X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גינונים טקסיים, לא רק שאינם מועילים, לעיתים הם אף עלולים להזיק, מאחר שהם נתפסים כהתרפסות והבעה של רצון עז לסגור עסקה, עובדה המעמידה את איש השיווק או המכירות בעמדת נחיתות במשא-ומתן
▪  ▪  ▪

חברות ישראליות רבות מנסות להרחיב פעילותן לשוק הבינ"ל, רובן חברות טכנולוגיה המציעות פתרונות ייחודיים ואטרקטיביים לצרכנים בשוק הבינ"ל. הפרדיגמה המסורתית של השיווק בינ"ל גורסת כי יש להכיר היטב וליישם את גינוני התרבות המקומית כתנאי מקדים לכך. דוגמה קלאסית ונפוצה לכך היא כי בפגישה עם איש העסקים היפני נהוג להגיש את כרטיס הביקור במעין קידה והרכנת ראש כאשר הכרטיס אחוז בין אצבעות שתי הידיים. השאלה המתבקשת היא: האם בעולם המודרני של השוק הגלובלי כל זה בהכרח נחוץ ?
התשובה היא שאין צורך ממשי בכל אלו. גינונים טקסיים, לא רק שאינם מועילים, לעיתים הם אף עלולים להזיק, מאחר שהם נתפסים כהתרפסות והבעה של רצון עז לסגור עסקה, עובדה המעמידה את איש השיווק או המכירות בעמדת נחיתות במשא-ומתן. ברור כי לאיש אין עניין להתחיל משא-ומתן מעמדה שכזו.
מרבית אנשי העסקים בעולם, הפנימו וביססו זה מכבר גינונים בינ"ל אוניברסליים. איש עסקים מכל מדינה ותרבות יגיע לפגישה לבוש בחליפה ועניבה, ילחץ את ידי עמיתיו, ידבר לעניין ("ביזנס"), ינקוט באמצעי נימוס אלמנטריים, יסיים מכתב כמקובל ב- Best Regards, יהיה סבלני לגינוני עמיתיו הזרים, ויצפה מהם לנקוט באותם גינונים.
לאור זאת, רצוי כי חברות ישראליות ייגשו למשא-ומתן תוך שימוש בשפת השיווק האוניברסאלית, תוך הפנמת ה"שפה" והתרבות הבינ"ל. מנהלים רבים בחברות ישראליות סוברים כי ה"חוצפה" וההעזה הישראליות משרתות אותם והופכות את מרכולתם לאטרקטיביות יותר. ייתכן כי סברה זו נכונה עקרונית, אולם יישום מוטעה ומוגזם עלול לטרפד את סגירת העסקה.
במספר פעמים שונות הייתי נוכח במו"מ שבהם אנשי העסקים הישראלים פעלו באופן לא עקבי אל מול השותף הזר לעסקה הפוטנציאלית. הם שינו והתאימו תדיר תמחור, אסטרטגיות שיווק ותצורת המוצר תוך כדי המשא-ומתן. יש שיאמרו שזאת דרך פעולה דינמית, המנסה להתאים בצורה מיטבית את התגובה למצב משתנה, תוך כדי שינוי תדיר של עמדות ונקיטת אסטרטגיות מתחלפות.
קל להבין כי סוג כזה של תקשורת עסקית גורם נזק. במסחר הבינ"ל חשובה במיוחד היציבות והעקביות. הריחוק הגיאוגרפי והפער התרבותי מגדילים את החשד הטבעי מפני הונאות מסחריות ופיננסיות. לקוח אשר נתקל בספק המשנה את עמדותיו ומציג אסטרטגיות שונות בכל מפגש, יחשוד כי מדובר בגוף לא אמין, גם אם מדובר בחברה בעלת מוניטין ידוע. דפוס תקשורת זה עלול להוביל לניתוק הקשר העסקי מבלי שאיש העסקים הישראלי יבין מדוע הסתיים המשא-ומתן בכישלון.
לכן, אני ממליץ לאיש העסקים הישראלי לחדול מהשימוש בשפת השיווק המסורתית ולהתחיל ליישם את השפה השיווקית הבינ"ל החדשה - שפה אוניברסלית המגדילה דרמטית את הסיכוי להצלחת העסקים בעולם.

הכותב הינו סמנכ"ל שיווק בחברת רזפנל ומסטרנט ב- MBA.
תאריך:  14/08/2006   |   עודכן:  14/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילן יוגב
האם לא הגיעה העת לכך שהדלפה תהיה מבחינת הס מלהזכיר ושהעונש עליה יהיה כל כך מרתיע, הן למדליף והן לכתב שפרסמה, עד כדי כך שהנזק שיגרם לו יגבר על ההישג של המדליף מבחינת יחסיו עם העיתונות או שאיפותיו הקרייריסטיות?
אפרים אסכולאי
בהינתן נחרצותה של אירן להשיג יכולת גרעינית צבאית, נראה כי קרב רגע האמת, לא רק עבור אירן אלא גם עבור מועצת הביטחון. אם לא תשית מועבי"ט עונשים כבדים על אירן, תשתמש זו בכל הזמן שיעמוד לרשותה על-מנת להשלים את בניית מפעל העשרת האורניום
גורי גרוסמן
מי שאינו מבין היום, כשאנו קוברים את מתינו ומלקקים את פצעינו, כי הזיות שלום הפתאים של אוסלו הם אם כל חטאת, שום ועדת חקירה לא תוציא אותו מהסרט ההזוי שבו הוא חי
יוסף דוריאל
במלחמה זו, מי שבזבז את הזמן הביא עלינו מפלה מבישה, שכמוה לא היתה לנו בכל מלחמות ישראל
עו"ד משה גולדבלט
הח"מ אינו פרשן, אלא מי שהישיבה הממושכת בממ"ד בנהריה הותירה לו, בין האזעקות, זמן עודף למחשבות קודרות. מאחר שהפרשנים יודעים הכול והם מצויים בכל פינה אסתפק אני בהצגת שאלות ותהיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il