X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קולט אביטל החלה דרכה במשרד החוץ כפקידה. לאחר מכן כיהנה כציר בצרפת, שגרירה בפורטוגל וקונסולית כללית בניו-יורק לאחר שבע שנים בהן היא מכהנת כחברת כנסת הכריזה לפני מספר ימים רצונה להתמודד על כהונת נשיא המדינה
▪  ▪  ▪
ח"כ אביטל. הנשיאה הבאה?

ח"כ קולט אביטל (עבודה) הכריזה לפני מספר ימים על רצונה להתמודד על נשיאות מדינת ישראל. באם תיבחר, תהיה זו הפעם הראשונה שאישה תכהן כנשיאה בישראל וח"כ קולט בהחלט רואה עצמה מתאימה לתפקיד, לאחר שנים רבות בשירות משרד החוץ, החל מפקידה וכלה בשגרירה בספרד וכקונסולית כללית בניו-יורק.
בריאיון מקיף ל- Nfc, התייחסה לפרשת המניות של הרמטכ"ל, סיפרה על רצונה להיות נשיאה ראשונה בישראל, נגעה במערך ההסברה הישראלי ודרך ראייתה את מושג היהדות והציונות בעתיד.

אני לא שקטה עם רמטכ"ל שאלה סדרי העדיפויות שלו

לפני מספר ימים פרסם עיתון מעריב כי שלוש שעות לאחר שנודע על חטיפת שני החיילים והריגתם של שמונה, מכר הרמטכ"ל, רא"ל דן חלוץ את תיק מניותיו. ח"כ אביטל טוענת כי "מעל לכל הטעם הרע בצד המוסרי של הפרשה אני פשוט מוטרדת מסדרי העדיפויות ושיקול הדעת של הרמטכ"ל. לא יעלה על הדעת, שביום שהקרקע בוערת מתחת לרגליו, ומחשבתו והאנרגיות צריכים היו להיות מכוונים כיצד לפתור את הבעיה הזו, ברגעים קריטים לכל אחד, הרמטכ"ל בחר לעשות את מה שעשה".
מומחים למשפט הבהירו כבר שהרמטכ"ל לא עבר עבירה פלילית אך ח"כ אביטל טוענת כי מדובר בעניין מוסרי. "אמנם אף פעם לא הייתי רמטכ"ל ובחיים שלי לא פיקדתי על צבא אבל הייתי בהרבה משברים. פרצה מלחמת יום הכיפורים שהייתי בשגרירות בבריסל, רבין נרצח שהייתי בניו – יורק ועוד. תמיד עזבתי כל דבר אחר ולא התעסקתי בשום דבר אלא בנושא עצמו. כל כולי הייתי מגויסת לסוגיה שעמדה על הפרק".
ביום שפורסם התחקיר, היא קראה לרמטכ"ל להתפטר. בראיון נשמעה יותר ממלכתית. "אני חושבת שהוא בעצמו צריך להחליט מה לעשות. יש פה חוסר שיקול דעת רציני ביותר ואני לא שקטה עם רמטכ"ל שאלה סדרי העדיפויות שלו".

המלחמה מצאה את החברה הישראלית המאורגנת בכל חולשותיה

מלחמת לבנון השנייה אינה מסתכמת רק בפרשת המניות של הרמטכ"ל. למשל, המלחמה חשפה עד כמה ישראל זקוקה לארגוני נדבה. ח"כ אביטל אומרת כי "אני יותר ממעריכה את תפקידה של החברה האזרחית ואת נדיבות הלב של אנשים, החל מגאידמק שיכול להרשות לעצמו וכלה באחרון האנשים שאירחו אצלם בבית בבית שאן שלא היה להם. אני גאה ושמחה להיות חלק מהחברה הישראלית".
אבל, לדבריה, המלחמה הזו מצאה את החברה הישראלית המאורגנת בכל חולשותיה. "לא היינו מאורגנים וכעת, אני מקווה שנגמרה המלחמה, אני חושבת שאחד הדברים שבהם צריך לערוך בדק בית רציני זה העבודה של כל המוסדות, לא רק משרד הביטחון".
בעיה נוספת שנחשפה ולא בפעם הראשונה, היא בעיית ההסברה הישראלי. כדיפלומטית בכירה, מערך ההסברה הישראלי קרוב לליבה. ח"כ אביטל טוענת כי "כמו הרבה מאוד דברים בארץ הזו, אנחנו תמיד יודעים מה המחלה, אך אנחנו לא יודעים לתת את הכלים לרפא אותה. יש הרבה אנשים נהדרים שעושים כמיטב יכולתם ויש דוברים מצוינים. הבעיה שאנשים קולטים תמונות וחלק מההסברה היא רגשית".
לדבריה, "איש ההסברה צריך לשבת בשולחן הממשלה או בשולחן בו מתקבלות ההחלטות ולשלב את ההסברה בתוך כל התהליכים האלה. עד שאנשים לא יבינו שהיום את המלחמות לא מנצחים רק בשדה הקרב, אלא המלחמה היא גם פסיכולוגית וגם מלחמה מדינית וגם על דעת הקהל בעולם, דבר לא ישתנה".

יש לרענן את מוסד הנשיאות

מספר ימים לפני גילוי פרשת תיק המניות, הכריזה על רצונה לרוץ לנשיאות. ל- Nfc אמרה כי "אני מסוגלת למלא את התפקיד על הצד הטוב ביותר. אני חושבת שיש לי היום את היכולות לעמוד בתפקיד הזה ולמלא אותו בכבוד וגם לנסות להביא לו משהו ייחודי. חוץ מזה, אני אדם שבדרך כלל לוקח על עצמו משימה ומבצע על הצד הטוב ביותר".
בנוסף, עובדת היותה אישה יכולה, לטענתה, להיות ערך מוסף. "אנחנו מדברים על זה שלציבור יש היום הרבה יותר פתיחות ונכונות לראות דמות אחרת. מדינת ישראל קמה לפני 58 שנים והרבה אומרים שאנחנו חברה שוויונית. 52% מהציבור בישראל הן נשים והגיע הזמן שזה יהיה תקן השוויוניות של החברה. יש נשים במדינות פחות מפותחות בישראל שהן נשיאות, מפינלנד, ציל'ה, ניגריה וכו' והגיע הזמן שנשים ימלאו את התפקיד בצורה שונה, יותר פתוחה ורכה עם מסר אחר לציבור ולעולם".
ח"כ אביטל רואה בנשיאות כסמל לייצוגיות של שכבות באוכלוסיה, סמל לעם היהודי עצמו הרואה בדמות הנשיא יכולת להזדהות עם מדינת ישראל. "היום יש להקדיש מחשבה לרענן את מוסד הנשיאות ולראות מה צריך נשיא לעשות כדי להתאים עצמו למאה ה – 21 ולחברה הישראלית של היום".
לדעתה,"יש הרבה נושאים מהותיים, בהם אנחנו צריכים לחשוב איך נבנה את עתידנו כחברה שלא מטופלים בשום מקום משום שהם לא הנושא הבוער המיידי". למשל, יש לטפל בסוגיות השסעים בחברה הישראלית, בעתיד החברה, הזהות הישראלית, השאלה שבין יהדות ודמוקרטיה, כן או לא חוקה, מה פירוש פלורליזם חברתי, הרצון להביא לפלורליזם של תרבויות בארץ וגם לשמור על הזהות יהודית.

האתגר הוא לתת ליהודי סיבה להישאר יהודי

וכמובן, יש מה לשפר גם בכל הקשור לנושא הקשרים עם העם היהודי. "הקשרים היו יותר חזקים ואינטימיים בדור הקודם אך היום יש פחות אינטימיות. יש קבוצה גדולה של מנהיגים, ראשי ארגונים, שקשורים מאוד לישראל והייתי אומרת שבדרגה האחרונה יש קשרים מאוד טובים והדוקים וההנהגה היהודית מאוד נמרצת בכל מקום".
מצד שני, כאשר יורדים בדרגה אחת או מסתכלים כמה יהודים לא מאורגנים ולא שייכים לשום ארגון יהודי, מתגלה הבעיה. "למה שהדור היהודי הצעיר ירצה להישאר יהודי בעולם שכולו פתוח ונותן לו הרבה הזדמנויות?", שואל ח"כ אביטל ומסבירה שזהו בדיוק האתגר – כיצד לדאוג שאנשים יישארו יהודים ולא יתבוללו כאשר כבר יש קהילות שבהן נישואי התערובת הם 80%.
"כאשר ההתבוללות הייתה במקום כמו רוסיה בה היה הכרח משום שלא נתנו ליהודים להיות יהודים, הייתה ההתבוללות כורח המציאות. היום, האתגר הוא הפוך".
לדבריה, "היום האירוניה היא שבגלל שהעולם פתוח יש הזדמנויות בלתי נגמרות בפני היהודים בכל תחום והם גם מצליחים בכל תחום ותחום, אין שום סיבה שאדם כזה לא ירצה להתחתן עם בת זוג בסנאט או בוול סטריט. האתגר הוא לתת לאותו יהודי סיבה להישאר יהודי. לתת לו את הרצון ולהפוך את היהדות ואת הקשר לישראל אטרקטיבי".

לדאוג לכל עולה באופן אישי

בהתייחסה לקליטת עלייה אמרה כי "היום כבר אין עליית חירום, אף אחד לא מגיע מתוך מצוקה. היום אין כוח דוחף והחיים בחו"ל טובים ואפילו הרבה אנשים עוזבים את הארץ".
לטענתה, "האתגר הוא איך מושכים אנשים לארץ, למה שיעלו לארץ ולא לקנדה שהם עוזבים את צרפת. צריך להפוך את המדינה לאטרקטיבית, צריך לדאוג למגורים, לעבודה. יש לדאוג לכל עולה באופן אישי, כך צריך לעשות וגם ישראל צריכה לדאוג כך".
ח"כ אביטל מגלה כי אין היום משרד רשמי המטפל בנושאים הללו. "אנחנו מתקרבים עוד מעט לגיל 60 כמדינה, ולא הייתי רוצה שההזדהות של העם היהודי תהיה איתנו רק במלחמות. את הציונות הפוליטית צריך להשלים בציונות של אחד העם, ציונות תרבותית ובכך אני רואה תפקיד מאוד חשוב לנשיא מדינת ישראל וזה התפקיד שאני רוצה לעסוק בצורה הרבה יותר נמרצת".

תאריך:  20/08/2006   |   עודכן:  21/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטוענת לכתר
תגובות  [ 32 ] מוצגות  [ 31 ]  כתוב תגובה 
1
ראיתי אותה מופיעה בcnn במלחמה
נוגח  |  21/08/06 00:58
2
נו פחדן פרסם את התגובה שלי אל תהיה
נוגח  |  21/08/06 01:44
3
סוף סוף נשיא שלא נתביש בו  ל"ת
חננאל  |  21/08/06 01:48
4
אשה מוזרה ודוחפנית.
מכיר את קולט אביטל  |  21/08/06 02:11
 
- לא לתת לקולט את הנשיאות
נעמה  |  21/08/06 08:59
5
חיוך ומילים אינם מספיקים כלל! כנסו
ארתור שרמן  |  21/08/06 02:15
 
- אחי!!!
דודו ועקנין  |  21/08/06 09:58
6
גב' אביטל אינה ראויה לנשיאות המדינה
מזרחן  |  21/08/06 03:40
 
- טעות לעולם חוזרת סליחה = טילחס
מזרחן  |  21/08/06 04:09
 
- she is a the best
solomon  |  21/08/06 04:36
 
- FAGGET ל"ת
אפס  |  21/08/06 05:12
 
- לא זכורה לי  ל"ת
מיכל מירושלים  |  21/08/06 09:11
7
we like to know your name. ל"ת
solomon  |  21/08/06 04:38
8
יא..צפרדע, מאפסות הגעתם ואל אפסות
תובילו  |  21/08/06 04:43
9
קודם כול להעיף את אנסי קצב  ל"ת
הנשיא או אנסי??  |  21/08/06 05:11
10
אחת המשתפי"ם של אוסלו הבזויים!
גנדי   |  21/08/06 06:11
11
קולט אביטל התערבה בבחירות בניו-יורק
מזרחן  |  21/08/06 06:42
 
- לא זוכרת שהתערבה (א' ברק התערב)
מיכל מירושלים  |  21/08/06 09:18
12
עד להיכן מגיעה החוצפה של פרס? ל"ת
השואל  |  21/08/06 06:59
13
עדיף שקולט אביטל תפסיק לדבר על  ל"ת
מוסריות  |  21/08/06 07:01
14
הקולט הזו לא מגיעה לקסוליו של חלוץ. ל"ת
שתרד ממנו  |  21/08/06 07:01
15
גב אביטל,זכותך לרוץ,,,וזכותנו ללאו,
בצלאל  |  21/08/06 07:11
16
פני הדור כפני הכלב ל"ת
אבי כהן  |  21/08/06 08:58
17
בהחלט לא ראויה
Gandalf  |  21/08/06 08:58
18
מבלי לפגוע בכבודה של ח"כ אביטל:
מיכל מירושלים  |  21/08/06 09:05
19
למרות שאינני נמנה על המחנה הפוליטי
שאול אבידור  |  21/08/06 09:10
20
אני מאוד מקווה שהיא תעצור את הבושה!
אבירם  |  21/08/06 09:52
21
נשיאה? למה לא?
שרית שדה, חיפה  |  21/08/06 09:54
22
סימו דחליל ורק לא את רובי ריבלין  ל"ת
לא את ריבלין הליצן  |  21/08/06 10:00
23
צריך דמות ייצוגית, עם רזומה!!!
צודק מאוד  |  21/08/06 10:52
24
אולי הגיע הזמן ש:
אוהד מחאה  |  21/08/06 23:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יראון פסטינגר
האם ביהמ"ש יכול להכריח את הממשלה להכריז על מלחמה? באיזו שיטה משפטית בעולם ניתן בכלל לפנות לבימ"ש כלשהו ולבקש סעד מסוג זה?
עו"ד אפרת וג'ימה
החוק המטפל בביטוח זכויות עובדים בפשיטת רגל ופירוק תאגיד נועד להגן על עובדים שזכויותיהם נפגעו כתוצאה מקשיים שאליהם נקלע מקום עבודתם
גד גזית
אנו נדרשים עתה להרים את הראש להסתכל באומץ במראה, כאותו לוחם פצוע ראש, שמתעורר לראשונה בבית החולים ולראשונה מביט באומץ של חוסר ברירה, בצלקות הטריות, הנפוחות והזבות, שהותירה הלחימה בפניו
אלכס לוין
להיכן נעלמה חברת הכנסת שלי יחימוביץ, מדוע קולה לא נשמע ברמה. מדוע היא לא דורשת ועדת חקירה ממלכתית? מעניין איך היתה זועקת אילו שר הביטחון לא היה פרץ
דרורי בר לבב
בזמן שאני במלחמה בלבנון נתנה הממשלה הוראה למינהל האזרחי להדביק על דלתות בתינו שביישוב מעלה רחבעם השוכן במדבר יהודה, צו המורה על פינוי היישוב. אפילו אם הגיע אולמרט להחלטה נחרצת לבצע את תוכנית ההתכנסות, לא ראוי כי יעשה זאת בשעה קשה זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il