אתמול צפיתי בתוכנית חסכון של
קרן מרציאנו על פערי המחירים של שופרסל דיל בפריפריה, חנות דיל בחצור מול דיל ירושלים והתרעמתי על ניצול העדר התחרות וניצול האוכלוסייה הענייה יחסית באזור ונזכרתי בפתרון האוטובוס של איקאה בניו-יורק. זה הוא אוטובוס חופשי ללא עלות, אשר מסיע ומחזיר לקוחות ממרכז ניו-יורק לחנות של איקאה שנמצאת בניו גרסי וחשבתי מדוע לא להפעיל קו אוטובוס חינם בין חנות שופרסל דיל חצור לבין חנות למשל של
רמי לוי בפורייה או לרשת אחרת באזור והכל בעידוד העירייה ואולי אף בסיוע כספי שלה ושל רמי לוי שלבטח ישמח לקטוף נקודות רבות לתדמיתו כמגן החלשים?!
אין ספק שההד התקשורתי החזק יעשה את שלו וגם יפרנס באופן נאות את המתחרה ובעיקר את תדמיתו בעיני שאר הצרכנים במדינה. זו שיטה פשוטה יחסית לתפעול, שכן אוטובוס כזה בשכירות לחודש עולה הרבה פחות מסדרת תשדירים ו/או מפרסום סוף שבוע בידיעות של סוף שבוע ועם יחסי-ציבור טובים של המועצות המקומיות ולווי של ערוץ 2, אין ספק שהן יכולות לחולל שינוי אמיתי הרבה מעבר לתשדיר בודד או מחרם צרכני נקודתי.
זהו כלי נשק אמיתי ונראה איזה רשת תרים את הכפפה הזאת ובלי חשש ובלי מורא תצא לשיפור איכות החיים ויוקר המחיה דווקא לאוכלוסייה שהכי זקוקה לו.