X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סמוטריץ, נתניהו. חשדנות הדדית [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
התרגיל הגדול של נתניהו
ראש הממשלה המיועד אומנם מחלק תיקים בכירים לשותפי הליכוד, אך מבטיח לעצמו רוב קבוע בממשלה על-ידי כך שלתיקים בינוניים וקטנים רבים יותר ימונו כשרים נאמניו מהליכוד המשמעות: שותפיו הקיצוניים ובהם סמוטריץ', בן-גביר ואבי מעוז, לא יוכלו לעשות כרצונם, אלא באישור הממשלה, קרי: באישור שרי הליכוד בראשות נתניהו

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו פועל, בימים אלה, בשקט-בשקט, להבטיח לעצמו ממשלה שבה ישלוט. נתניהו יודע היטב: שותפיו הקיצוניים, ובראשם בצלאל סמוטריץ', איתמר בן-גביר ואבי מעוז, עלולים להאכיל אותו מרורים. לסכסך אותו הן עם מגזרים בישראל והן עם הממשל האמריקני וראשי מדינות חשובות באירופה. שותפיו עלולים לגרום לבעיות ביטחוניות קשות, שיסכנו את השקט ואת הביטחון בישראל. לכן נתניהו מקדם את הרעה.
הכיצד? שותפיו יקבלו אומנם תיקים בכירים, ובהם תיק האוצר, תיק הבריאות ותיק הפנים. אך הם לא יוכלו לעשות ככל העולה על רוחם. נתניהו, איש עתיר ניסיון, למד את לקחו מהממשלה השוויונית שהקים עם בני גנץ, במסגרתה נעשו פעולות חד-צדדיות, או למצער טרפוד הדדי. לכן הוא פועל להבטיח לליכוד ולעצמו - כמפלגת שלטון, רוב קבוע בממשלה, שלא יאפשר, ומראש, פעולות חד-צדדיות. לא עוד ממשלה בתוך ממשלה. כל פעולה מהותית המחייבת אישור הממשלה, תהיה חייבת אישור נתניהו ואנשיו, קרי: שרי הליכוד.
החשבון פשוט: גוש הימין מונה 64 חברי כנסת, מהם 32 חברי כנסת מטעם הליכוד. נתניהו מקים עתה ממשלה שתמנה 30-28 שרים. חלוקת התיקים אומנם נעשית לפי גודל השותפה בקואליציה, אך גם ובעיקר בהתחשב בגודלם ובחשיבותם של התיקים. ככל ששותפיו יקבלו תיקים בכירים (אוצר, בריאות, הפנים) יוכל נתניהו למנות יותר ויותר שרים מטעמו מקרב אנשיו/נאמניו בליכוד. התוצאה העתידה לבוא: בממשלה שתמנה לדוגמה 30 שרים, יכהנו לפחות 18 שרים מהליכוד. רוב קבוע ומבטיח, שיאפשר לנתניהו לשלוט, גם אם אחד כמו ח"כ ישראל כ"ץ יתמרד.
כלי התקשורת עוסקים, בימים אלה, בהרכב הממשלה המתוכננת ובחלוקת התיקים והתפקידים בה. עיתונאים רבים ופוליטיקאים בכירים מזהירים מאותם אישים קיצוניים שיכהנו בתפקידי שרים. טוענים שוב ושוב כאילו נתניהו עושה הכל אף במחיר של סיכון האינטרסים של המדינה, במטרה לחלצו ממשפטו. אלה גם אלה לא מבינים או לא מפנימים את יצר הקיום האמיתי של נתניהו: להבטיח לעצמו ממשלה חזקה שבה יוכל לשלוט.
טועה מי שחושב שנתניהו יאפשר פגיעה בבית המשפט העליון. זהו קו אדום מבחינתו. רחביה זה הוא. מה שהיה הוא שיהיה. גם אם תקודם פסקת התגברות - כפי שדוחפים שותפיו של נתניהו ובראשם בצלאל סמוטריץ', אריה דרעי ואיתמר בן-גביר, היא תחוקק כך שתוסיף כוח לבית המשפט העליון ותעניק לבית משפט זה סמכות חוקית לפסול חוקים.
עצם קיומו של נתניהו בתפקיד ראש ממשלה הוא שיבטיח לו, בשנים הקרובות, משפט הוגן, ככל שניתן (משפטו מתקדם לטובתו), ויאפשר לו לממש מטרותיו כראש הממשלה: קידום הסכמי שלום עם המפרציות ועם סעודיה; שליטה בגובה הלהבות מול הפלשתינים וארגוני הטרור; ביצוע ההכנות הנדרשות, יחד ו/או בתיאום עם הממשלה האמריקני, לסיכול גרעין אירני; עמידת ישראל בצונאמי הכלכלי המתרגש על אירופה וארה"ב, ועוד ועוד. טובתו האישית של נתניהו היא לצבור הישגים בארץ ובחו"ל. ואז משפט הסיגרים והשמפניות יתגמד מול מורשתו.

תאריך:  03/12/2022   |   עודכן:  04/12/2022
+כ-50 רשויות מקומיות נגד אבי מעוז
19:34 03/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המחאה נגד העברת סמכויות חינוכיות ליו"ר מפלגת נעם, שהתחילה בערים הגדולות במרכז מתפשטת  ▪  גורמים בליכוד: נתניהו עשה טעות במו"מ, ואם מעוז יעשה בעיות ימצא עצמו בחוץ  ▪  לפיד יגיע לכינוס המחאה של שרת החינוך

מרד מקומי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נתניהו ובן-גביר פרסמו עקיצות הדדיות
19:07 03/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתניהו בשיחות סגורות: "בן-גביר חייב להירגע. הוא חייב להפנים שהוא השר לביטחון הפנים"  ▪  בן-גביר בשיחות סגורות: "נתניהו חייב להבין שהוא לא באופוזיציה, הוא ראש ממשלת ימין"

איתמר בן-גביר [צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התרגיל הגדול של נתניהו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
גאון אתה
ארק  |  3/12/22 12:56
 
- אתה מוסת ומסית.
טירה  |  3/12/22 17:43
 
- רואים שאתה מלא ארק... ל"ת
פסיכיאטר בכיר  |  3/12/22 19:02
2
התרגיל הגדול של המציאות
באום  |  3/12/22 13:00
 
- כתבת יפה מאוד. סופסוף הבנת
חשדנית  |  3/12/22 18:22
 
- קצת ארוך, אבל - מדויק !!! ל"ת
רואה נכוחה  |  3/12/22 19:20
3
הלו, זה ברדוגו? ל"ת
ליאור זיגונוב  |  3/12/22 18:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
רה"מ המיועד: "מגנה בתוקף את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת. ההתנהלות של לפיד מסוכנת. להשאיר את צה״ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי"    לפיד הגיב: "העובדה שאתה קורא 'להשאיר את צה״ל מחוץ למשחק הפוליטי' היא בדיחה גרועה וחסרת בושה"
עידן יוסף
אחד האלופים אמר ללפיד כי בקרב הקצונה קיימת תחושת חוסר גיבוי מצד הממשלה הנכנסת, וכך אי-אפשר להוביל צבא    לפיד בתגובה: "זה לא ייפסק. הימין הקיצוני בכל מדינה בעולם חותר תמיד להשיג שליטה בצבא"
עידן יוסף
בימין תוקפים את קריאת לפיד למרי מצד ראשי ערים, ואומרים כי בשמאל לא משלימים עם תוצאות הבחירות וממרידים    ח"כ קרעי: לזכור שזהו מיעוט עלוב ששולט בתקשורת ובצמתים מרכזיים במדינה    ח"כ ואטורי: הדם של הרצח הפוליטי הבא יהיה על ידיהם
איתמר לוין
הממשלה החדשה רוצה לא רק להשתחרר ממגבלות שלטון החוק, אלא גם להתערב בתחומים בהם לפוליטיקה לא אמורה להיות דריסת רגל
איציק וולף
ראש הממשלה היוצא פנה במכתב חסר תקדים לראשי הרשויות וקרא להם שלא לשתף פעולה עם הרשות הממשלתית החדשה שתקבע את תכני הלימוד    "האחריות על תכני הלימוד עוברת אליכם, אם צריך - תקצבו אותם מתקציב העירייה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il