X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זעקת אם שכולה ישראלית כואבת לי הרבה יותר מזעקות שבר של כל נשות כפר אויב. דמעת יתום ישראלי שאביו נהרג על הגנת המולדת קורעת את נפשי הרבה יותר ממראה מאות גופות אויב. הידיעה על מאות אלפי הפליטים הישראלים מכאיבה לי הרבה יותר מאין סוף שיירות של פליטים בארץ אויב
▪  ▪  ▪

במלחמה זו, הרבה יותר מאשר במלחמות קודמות, עולה שוב ושוב נושא "מוסריות" המלחמה, "פשעי מלחמה" זועקים אויבנו מפנים ומחוץ! "רוצחים" מעיזים לקרוא מסיתים מעונבים בכנסת ישראל על מנהיגי המדינה.
חשבתי רבות על הנושא, שוחחתי עם חברים למודי קרבות ולפתע כל התודעה שלי זעקה: השתגעתם?! מלחמה מוסרית? איזו מלחמה היתה איי פעם מוסרית? תנו לי דוגמא אחת ואשתכנע, מלחמת העולם הראשונה? אולי השנייה? ויאטנם? מלחמת עירק? ויש עוד דוגמאות רבות, העולם רצוף במלחמות, מלחמות שהמכנה המשותף היחידי שלהן היה חוסר מוסריות ואכזריות מתגברת.
עוד לא קם האדם או האומה שהמציאה מלחמה מוסרית, במלחמה כמו במלחמה אנשים הורגים ונהרגים. "טוהר הנשק", קוד מוסרי ייחודי, המצאת המאה מעשה ידיו לתפארת של צה"ל. נשק טהור? הנשק הומצא ויוצר על-מנת להרוג ולגרום לאויב את הנזק הגדול ביותר בזמן הקצר ביותר.
כל אחד והמוסר שלו, כל אחד וגבולות המוסר שהציב לעצמו. אני לא חושב שזה מוסרי שחייל ישראלי יפגע על חשבון הרג בן אוייב אפילו אם הוא ילד קטן, ובמיוחד שסביר להניח שיתחנך על ברכי שנאה מעוותת וחסרת הגיון. אני חושב שזה לא מוסרי לחסוך חיי משפחת אויב הנותנת מחסה למחבל על חשבון פגיעה באזרחים ישראלים. זה לא מוסרי שבמדינת אוייב יש עדיין תשתיות אזרחיות פעילות בזמן שמאות אלפי פליטים ישראלים מחפשים מחסה. זה לא מוסרי שכפרי אוייב עומדים עדיין על תילם בזמן שישובים ישראלים מופצצים יום יום במאות טילים, קטיושות, מזלטי"ם ועוד כל מיני מכשירי הרג מאולתרים.
זעקת אם שכולה ישראלית כואבת לי הרבה יותר מזעקת שבר של כל נשות כפר אוייב. דמעת יתום ישראלי שאביו נהרג על הגנת המולדת קורעת את נפשי הרבה יותר ממראה מאות גופות אוייב. הידיעה על מאות הפליטים הישראלים מכאיבה לי הרבה יותר מאין סוף שיירות של פליטים בארץ אוייב.
"אם אנחנו מקבלים דיווח על בלתי מעורבים אנחנו לא יורים, גם אם יש במקום מחבל שהוא פצצה מתקתקת", סיפר לי אחד הטייסים המוסריים בצה"ל. כנראה שזו הבעיה, עדיין לא הפנמנו מהי מלחמה נגד טרור, זו מלחמה אחרת. מלחמה ללא שמץ של מוסר, זו מלחמה שבה טרוריסטים שפלים משתמשים בילדים כמגן אנושי, זו מלחמה ללא גבולות וסייגים, זו מלחמה שיוצריה הרוויים בשנאה עיוורת ממתינים לגילוי כל חולשה וישתמשו בה בשמחה, גם במחיר סיכון חיי נשותיהם וטפם.
מלחמה שלא חסים בה על חיי אזרחים נשים וטף, מצפים בקוצר רוח ובשמחה לפגיעה בטעות באזרחים שלהם על-מנת להראות לתקשורת את "אכזריות האויב הציוני". מלחמה שללא הנד עפעף מוחה מעל פני האדמה את מגדלי התאומים על אלפי אזרחים תמימים. מלחמה של חטיפות, של עריפת ראשי חטופים חסרי ישע. מלחמה שבעיצומה אב שכול תושב המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון מסוגל לשבח את רוצח שני ילדיו, הוא מדביק להם את הכינוי המצמרר "שאהידים" ובעזות מצח ראויה לכל גינוי קורא לרוצח ילדיו "אחי".
מלחמה שללא כל נקיפת מצפון רצו שאהידים לגרום ל"גשם" של גופות מכ- 20 מטוסי נוסעים אזרחים אותם התכוונו לפוצץ באוויר. אויב שבמקום לעשות אהבה עושה ילדים כדי שיהיו בעתיד שאהידים. אויב שאין לו ערך לחיים ומקדש רוצחים מתאבדים, שמעודד הרג ללא אבחנה, לדעתי לאויב כזה אין זכות קיום, לא לו ולא לשאהידים העתידיים.
לבסוף יש לי "הפתעה", אף אחד לא מעריך ולא יעריך את המוסריות שלנו, לא אוהבנו ובוודאי שלא אוייבנו, כך גם מעיד ניסיון העבר. אולי הגיע הזמן לשנות פאזה, לשנות חשיבה להתחיל להתייחס לטרור כמלחמת הישרדות, מלחמה על קיומנו וקיום ילדינו. זו לא מלחמה על עוד מסך פזמה בבית או חופשה באיי הקריביים, זו מלחמה על מהות הווייתנו. אין כאן מקום לרחמים, אין כאן מקום למוסריות. המוסריות היחידה במלחמה בטרור הוא חיסול הטרור ובכל מחיר.

תאריך:  15/08/2006   |   עודכן:  15/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמה מוסרית
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ה'מוסריות' מסכנת מליוני אזרחים ל"ת
במלחמה חדשה   |  15/08/06 14:29
2
"הזמן לשנות פאזה", הגיע מזמן ל"ת
הניה  |  15/08/06 15:01
3
טוהר הנשק
שימשי  |  15/08/06 15:39
4
המלחמה הבאה
ששון דניאל  |  15/08/06 16:37
5
פיספסת את הנקודה-זה לא מוסר
שומקין וחבר מרעיו  |  15/08/06 18:00
6
כל מילה זהב
רפי1  |  15/08/06 18:16
7
בתור לא מעורב ישראלי הייתי על כוונת ל"ת
החיזבאללה והוא ירה   |  15/08/06 19:20
8
מסכים איתך
asterix  |  15/08/06 20:40
9
יפה אמרת
טל שחר  |  15/08/06 23:24
10
יפה דרשת
עמוס ג  |  16/08/06 09:34
11
מוסריות
זה לבן על לבן  |  17/08/06 09:38
 
- לבן על לבן ידידי
מוטי פלד  |  21/10/06 00:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
סוכני המכירות שמכרו לנו את הסכם אוסלו, ואחרי זה את המנוסה החד-צדדית מלבנון, ותוכנית הגירוש מגוש-קטיף וצפון השומרון, יודעים ש"לשקר אין רגליים". ולכן הם פיתחו פרוטזה משוכללת, עם קפיצים מיוחדים, והרכיבו אותה על כל שקר ששיגרו לתודעתנו. בזכות הפרוטזות האלה, השקרים שלהם הצליחו להגיעו ליעדם
מנחם ברוד
שנים רבות הפריחו אצלנו את הסיסמא שבעידן הטילים אין חשיבות לשטח קרקעי. אכן, טילים יכולים לנחות גם ממרחקים, אבל מלחמה אינה מוכרעת על-ידי טילים
עו"ד דיינה הר-אבן
תפיסתו של הסכם "יחסי ממון" כהסכם הצופה מעיקרו את פניו של קרע וכי מטרתו האחת והיחידה היא להסדיר את סיום הקשר הזוגי היא מוטעית מיסודה
גלעד קדומים
איש לא מעז לקום ולומר בקול - "אם אין כאן מוסר אני לא כאן!" כולם נלחמים בשיניים כדי להיות חלק מהמערכת הזאת, חלק מחלוקת התקציבים הזאת, חלק ממקבלי המשרות האלה, בהסתמכם על כך שהצבא האבסורדי הזה ישמור עלינו ובנתנם לכל המערכת הלא מוסרית הזאת הכשר
רונית מינץ
ראינו אותך בטלוויזיה מפגין קור רוח וזחיחות עם חיוך על פניך - חשבנו שזה עבור האויב. בסופו של דבר התברר שקור הרוח הופנה כלפי מצוקותינו, תושבי הצפון, הזחיחות היתה מופנית לנאיביות שלנו, כאשר תמכנו בך ללא סייג ונתנו לך גיבוי מלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il