X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה מצביע על העובדה כדי להשיג יתרון תחרותי, הבנקים חייבים לשנות את האסטרטגיה שלהם ולמקד את פעילותם דווקא בלקוחות ולא במוצרים נלווים
▪  ▪  ▪

פיתוח ושיווק של מוצרים נלווים הוא דבר ידוע ומקובל בעולם הבנקאות, מתוך כוונה להעמיק את פעילותו של הלקוח בבנק. יחד עם זאת, המגמה הרווחת היום, היא דווקא להשקיע ביחסי קרבה עם הלקוח, דבר שמספק תובנה משמעותית על ערך חייו של הלקוח, ומאפשר להשיג יתרונות עסקיים רבים.
מחקר של Peppers & Rogers שהתפרסם לאחרונה מראה כי מרבית הבנקים בעולם ממשיכים למדוד את הצלחתם באמצעות קווי מוצר, יותר מאשר בערך הלקוח. המסקנה הגורפת של המחקר מצביעה על העובדה כי כדי להשיג יתרון תחרותי, הבנקים חייבים לשנות את האסטרטגיה שלהם ולמקד את פעילותם דווקא בלקוחות ולא במוצרים.
המחקר כלל 48 מנהלים בכירים של 18 בנקים אמריקנים, שנשאלו על אפליקציות מדידה של ערכי הלקוח, תהליך המדידה וההשפעה של ערך הלקוח על הארגון.
הבנקים המובילים שהשתתפו במחקר, דיווחו על דרגה גבוהה של אמון במודל ערכי הלקוח - הדירוג עמד על 7.6 מתוך 10. מסתבר כי למרות שמודלים לבחינת ערך הלקוח נתפסים כמדוייקים, הבנקים עדיין אינם מבינים מהו הערך שלהם לארגון. על-פי המחקר, בעוד שיותר מחצי (52%) מהעונים דיווחו כי שימוש במודלים אנליטיים אלו מניע להצלחת הארגון, 44% מהם היססו. כאשר נשאלו האם שימוש במודל למדידת ערך הלקוח מספק יתרון תחרותי, כשליש ענו "כן", שליש ענו "לא" והנותרים ענו "לא בטוח".
תעשיית הפיננסיים זוהתה לא מכבר כמובילה ביחסי קרבה עם לקוחותיה. בנקים מסחריים בעיקר, נוטים לזקוף לזכותם את האסטרטגיה והטכנולוגיה הטובות ביותר לפיתוח מערכת יחסים רווחית עם הלקוח, כאשר חלק גדול מהתהליך נעוץ בתובנת ערכי הלקוח, המשמשת לצורך קבלת החלטות טקטית ואסטרטגית.
מדידת ערך הלקוח הינה חלק מגישה ניהולית רחבה יותר של בניית מערכת יחסים רווחית וארוכת טווח עם לקוחות. גישה זו כוללת מדידה ותובנה של מגמותיו של הלקוח ושל ערכו העתידי דרך מגוון המוצרים. בהתאם למידע המתקבל הארגון בעצם מגדיר את הפעילות הרצויה, בין אם דרך מכירות חיצוניות או פעילות פנימית כגון קמפיינים שיווקיים או אינטראקציה עם הלקוח באמצעות מחלקות השירות. למעשה, המטרה בניהול ערך הלקוח היא 'לעשות סדר' בכל הארגון כדי להרחיב את מערכת היחסים בין הבנק ללקוחותיו דרך מגוון המוצרים.
לאחרונה, בנקים רבים החלו להבין מהו הפוטנציאל הגדול הקיים בשילוב מדידת ערכי הלקוח במודלים העסקיים שלהם. בעוד שבנקים מגלים הבנה לגבי ערך לקוחותיהם על-פני מגוון המוצרים, הם עדיין צריכים לקשר זאת אל תוך "פוטנציאל הלקוח" ואז ליישם תוכניות לפיתוח פעילות מתואמת לרוחב המוצרים והערוצים.
היתרון התחרותי טמון ביכולת הבנקים לשלב תובנת לקוח, הייחודית רק לאותו בנק, המשמשת לפיתוח דרכים ליצירת אינטימיות עם הלקוחות, שמהווה את אחד הדברים החשובים ביותר.
בסיכומו של דבר, המחקר מציין כי המגמה לבחינת ערך לקוח צוברת תאוצה: כל אחד מהמשתתפים במחקר דיווח כי הארגון שלו מודד את ערך הלקוח באופן מסויים ומשתמש בכלי זה לצורך קבלת החלטות. עוד צויין כי מנהלים בכירים בבנקים צופים במידע ומשתמשים בכלי זה באופן קבוע כצורך אסטרטגי. 67% ציינו כי המנהלים הבכירים בארגון שלהם משתשמשים במידע לצורך קבלת החלטות, ו-78% משתמשים בו לצורך תכנון אסטרטגי.

כותבת המאמר: שרון הר-עוז, מנהלת תחום CRM אנליטי ב-SAS ישראל;
תאריך:  29/08/2006   |   עודכן:  29/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנקים: תתמקדו בלקוח – לא במוצר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לדעתי המאמר כתוב בשפת ה-ב
איציק פרלמוטר  |  31/08/06 02:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי מטלון
מקצוע האדריכלות סובל מדימוי נמוך בחברה של היום. עצוב לגלות שהמציאות חמורה אף יותר מהדימוי. מה קרה לחזון האדריכל כמוביל חברתי, ואיך הגיע לעיסוק בקומבינות של הוספת שטחים וסגירת מרפסת בניגוד לחוק
אודי לבל
לשכול הפוליטי כבר יש "מורשת קרב" מוצלחת בדמות הישגי עבר, במסגרתם אנסו הורים שכולים את המנהיגים ליישם ערכים ציבוריים של מדינה מתוקנת, להימנע מלהידבק לכסא החמים ולשלם מחיר אישי על שכול מיותר
נרי אבנרי
במגרש הזה ראש ממשלתנו מתקשה לשחק. הוא צלופח. מבחינתו השקר הוא מים בטמפרטורה נעימה, והאמת היא סוג של מחבת חם. על זה הוסיפו את העובדה, שעל-פי השקפת עולמו - הוא חייב ל"שקר" את כל הישגיו. ואין זה נאה שדווקא ברגעים קריטיים כאלה, הוא יפנה לשקר את עורפו. מבחינתו, מדובר בסוג של בגידה, והנאמנות שלו, יצא שמעה למרחוק
עו"ד יראון פסטינגר
ההנחה כי הכל "רקוב ומושחת" במדינה, למעט מערכת המשפט, וכי היא זו שתושיע אותנו, הינה הנחה מופרכת ואנטי דמוקרטית. מערכת המשפט אינה יכולה להוות פתרון לבעיות היסוד של החברה הישראלית
דניאל (דני) כהן
פשוט נמאס! כל נאומו של אולמרט ואנדרוגינוס הוועדות שכונן הם ביטוי לתרבות הקומבינה, השקר והתעתועים שהשתלטה על הפוליטיקה והשיח הציבורי. לוועדות האלו אין אפילו שיניים תותבות. אולמרט, פרץ וחלוץ נדבקים לכסא ומנסים למנוע בדיקה ממלכתית אמיתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il