X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם הכרזתו של חלוץ שניצחנו במלחמה עולה בקנה אחד עם יושרה מופתית? האם התעלמותו המופגנת של חלוץ מהמציאות הביטחונית הבלתי נסבלת, שאנו עדיין נמצאים בתוכה, האם ההתעלמות המופגנת הזו משדרת אינטגריטי?
▪  ▪  ▪

"המלחמה בלבנון לא הסתיימה בנוק אאוט, אבל ניצחנו בנקודות", מבשר הרמטכ"ל לשרי הממשלה. אימרה אחת, מפוקפקת משהו, אומרת, שמותר לרמות את כל העולם, ובלבד שלא תרמה את עצמך.
מתגנב ללב חשש כבד שמא הרמטכ"ל מרמה כאן את עצמו, ואין לך דבר מסוכן מזה. הרמטכ"ל יודע, או אמור לדעת, שכאשר בוחנים מי ניצח ומי הפסיד, פחות חשוב לבדוק מה קרה אתמול בשדה המערכה, וחשוב יותר לבחון את ההווה עם הפנים קדימה לעתיד.
ואם בוחנים את ההווה, המצב נכון לעכשיו הוא כזה:
1. חיזבאללה יכול, אם רק ירצה, להוריד עלינו באופן מיידי, בהחלטה מעכשיו לעכשיו, מאות קטיושות ליום, ולהוריד מחדש את כל הצפון עד חיפה למקלטים למשך ימים ארוכים, או להבריח את התושבים דרומה למרכז הארץ.
2. לצבא שהרמטכ"ל עומד בראשו אין תשובה חזיתית וישירה אל מול האיום הזה.
3. לצבא אין כרגע תשובה ראוייה לטילי הנ"ט שגרמו ללא מעט הרוגים ופצועים - עד שהיה חשש שהדבר יגרום לדמורליזציה בשדה המערכה.
4. החיילים החטופים עדיין חטופים.
5. ממשלת לבנון היתה ונשארה מריונטה מוחלטת בידי החיזבאללה.
ונכון לעכשיו, מה אנחנו יכולים לעשות לחיזבאללה מול כל אלה? בעצם כלום! אפס אחד גדול ועגול! תושבי הצפון עד חיפה היו לפני המלחמה, והם גם עכשיו, בני ערובה בידיו של חסן נסראללה.
אסור שנשלה את עצמנו, אף לא לרגע, ואסור במיוחד שהרמטכ"ל יזרה חול בעיני הממשלה והציבור בעניין הקריטי הזה.
הרי ברור לכל, שאם החיזבאללה נמנע כרגע מלהפעיל כלפינו את יכולותיו הרקטיות המוכחות, הוא נמנע מכך משיקולים פוליטיים ואחרים, שאינם קשורים ליכולותיו הצבאיות.
הרמטכ"ל חייב להודות, עם כל הקושי הנפשי הכרוך בכך, שגם אחרי המלחמה מצבו הביטחוני של העורף הוא בלתי נסבל, ומאות אלפי תושבי הצפון עד חיפה חיים בעצם למרגלותיו של הר געש פעיל.
כיצד, איפוא, הגיע הרמטכ"ל לקביעה הזו שניצחנו? הרי חבריו לנשק של הרמטכ"ל מימנו מכיסם מודעת תמיכה ענקית כדי לספר לציבור שדן חלוץ הוא אדם "בעל יושרה מופתית".
והרי העיתונאית המוכשרת סימה קדמון קיימה עם הרמטכ"ל ראיון בלעדי וארוך והקדישה לו מאמר באמצע השבוע, ועוד כמה וכמה עמודים אוהדים במוסף לשבת, כדי שיספר לציבור, בין היתר, עד כמה רגיש הוא בכל מה שקשור ליושרה ולהגינות שלו.
האם הכרזתו של חלוץ שניצחנו במלחמה עולה בקנה אחד עם יושרה מופתית? האם התעלמותו המופגנת של חלוץ מהמציאות הביטחונית הבלתי נסבלת, שאנו עדיין נמצאים בתוכה, האם ההתעלמות המופגנת הזו משדרת אינטגריטי?
ובשולי השוליים של הדברים, אם נחזור לרגע לראיון הבלעדי שהעניק הרמטכ"ל לסימה קדמון, ראוי אולי לשאול: האם לא מפריע לו לדן חלוץ, שהעיתונאית הוותיקה והאובייקטיבית הזו אינה נוקטת גילוי נאות, ונמנעת מלגלות לקוראיה הנאמנים, שהיא עשתה את שירותה הצבאי בטייסת - אותה טייסת ממש - שבה צמח והתקדם גם דן חלוץ עצמו? האם דן חלוץ נקי הדעת לא היה אמור לתבוע מהעיתונאית במפגיע, שתקפיד לגלות לקוראים את דבר הזיקה הזו שבינה לבינו, ושמדובר כאן בעצם ב"עיתונאית מטעם"?
אינטגריטי, אתם יודעים.

תאריך:  22/08/2006   |   עודכן:  22/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האינטגריטי של חלוץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מובן לי זעמו של יוסי דר על הצהרת
הנצחון של דן חלוץ  |  23/08/06 00:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
אהוד אולמרט הפוליטיקאי ידוע בלשונו החדה ההולמת ביריביו ומשפילה אותם. הוא יודע לאתר נקודות תורפה של יריביו - מציאותיות ותדמיתיות - ולהחדיר בהן סכיני לשון פוגעים. אבל כשרונו המילולי ראוי, אולי, לבחינה על-רקע חידלון מעשיו
אברהם שרון
בגילו המוקדם, זמן קצר בלבד לאחר שרשם את נקודת הציון הגבוהה ביותר בקריירה הפוליטית שלו, ריסק עמיר פרץ את עצמו, טרף את קלפיו, כרה את קברו הפוליטי ונקבר בו
יוסי עבדי
על הקהילה הבינ"ל להקיא מתוכה את פעילי הטרור האוחזים בתוויות ה"עיתונאים" לצורכי הגנה אזרחית    רשת הטלוויזיה "אל מנאר" - מהווה את הזרוע התקשורתית של "חיזבאללה", ומסייעת לפעילות הטרור של הארגון    על המסר להיות ברור: הרשת מהווה יעד צבאי לגיטימי
דניאל (דני) כהן
אדוני שר הביטחון, לך הביתה! די בנזקים שגרמת, הן בתחום הביטחון הסוציאלי הן בתחום הביטחון הלאומי והן בתרומתך להשחתת המערכת הפוליטית והציבורית. אם אכן אתה אוהב את העם והמדינה וברצונך לתרום לנו, תרומתך הגדולה ביותר תהיה בהחלטתך ללכת הביתה
גרשון אקשטיין
הסכם הפסקת האש לא יצר שום שינוי במצב הדברים הקיים. התנאים ויחסי הכוחות נותרו כפי שהיו ולכן נראה כי העימות הבא מחכה בפתח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il