X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד פעם צה"ל בורח מלבנון! וצבא לבנוני מתמקם בגבולנו. וכשצה"ל בורח – כל החלטה בינלאומית נהפכת לנייר חסר משמעות. לא יכול להיות מחדל גדול מזה!
▪  ▪  ▪

כולם מדברים, כולם כותבים. על מה? על מחדלי המלחמה שטרם הסתיימה כי אף מטרה שלה עוד לא הושגה. כל תוכניות הקשקשת בערוצי טלוויזיה ורדיו, כל העיתונים בחברה החלמאית שלנו מלאי סיפורים על מחדלים ופשלות. כאילו לא היו מעשי גבורה והישגים גדולים.
המלחמה גבתה מחיר יקר – עשרות הרוגים ומאות פצועים – הם התשלום בעבור גדיעת הזרוע הארוכה של המפלצת האירנית שהתמקמה בגבולנו הצפוני. ומה קורה עכשיו? לא שמתם לב?
עוד פעם צה"ל בורח מלבנון! וצבא לבנוני מתמקם בגבולנו. וכשצה"ל בורח – כל החלטה בינלאומית נהפכת לנייר חסר משמעות. לא יכול להיות מחדל גדול מזה!
אם זה יתרחש סופית – נחזור למצב התחלתי שממנו התחילה המלחמה. חיזבאללה לא צריך יותר מכמה שבועות, אולי פחות מזה כדי לחדש את הציוד ולקבל דיוויזיה או שתיים מאירן – וסיבוב הבא מתחיל מאותה הנקודה.
אבל עובדה – צה"ל כבש שטח חשוב בדרום הלבנון שיכול להיות (אם להשתמש בקצת תבונה) לשמש קלף מיקוח חשוב להשגת מטרות מדיניות של המלחמה ואסור לאבד אותו – זה פתח בטוח למלחמה חדשה.
כמו שלא היה היגיון במהלכי המלחמה, כך אין שום היגיון בהתנהגות מערכת מדינית וצבאית כאחד בנסיגה חפוזה מהשטח שדם רב נשפך בכיבושו. המטרה החשובה היתה הרחקת כוחות עוינים מגבולנו. איך אפשר להשיג מטרה זו? לפי היגיון פשוט (ודיברו על זה בהתחלת המלחמה) - צריכים לייצב שטח ביטחון ריק מתושבים – שטח סטרילי ברוחב 3-7 ק"מ מקו הגבול ולהודיע שזהו הפיקדון הנמצא בידינו עד שכוח בינלאומי יתפרס בכל השטח דרומית מליטני וינקה אותו ממחבלים.
במידה והדבר יעשה – אפשר להעביר את השטח בשלבים לשליטה בינלאומית ולבנונית. במידה ולא – הוא יכול להיות קו הפרדה למשך כל הזמן הדרוש. אפשר לייצב את הקו ברכסי הרים השולטים על השטח, לבנות ביצורים ושדות מוקשים – להגן עליו יהיה הרבה יותר קל מאשר להגן על קו הגבול. וכל הדיבורים על הבוץ הלבנוני הם טמטום, כי רצועת הביטחון הזו תהיה שונה לגמרה מקודמתה שאהוד ברק ברח ממנה וגרם לשרשרת מלחמות עקובות מדם בקרב עמנו.
איך שהעניינים מתנהלים עכשיו, אף אחד לא חושב על דברים גורליים, אלא רק על כיסוי התחת והתחמקות מאחריות. חייבים לעצור את הבריחה - במלחמה הבאה המחיר יהיה כבד הרבה יותר! חייבים לעצור את המחדל!

תאריך:  20/08/2006   |   עודכן:  21/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחדל הבא כבר כאן
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב הינו תבוסתן,פרופוגנדיסט ושקרן ל"ת
אביגיל  |  21/08/06 13:34
 
- ואני מקבלת כסף מקדימה כדי לאמר זאת
אביגיל  |  21/08/06 13:56
2
אין לסגת עד לפחות קבלת שני חיילנו ! ל"ת
שאול אבידור  |  21/08/06 16:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
קולט אביטל החלה דרכה במשרד החוץ כפקידה. לאחר מכן כיהנה כציר בצרפת, שגרירה בפורטוגל וקונסולית כללית בניו-יורק    לאחר שבע שנים בהן היא מכהנת כחברת כנסת הכריזה לפני מספר ימים רצונה להתמודד על כהונת נשיא המדינה
עו"ד יראון פסטינגר
האם ביהמ"ש יכול להכריח את הממשלה להכריז על מלחמה? באיזו שיטה משפטית בעולם ניתן בכלל לפנות לבימ"ש כלשהו ולבקש סעד מסוג זה?
עו"ד אפרת וג'ימה
החוק המטפל בביטוח זכויות עובדים בפשיטת רגל ופירוק תאגיד נועד להגן על עובדים שזכויותיהם נפגעו כתוצאה מקשיים שאליהם נקלע מקום עבודתם
גד גזית
אנו נדרשים עתה להרים את הראש להסתכל באומץ במראה, כאותו לוחם פצוע ראש, שמתעורר לראשונה בבית החולים ולראשונה מביט באומץ של חוסר ברירה, בצלקות הטריות, הנפוחות והזבות, שהותירה הלחימה בפניו
אלכס לוין
להיכן נעלמה חברת הכנסת שלי יחימוביץ, מדוע קולה לא נשמע ברמה. מדוע היא לא דורשת ועדת חקירה ממלכתית? מעניין איך היתה זועקת אילו שר הביטחון לא היה פרץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il