X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איזור התעשייה אפק [צילום: דביר רז]
הליכה ספורטיבית במסלול לעבודה
מורה נפגע בדרכו ברגל לבית הספר, אותה האריך באופן קבוע לצורכי בריאותו - ויקבל פיצוי על תאונת עבודה

השאלה מהי תאונת עבודה לעניין פיצוי על-פי חוק הביטוח הלאומי, מעסיקה רבות את בתי הדין לעבודה. מתברר, כי למרות שהנושא נדון עשרות ואולי מאות פעמים לאורך השנים, הנסיבות המשתנות של החיים יוצרות את הצורך להתמודד עם אירועים נקודתיים חדשים. עוד יש לזכור בהקשר זה את האינטרסים המנוגדים ביניהם יש להכריע: ייעודו הסוציאלי של החוק והצורך לסייע למי שנפגע, מול העובדה שמדובר בכספי ציבור המחייבים זהירות יתר.
עבדאללה סרסור, יליד 1955, הוא מורה להיסטוריה בבית ספר תיכון בכפר קאסם מזה למעלה מ-40 שנה. בנובמבר 2019 הוא הלך כדרכו לבית הספר, דרך אזור התעשיה אפק, חצה את הכביש בחוק ונפגע בידי מכונית. סרסור נפצע בצורה משמעותית, כולל שברים בברכו וברגלו. הביטוח הלאומי דחה את תביעתו להכיר באירוע כתאונת עבודה, בנימוק שהליכה זו הייתה בבחינת סטייה משמעותית מן הדרך לבית הספר, וכי מדובר בפעילות גופנית (הליכה לשמה) ולא בהגעה למקום העבודה. סרסור הסביר, כי זהו המסלול הקבוע שלו מזה עשר שנים, ולכן אין משמעות לכך שהוא שילב פעילות גופנית עם ההליכה למקום עבודתו.
שופט בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, תומר סילורה, הזכיר (16.5.23) את הסעיף הרלוונטי בחוק הביטוח הלאומי: תאונת עבודה לא תיחשב ככזו "אם חלה בנסיעה או בהליכה הפסקה או סטייה של ממש מהדרך המקובלת, כשההפסקה או הסטייה לא היו למטרה הכרוכה במילוי חובותיו של המבוטח כלפי מעבידו".
בית הדין האיזורי ציטט גם את פסיקתו של בית הדין הארצי לעבודה: "'הדרך המקובלת'בהקשר הדברים היא כל דרך המקובלת על העובד שבו מדובר. אם יוכח שפלוני נוסע יום יום לעבודתו בדרך מסוימת הרי היא הדרך המקובלת. כמובן שבטרם ישתכנע בית הדין כי הדרך שבה מדובר היא 'הדרך המקובלת' על אותו עובד, יתן בית הדין את דעתו לשאלת הסבירות", דהיינו: האם סביר ללכת או לנסוע דווקא באותה דרך, גם אם אין היא המהירה ביותר.
סרסור העיד, כי הוא הלך דרך אזור התעשיה אפק מדי בוקר במשך שנים רבות, וזאת לצורך שמירה על בריאותו על-פי המלצת רופאיו, לאחר שעבר ניתוח מעקפים ובעיות רפואיות נוספות. "רציתי לעשות ספורט וללכת למקום העבודה שלי, שאני אתייצב בפני התלמידים שלי", הסביר. בנסיבות אלו, פסק בית הדין, אותו מסלול הפך להיות הדרך הרגילה והמקובלת של סרסור. מטרתו במסלול זה הייתה סבירה, מידתית ומקובלת. לא מדובר ב"סטייה של ממש" מן הדרך, שהרי מטרתו הייתה להגיע לבית הספר. מסקנה זו נובעת גם מתכליתו הסוציאלית של החוק: למלא את החסר שנוצר בהכנסתו של המבוטח בשל התאונה.

הכותב הוא הבעלים של משרד בתחום ההוצאה לפועל והמשנה לראש לשכת עורכי הדין.
תאריך:  04/08/2023   |   עודכן:  04/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסף ויצמן
פסק שראש המועצה האיזורית אל-קסום התעמר בעובד בכיר ופעל משיקולים זרים ופסולים    המועצה גם תפצה את העובד ב-100,000 שקל
עו"ד צבי שוב, עו"ד טל גליקסמן
הכשרת היישוב מכרה לרמי שבירו מגרש בהרצליה פיתוח ב-211 מיליון שקל - כפליים משוויו בשומה המכרעת    ועדת הערר קבעה: זו אינה עילה לפתיחתה מחדש של אותה שומה
הרצי הלוי
לוחם ביבשה עלול לטעות ולחשוב שטייס בחיל-האוויר לא יסייע לו בגלל אותה מחלוקת; טייס בחיל-האוויר עלול לטעות ולחשוב שניתן לא להתכונן ולשמור על כשירות למלחמה, בשעה שבבפועל, אנו עשויים להזדקק לו בקרוב, אלה סדקים מסוכנים
עו"ד יוסף ויצמן
עובד המועצה הדתית בחיפה פוטר לאחר שפגע בזוגות שהגיעו דרך "צהר" - ודרש שתקופת השעייתו תיכלל בזכויותיו הפנסיוניות
עו"ד יוסף ויצמן
צעיר נכנס לביתו דרך החלון כדי להביא את רשיון הנהיגה, בעקבות תאונת דרכים קלה בדרכו לעבודה. בית הדין קבע שלא יקבל פיצוי מהביטוח הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il