X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מי אחראי לדקירת עובד שנדקר במהלך עבודתו? על כך השופט מאיר שנהב, מבית משפט השלום בהרצליה
▪  ▪  ▪

משה נועם עבד במסעדת טייק א סטייק בנס ציונה, בבעלותה של שרה נועם. באחד הימים, אירעה מהומה במסעדה, במהלכה נדקר נועם על-ידי עובד אחר במסעדה. הדוקר נמלט לאחר מכן מן הארץ.
נועם הגיש תביעה לבית משפט השלום בהרצליה נגד בעלת המסעדה וחברת הביטוח הדר שביטחה אותה. בתביעה טען נועם, כי בעלת המסעדה התרשלה, בכך שעצמה את עיניה לנוכח אופיו התוקפני והמסוכן של הדוקר, וכי המשיכה להעסיקו למרות שהוא נועם, התריע בפניה על אופיו.
בעלת המסעדה הכחישה את טענת נועם כי התריע בפניה על הסיכונים וטענה, כי נועם עצמו היה מעורב בקבלת הדוקר לעבודה במסעדה.
בדיונים שהתנהלו בפני השופט מאיר שנהב, הודתה בעלת המסעדה כי היא היתה המנהלת ומקבלת ההחלטות הבלעדית באשר למסעדה ותפעולה. עוד התברר כי בעלת המסעדה היתה מודעת לעברו הפסיכיאטרי של הדוקר וידעה על התנהגותו האלימה. בעלת המסעדה אישרה כי הדוקר סיפר לה בעבר, שהיה מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי ואף "שבר למישהו את הראש עם ברזל".
מדברי בעלת המסעדה עולה, כך קבע השופט שנהב, כי בעלת המסעדה התמקדה ברווחיות המסעדה וביכולת הפירעון שלה. היא עצמה את עיניה והתעלמה מעברו האלים של הדוקר. היא התעלמה גם מנועם אשר הפנה את תשומת לב בעלת המסעדה לאופיו המסוכן של הדוקר.
לנוכח כל אלה קבע השופט שנהב, "הוכח כי המעבידה עצמה עיניה וטמנה ראשה בחול לנוכח אותות הסכנה והנורות האדומות שדלקו בחושפה את העובד לסיכון שהתממש."
עם זאת, השופט לא פטר את נועם מרשלנות תורמת בשיעור ניכר לאירוע הדקירה. נועם לא היה עובד זוטר במסעדה, קבע השופט. הוא היה מעורב בשיפוץ, בניהול ובתפעול של המסעדה. הוא ידע על עברו ומסוכנותו של הדוקר, ואף התריע על כך בפני בעלת המסעדה. הוא צריך ויכול היה, אפוא, לצפות את הסכנה ולהישמר מפני הדוקר.
לדעת השופט שנהב, נועם חשף עצמו לסיכון מיותר בהתקרבו לדוקר ובדרשו ממנו לעזוב את המסעדה תוך דחיפתו. התנהלות זו של נועם לא היתה במקומה, קבע השופט. לדעתו, כיוון שנועם לא היה בעל המסעדה, הוא צריך היה להותיר את הטיפול בדוקר לבעלת המסעדה, ולא להתעמת עם הדוקר באופן פיזי. על כן, קובע השופט, נושא נועם באשם תורם לנזקו בשיעור שליש.
משלא נמצאה נכות תפקודית ממשית, נפסקו לטובת נועם פיצויים בשיעור נמוך, כשמרביתם נפסקו בגין הכאב והסבל שהיו מנת חלקו של התובע. מהפיצוי הכולל בסך 45,000 ש"ח קבע בית המשפט כי יש לנכות 1/3 בגין אשם תורם, ואף התיר לבעלת המסעדה לנכות את מענק הנכות שקיבל נועם מהמוסד לביטוח לאומי.

תאריך:  20/08/2006   |   עודכן:  20/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דרור פימנטל
במקום לאמץ באופן עיוור את האג'נדה הפמיניסטית בתקווה שזו תתרום לקידומכם הפוליטי, הגיע הזמן, חברי הכנסת היקרים, לבחון גם את הפמיניזם באור ביקורתי. שהרי כפי שגם הפמיניסטיות יודעות היטב, הביקורתיות היא בשר מבשרה של הנאורות
עו"ד יוסי דר
מתברר, כפי שנראה להלן, שההגעה אל הליטאני היתה רק השלב הראשון במבצע מתוכנן בן שני שלבים, אלא שהשלב השני - העיקרי - סוכל ולא יצא אל הפועל, וזאת עקב מחדל מודיעיני חמור
מאיר גז
שלושת הנבחרים הבכירים ביותר, אהוד אולמרט, עמיר פרץ וציפי לבני, הוכחתם שאינכם מתאימים להוביל את מדינת ישראל, הינכם נדרשים לקחת אחריות ולהסיק מסקנות
ד"ר גדי אשל
זו קונספציה שביטויה המעשי - אחד: 'למסור אדמה של האומה היהודית - לערבים'. קונספציה זו מתגלגלת בשמות שונים. לאחר כל ניסיון מסירה היא מתפוצצת בפנינו ברעש, אך בכל פעם קמה מחדש
ד"ר אברהם בן-עזרא
כאשר נשאל ארנס, משעלתה מועמדותו של פרץ, מה דעתו, האם אזרח יכול להיות שר ביטחון - ענה בזהירות המאפיינת אותו ואמר, "כן, אבל לא כל אזרח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il