האמת, שחבל שאין קשר ישיר בין רשת המזון יינות ביתן הישראלית הנאבקת בימים אלה על מקומה ועל עתידה בשל קשיים גדולים בתזרים המזומנים שלה, לבין התרבות הצרכנית בארצות הברית.
בארצות הברית היו מתארגנים ארגוני הצרכנים וקוראים לצרכנים לבצע את הרכישות שלהם ברשת הנמצאת בקשיים, לא כי יש להם סנטימנטים לרשת הספציפית, אלא משום ששם לצרכנים ראייה מעל למבצע הקרוב, מאחר שהם יודעים שקריסת רשת גדולה תגרור אחריה עליית מחירים כללית בשוק.
האמת היא שמצבה הרעועה של יינות ביתן סייע רבות לשופרסל ולרשת
רמי לוי להציג תוצאות טובות, לא פעם מעבר ליכולת הפנימית האמיתית של הרשתות וזאת בעקבות העדר תחרות אמיתית וייקור מרציף של מוצרים.
אנחנו הישראלים רק חושבים שאנו חיים באמריקה, אולם שוכחים שאמריקה זה לא רק מקדונלדס ואמריקן איגל, אלא בעיקר תרבות צרכנית אמיתית, אשר יודעת להבדיל בין טוב ורע ויודעת לכוון את כוח הקניה העצום שלה, לטובת הצרכנים.
במילים אחרות, גם אם זה לא נוח וגם אם לא תמיד נמצא את כל מבוקשנו ברשת יינות ביתן, צו השעה הוא לקנות שם ולסייע לבעל הרשת להשתקם, על-מנת שנוכל לראות כאן תחרות ומחירים טובים ולא רק תחרות מי יעלה יותר ומהר את מחירי המזון אשר לא מפסיקים לעלות כאן.