית הם עבירה פלילית. השופט הנכבד עונה על כך בחיוב, אך עם כל הכבוד דבריו אינם משכנעים. גידופים הם הבעת דעה גם אם מבטאים אותה בצורה לא ראויה.
בעקבות הלכת סגל הפכה העבירה של העלבת עובד ציבור לאות מתה-וטוב שכך. יש להצטער שההלכה עצמה היא אות מתה ובתי המשפט לא הפנימו אותה.

תאריך:  16/07/2019   |   עודכן:  16/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
ניתן להסכים עם דבריו של שר החינוך בעניין "המרה" ואפשר להתנגד להם, אבל נאור אמיתי ולא צבוע יפעל ברוח דבריו של וולטייר, יסכים או יתנגד להם, אבל לא יסתום את פיו של מי שאינו חושב כמוהו
יוסי אחימאיר
הבטתי מסביב וראיתי פנים רבות, שמעולם לא ראיתי באזכרות הקודמות    הרבה ח"כים, פוליטיקאים, ליכודניקים ואחרים. התנהלו שם שיחות קולניות, צחוקים וצ'אפחות...
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הכסף יענה את הקול? תשאלו את אהוד ברק    ממתמטיקה ועד מחשבים - חרדים להצטיינות    ולקינוח קהילה גאה?
חן בן אליהו
מעל דפי העיתונות התפתח ויכוח נוקב בין זאב ז'בוטינסקי שהביע ספיקות באשר לנחיצות העמידה וההגנה בגליל העליון, לבין ברל כצנלסון שעמד בתוקף על כך שאין דרך חזרה
אפרים הלפרין
כאשר מסתירים מידע מן הציבור עולות שאלות, וכאשר ממשיכים להסתיר – הציבור מאבד את האמון, אוהד ברק אנא גלה לנו מה עומד מאחורי מיליוני הדולרים, ואם לא תגלה, אתה פסול אצלנו על הסף.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il