X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"בריטניה יכלה לבחור בין החרפה לבין המלחמה. היא בחרה בחרפה, ותקבל במלחמה" - כך אמר צ'רצ'יל על "מדיניות הפיוס" הבריטית ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה
▪  ▪  ▪
צ'רצ'יל. אמיץ

ב-29 בספטמבר 1938 מתכנסת במינכן ועידה הקרויה לדראון עולם על שם העיר. בפגישה נכחו: הפירר הנאצי היטלר, ראש ממשלת בריטניה צ'מברליין, ראש ממשלת צרפת דאלאדיה ומנהיג איטליה מוסוליני, על המדוכה חבל הסודטים. תוצאת הוועידה הייתה הסכמה על סיפוח חבל הסודטים מצ’כוסלובקיה לגרמניה, וזאת מבלי שצ’כוסלובקיה השתתפה כלל בוועידה.
עוד לפני שהתכנסה הוועידה, ולאור הלכי הרוח המוזרים של "שלום עולמי" אשר היו בניגוד קיצוני למציאות שיצרה התוקפנות הגרמנית, בד-בבד עם היערכות צבאית מקיפה של גרמניה למלחמה ולכיבוש אירופה, וינסטון צ'רצ'יל אמר: "בריטניה יכלה לבחור בין החרפה לבין המלחמה. היא בחרה בחרפה, ותקבל במלחמה".
וינסטון צ'רצ'יל מונה לימים (1939) לשר בממשלת בריטניה, ולראש ממשלתה (1940), ובריטניה, בהנהגתו של צ'רצ'יל יחד עם שאר כוחות הברית הכריעה את הסרטן הנאצי. וזה קרה אך רק לאחר שמלחמת העולם השנייה קטלה מיליונים רבים, ובכללם ששה מיליון מבני העם היהודי.
יש שראו בתוצאות של הסכם מינכן כניעה מסוכנת לרודנות הנאצית, אשר רק תגביר את התיאבון הנאצי, ויש כאלה, כמו ראש ממשלת בריטניה, והאווירה בכלל באירופה באותה עת אשר סברה "תנו לנו שקט, חבל הסודטים הוא לא העסק שלנו". הם לא הבינו שהדיון במינכן היה על מדינותיהם ובירותיהם.
אנא צפו בסרטון הקצר, בו רואים את ראש ממשלת בריטניה ייוצא מן המטוס שהביא אותו חזרה לאדמת בריטניה, ולקול תשואות הקהל הוא מקריא את מכתבו של הפירהר הגרמני, מכתב בו מאשרר היטלר את הסכם מינכן שנחתם רק יום קודם לכן, ומצהיר על ביטול כל כוונת מלחמה בין המדינות, לאורו של ההסכם.
חבל הסודטים היה קו הביצורים העיקרי של צ'כוסלובקיה, מסירתו לגרמניה הנאצית ללא הגנה של העולם החופשי על ריבונותה של צ'כוסלובקיה, איפשר בפועל את פתיחת גבולותיה של צ'כוסלובקיה לכיבוש מלא על-ידי הגרמנים. בחודש מרס 1939 כבשה גרמניה את מרבית שטחה של צ’כוסלובקיה, ורק כאשר ביקשה גם את אדמות פולין ("המסדרון הפולני" והעיר דנציג) פרצה מלחמת העולם השנייה.
רק טפשים לא יראו את האנלוגיה: שלטון עריץ של מנהיגים חולי נפש, היערכות למלחמה, איום להרוס מדינות אחרות, פיתוח וייצור נשק להשמדה המונית, עם כוונות התקפיות מוצהרות בריש גלי. עם זאת יש הבדל מרכזי אחד, מלחמת העולם השנייה הסתיימה עם נשק שהשיב את מאזן הכוחות לדמוקרטיות, ועתה מבקשת אירופה שוב לקנות שקט, והפעם תוך שהיא מאפשרת לעריצים לפתח כלי נשק כאלה בעצמם.
בשנות השלושים של המאה הקודמת יכול היה צ'מברליין להתחבא מאחורי תירוץ של חוסר ניסיון עם עריצים, אבל בימים אלה, ניסיונו המר של צ'מברליין ידוע לכולנו. מנהיגי אירופה, המלחמה היא לא על ירושלים בלבד, לא על היהודים בישראל בלבד, המלחמה היא על הבירות שלכם, על מיליוני האזרחים שלכם.

תאריך:  22/07/2019   |   עודכן:  22/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריטניה יכלה לבחור בין החרפה לבין המלחמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"והחרפה" כיום בנוסח בריטניה
שלמה המגיב  |  22/07/19 19:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
נשיאת בית המשפט העליון פסלה שופטת בתיק בו פרסמה השופטת בטעות טיוטה של פסק הדין טרם השמיעו הצדדים את סיכומיהם    אז האם הטעות היא בפרסום בלבד?
אילן ורד
בעוד שהמערכה לכיבוש הרצועה – למשל נוסח חומת מגן – עלולה לכאורה לעלות באובדן חיי אדם נסבלים, הרי שלאור המנהור ההגנתי, הלחימה תהיה קשה שבעתיים ועלולה לגבות מחיר כבד בחיי אדם
אהוד פרלסמן
בשש עשרה השנים האחרונות עלה הגובה הממוצע של פני הים בחופי ישראל בחצי סנטימטר. המשך המגמה יביא לעלייה של שניים וחצי סנטימטר עד סוף המאה העשרים ואחת.
אליקים העצני
בכל אוקיינוס המלים שנאמרו, נכתבו ושודרו בנושא הזה, לא מצאנו מילה אחת על פתרון חילופי, אפשרי וזמין: שהליכוד יבקש להטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר מן הליכוד שמסוגל לעמוד בראש ממשלה
עו"ד יוסף ויצמן
יש בעיה בשימוש בביטוי "תביעת השתקה" כלפי תביעות לשון הרע, שהרי זכותו של הנפגע לתבוע פיצוי. אבל כאשר הסכום הנתבע הוא חסר פרופורציות - אכן מדובר על פניו בניסיון להפחיד את העיתונאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il