X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה לאמצעי התקשורת כל כך בוער לצעוק חמס ולהתקומם נגד פעילותם של יועצי התקשורת? אחרי הכל תפקידו של היועץ הוא להכין את המרואיין כך שהעיתונאי יוכל להוציא מהשיחה איתו את המיטב
▪  ▪  ▪

אופנתי מאוד לנגח היום את יועצי התקשורת. אופנתי מאוד גם שמי שמנגחים הם אותם אלה שפעם, בעבר הלא מאוד רחוק, כתבו עליהם שירים שתהו איך הם מצליחים לישון בלילה. העולם הוא עגול וכנראה שהפעם תור יועצי התקשורת להיות למטה.
לא כאן המקום להציג, או אפילו לתאר, את התפקיד המלא של יועץ התקשורת, אבל אי אפשר שלא לתהות מדוע דווקא אנשי התקשורת הם אלה שמתרעמים על עצם השימוש בהם.
יועצי תקשורת הם לא האויב. יועצי התקשורת עושים את עבודתם שאם לא היתה נדרשת, לא היה קיים מקצוע שכזה. בואו לרגע נחשוב - מהיכן ואיך התעורר הצורך בייעוץ התקשורתי?
דווקא העיתונאים שהיום מבקרים הם אלו שהתלוננו שנמאס להם לראיין אנשים עילגים, שלא מסוגלים להעביר את המסר שלהם באופן פשוט קצר וקולע. דווקא העיתונאים שהגיבו בכעס כשיצרו איתם קשר בשעת סגירת העיתון, הם שלא הבינו איך זה ששאר העולם לא יודע שבשעה הזו לא מדברים איתם.
אותם עיתונאים היו אלה שדחפו את המעוניינים להשמיע את דברם לזרועותיהם הפתוחות של קולגות שלהם. עיתונאים שקצו בעבודה הסיזיפית והחליטו לעבור לצד השני של המתרס ולעשות שימוש בידע שצברו, כדי להתפרנס.
רבים מיועצי התקשורת שפועלים כיום שימשו בעברם בתפקידים שונים באמצעי התקשורת עצמם. אם כעיתונאים, מפיקים, תחקירנים או כל תפקיד אחר. הם יודעים מה רוצה התקשורת. איזה סיפור מעניין אותה ואיך מציגים אותו באופן כזה שהעורך ידחק הצידה את כל מה שיש על שולחנו ויפנה מקום לסיפור שלהם. הם יודעים שמרואיין רהוט הוא נכס.
רק לאחרונה, באחד הראיונות איתה, סיפרה ח"כ הטריה שלי יחימוביץ, כי היא רואה יתרון בעובדה ששימשה בתקשורת. "כשצוות צילום מגיע לראיין אותי אני יודעת בדיוק איך לתת לו 15 שניות של מסר ברור ולא לבלבל אותו עם 15 דק' של משפטים שאינם נגמרים". אמרה וצדקה. זו אולי תמציתו של מקצוע הייעוץ התקשורתי.
אנחנו, יועצי התקשורת, אנשי יחסי הציבור, בזכות הניסיון שלנו, אורזים בעבור העיתונאי את הדברים באופן שיקל עליו את המלאכה. יהיו מי שייקחו את האריזה, לא יציצו לתוכה ויעשו בה שימוש כפי שהוגשה. יהיו מי שיבחשו בה, יוסיפו קצת תבלינים משלהם ויגישו מוצר שונה, באריזה מחודשת. איש איש והאתיקה המקצועית שלו.
בעידן שבו התקשורת נמצאת בכל מקום, עם חיילים בתוככי לבנון בעיצומו של קרב או בזמן פינוי בתקופת ההינתקות, הגיע הזמן שנבין כולנו - עיתונאים, אזרחים ויועצי תקשורת - הזמנים השתנו. וכן, ראוי שיהיה מקום גם למקצוע הזה.
דווקא חשוב שיהיו מי שיסבירו לאלופים שכשמתראיינים לטלוויזיה משירים מבט למצלמה ולא מסתכלים לצדדים. שיסבירו שאפשר לקחת חצי שנייה ולהכניס חולצה לתוך המכנסיים. חשוב שיהיו יועצי תקשורת שיעבדו עם אלוף שיודע כיצד להוביל אחריו חיילים לקרב בעברית צה"לית, אבל אינו יודע להשלים משפט ללא ראשי תיבות. חשוב שיהיו יועצי תקשורת שיסבירו לאותו איש עסקים או רב אלוף או נשיא מהן ההשלכות של דברים שהוא אומר וכיצד הם נתפסים ע"י הציבור. לא כולם נולדו עם שפה עשירה וחשוב לעבוד על הסגנון. למה לא בעצם?
למה לאמצעי התקשורת כל כך בוער לצעוק חמס ולהתקומם נגד פעילותם של יועצי התקשורת? אחרי הכל תפקידו של היועץ הוא להכין את המרואיין כך שהעיתונאי יוכל להוציא מהשיחה איתו את המיטב.
נכון שיועץ תקשורת מיומן וחריף יידע לעבוד עם הלקוח שלו על אותם בורות שהתקשורת תרצה להפיל אותו לתוכם, אבל כאן כבר האחריות המלאה היא של התקשורת. להתכונן היטב לראיון, לחשוב על שאלות לא שגרתיות, להיות יצירתית, לא להרפות. בשונה מהמוסכמה שכל כך הורגלנו אליה.

הכותבת מנהלת את מירון תקשורת משווקת, המתמחה בייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור לחברות טכנולוגיה ושוק ההון.
תאריך:  24/08/2006   |   עודכן:  24/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על יועצי תקשורת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם יועץ תקשורת הוא היחצן?
דור לוי  |  25/08/06 01:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
פסיקתו של השופט סוקול מעוותת. זכויות זהות ל"משרתים", ול"שאינם משרתים", זה חוסר שוויון. ומהבחינה הזו, זוהי יריקה בפרצופם של הלוחמים. ושופט שיורק על אלה, שבזכותם הוא יושב לבטח על כורסת השיפוט, הוא שופט שאין לי אמון בכושרו. ועל היריקה הזו צריך לומר: זוהי מצווה וזה שכרה ובא לציון גועל...
אילן נשרי
תחושת התסכול העמוק מההתנהלות החובבנית והלא מקצועית שגורמת לנו פעם אחר פעם להצטייר כמו רפובליקת בננות יותר מאשר מדינה נאורה, היא שהביאה אותי לכתוב
שאול אבידור
הכל החל בהסכמתנו הגורלית להחלטת החלוקה מכ"ט בנובמבר 1947 ולהעברת "קו ירוק" ארור ומקולל, החותך עמוק בבשר החי של אדמת ארץ ישראל. ומאז אנו רוקדים מסביב למולך של "שלום" עם ערבים הדוחים אותנו בשאט נפש ומעמידים פני מסכנים שאדמתם נגזלה כביכול
מנדי ספדי
סוריה מעולם לא חדלה לתמוך בטרור הבינלאומי והאיסלאמי גם לאחר מותו של אסד האב, ואין זאת משום שהבן לא מסוגל לעצור זאת כפי שהניחו רבים, אלא מאחר שהבן טיפח את דרכו ומורשתו של אביו ואימץ את מעלליו
עומר אסף
עשרות אלפי חיילי מילואים, בנוסף לצבא הסדיר על מפקדיו הנפלאים, הסתערו קדימה, שילמו בחייהם, שלא להשאיר אבן על אבן עד שיחזירו הביתה את שלושת החטופים. הממשלה החזירה אותנו הביתה ואותם השאירה שם, בידי חמאס וחיזבאללה. הפסדנו בגדול כי אסור, פשוט אסור היה לחזור בלי השבויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il