כולנו מחפשים מוצרים טובים במחיר נמוך, זה טבעי וגם נכון, אולם לפעמים אנו נתקלים בהצעת ערך מפתיעה וממהרים למלא את העגלה בה, עד שמגיעים לבית ומגלים שאין מתנות חינם.
מהו הטריק או הכשל? קוראים לו תאריך תפוגה של המוצר. יצרני המזון מחויבים להדפיס את תאריך הייצור ובעיקר את תאריך התפוגה של המוצר, על-מנת להתריע ולהזהיר צרכנים משימוש לאחר תאריך התפוגה או "תאריך אחריות היצרן על המוצר".
לאחרונה נשמעו טענות (בעיקר לגבי תרופות) שניתן לצרוך מעבר לתאריך זה וכל מטרת התאריך היא "לרענן את ארון התרופות", אולם ככל שמדובר במזון, רצוי מאוד להיצמד לתאריך התפוגה ולפעול בהתאם.
השבוע נתקלתי "בשכלול השיטה". נתקלתי במערום/משטח בכניסה לחנות, של מוצר מבוקש - חלב סויה בחצי מחיר אמיתי ועל-מנת להגדיל את חשיבות המבצע ולייחד אותו, צוין בהבלטה שניתן לרכוש ממנו לא יותר משלוש יחידות. לא חשבתי הרבה והכנסתי לעגלה את המוצר, מסתבר שגם מנוסים נופלים והשיטות "לעורר ביקושים", רק משתכללות.