האם יצא לכם לראות מבצע כסאח על מוצרי בסיס כמו תחתונים וגרביים ברשת דלתא ו/או על חולצות טי ברשת פוקס? סביר יותר להניח שהמוכרת אומרת לכם שאלה מוצרי "בייסיק" ועליהם אין מבצעים, כאילו רצתה לומר שהתמחור גם ככה הוא זול ולכן אין מקום לעוד הנחות. אז זהו שהמצב בדיוק הפוך... הרווח על מוצרים אלה הוא ענק!
התנהלות דומה רואים גם ברשתות המזון במוצרי בסיס כמו סוכר, קמח, פסטה, מלח, שמן וקטניות, שם רואים הנחות רק במקרים מיוחדים, כאשר הרווח על קטניות למשל, הוא אדיר.
מספיק לראות את כמות החנויות בשוק המציעות קטניות ומוצרי בסיס אחרים, כדי להבין את הרווח בתחום זה, החל מחנויות המציעות מוצרים יבשים אלו למכירה בשקים בשווקים הפתוחים, דרך רשתות שיווק, חנויות טבע ולאחרונה גם יבואנים (בנוסף לסוגת ומיה) או בתי מסחר אשר מתמחים באריזה, כמו שוקחה ונעמה, המציעים את מרכולתם המגיעה במכולות ענק ו/או בבלות של טונה ויוצאת משער מפעלם בצורת מוצר ארוז לצרכן באריזות של 1 ק"ג ולפעמים אפילו פחות מזה.
מאחר שהחנויות לא מציעות מבצעים על מוצרים אלה, הדרך הנכונה היא לעשות סקר שוק דווקא במוצרים אלה, ותיווכחו שישנם פערים עצומים בעיקר בתחום ההלבשה התחתונה, תחום אשר נשלט בעיקר על-ידי דלתא, אולם לאחרונה מוצג בשטחי מכירה נרחבים ובמחירים מעולים דווקא ברשת מקס.