X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרקליטות - מדובר במתחם מבוצר, המכיל עובדים שהחליטו שהם מיוחסים. עיסוקם הרשמי: ניסוח כתבי אישום. אבל לא רק. המתחם מצויד במערך טילי הגנה מונחה לייזר, שתכליתם יירוט נבחרי ציבור, העלולים לפגוע באינטרסים של הגילדה. ברקורד שלהם, נרשמו כמה הצלחות מעוררות התפעלות ופלצות. הכול למען הציבור כמובן
▪  ▪  ▪

במאמרי הקודם "דיאגנוזה על דמוקרטיה מונשמת" מניתי ליקויים על קצה המזלג, ברשות המחוקקת, והרשות המבצעת. המסר הראשי: נורמה של התנהלות עקומה, מושחתת, ואינטרסנטית של פוליטיקאים, שהדבר האחרון שמעניין אותם, זהו האינטרס הציבורי. התוצאה: עננים פליליים, מעל נבחרנו.
הפעם אתמקד ברשות השופטת
אתחיל מנקודת המוצא: אני נמנה עם אלה הבטוחים שהשחיתות יותר מסוכנת מהטרור. חברה מושחתת = חברה מפוררת. ומי שמופקד על המאבק בפושעים ובמושחתים, זוהי הרשות השופטת על נגזרותיה: משטרה, פרקליטות, וביהמ"ש.
בסקר אמינות שהתפרסם ב"ידיעות-אחרונות" (1.9.06) 52% מהציבור נותנים אמון נמוך בביהמ"ש העליון. האחוז הזה מטעה. אם נחלק את הציבור לסקטורים, נגלה שבקרב הימין, הדתיים והחרדים - האחוז הזה נוסק. אני לא מתייחס לערבים, מפני שלדעתי, יש להם עניין בישראל רקובה, מושחתת ובלתי מוסרית.
בקיצור נמרץ, ועל קצה המזלג: מדובר במערכת מצחינה, מסורבלת, אינטרסנטית, ובלתי יעילה, שמלאה באנשים שיכורי כוח, מעמידי פנים, אגו מניאקים, ושמתנהלת על-פי קודים המקובלים בפוליטיקה. הדבר האחרון שמטריד אותם היא הירידה הקבועה באמון הציבור. הדגש הוא על "קבועה". המרכיב הראשי בהתנהלותם: "שמור לי ואשמור לך", "תמוך ביקירי - ואתמוך ביקיריך", "סכין בגב", "חבר מביא חבר", ו..."יחי הנפוטיזם"!!
נתחיל בצמרת המשטרה
כישורים וביצועים לא נחשבים כקריטריון לקידום. קצין שלא מחובר לפוליטיקאים - שימשיך לחפש ריגושים במרדפים אחרי גנבים, רוצחים, אנסים, שודדים, וסוחרי סמים. לעיתים, תוך סיכון חיים. הכבוד, השמנת, והמשכורות הגבוהות, אלה מגיעים לקצינים שלשונם עושה פיניש, בעכוזם של נבחרי ציבור בכירים. ועדת זיילר שלחה מכתבי אזהרה לחלק מצמרת המשטרה, מה שמרמז, שבקרוב - בעזרת השם! נוכל לראות גיליוטינה ישראלית בפעולה. לחם, תודה לאל יש - הגיע זמן השעשועים. מישהו חייב לנקות את אורוות המשטרה - לא מסוסים.
הפרקליטות
מדובר במתחם מבוצר, המכיל עובדים שהחליטו שהם מיוחסים. עיסוקם הרשמי: ניסוח כתבי אישום. אבל לא רק. המתחם מצויד במערך טילי הגנה מונחה לייזר, שתכליתם יירוט נבחרי ציבור, העלולים לפגוע באינטרסים של הגילדה. ברקורד שלהם נרשמו כמה הצלחות מעוררות התפעלות ופלצות. הכול למען הציבור כמובן.
פרקליטת מדינה (לשעבר), נדרשת ע"י מבקר המדינה (לשעבר) להחזיר מאתיים אלף ש"ח שקיבלה שלא כדין. הצגה ארוכה של "לא שומעת", והדרישה התפוגגה מעצמה. על זה תוסיפו את קביעתו של היועץ המשפטי לממשלה, שקבע, שהגברת עדנה ארבל, פעלה בזדון בפרשת האי היווני. או בלשונו: "היא קודם סימנה את המטרה"...
ומה היה לשר המשפטים לשעבר, טומי לפיד, לומר בעניינה? "על אלה ועוד, היא זוכה לקידום"!! תדע כל אם "עיוורת": בביהמ"ש העליון בישראל מכהנת שופטת, שהיועץ המשפטי מצא בה דופי מוסרי, והיא מצטרפת לחברתה, שעליה ניתן לומר בעדינות, שהיא יותר קרובה ל"סרט כחול" (במובן המטפורי) מאשר ל"טלית תכלת".
ביהמ"ש העליון
המוסד שאמור להיות הכי מכובד בדמוקרטיה. ככל שהוא יותר מכובד, כך קל לקבל את פסיקותיו. הוכח שהשמועות המחשידות אותו כסניף של מר"צ - נכונות. אני אומר - הוכח! אין בדמוקרטיה מושג יותר קדוש מה"קלפי". מי שנותן את ידו לביטול תוצאות הקלפי- ולא בטענה של זיופים - איננו דמוקרט!
רק בדמוקרטיה של שלומי עוז, עמרי שרון, ואהרן ברק, המפסידים בקלפי צהלו, והמנצחים בכו! על-פי כללי המשחק: הציבור שהפסיד בבחירות יודע, שהאידיאולוגיה שלו תצטרך להמתין עד לבחירות הבאות. כל הסיסמאות המקובלות בדמוקרטיה, לאמור: "רוצה להשפיע - תצביע"!- או "העם אמר את דברו", הושלכו לפח ע"י דיקטטור, אל מול עיניו המתחסדות של הוד מעלתו אהרן ברק. זהו, המסכה הוסרה. אלה משרתיך ישראל. אם לא נתעשת- היכונו לביאת הקשיח...
(המאמר הבא יתייחס את התקשורת. להלן "הרשות הנושכת").

תאריך:  05/09/2006   |   עודכן:  05/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיאגנוזה על דמוקרטיה מונשמת (2)
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
משטרה ופרקליטות זו רשות מבצעת ל"ת
אפרי הלפרין  |  5/09/06 10:42
 
- אפרי החליט להתלבש על נרי,למרות  ל"ת
שאפרי צודק  |  5/09/06 12:35
 
- לא מתלבש ולא בטיח
אפרי הלפרין  |  5/09/06 18:29
 
- תגובה לאפרי
נרי אבנרי  |  5/09/06 13:20
 
- הפרדת רשויות
duducohn  |  5/09/06 18:22
 
- הפרקליטות היא הרשות השופטת
לא תעבוד עלי  |  5/09/06 22:45
 
- בית המשפט העליון הוא הרשות המחוקקת
לא תעבוד עלי  |  5/09/06 23:02
2
חסר לנו מורה בכתה ז'.נרי מוזמן ללמד ל"ת
מורה לאזרחות  |  5/09/06 16:24
3
שרלטנים נואפים ופועלי גילדות
שימשי  |  5/09/06 17:45
4
מהי פרשת הבתים של ברק??? ל"ת
פנחס  |  6/09/06 00:45
 
- קבל לינק שמזכיר - היו עוד
קידי  |  7/09/06 23:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל (דני) כהן
לאחר שכשל בסיכולו הממוקד של חסן נאסראללה, לאחר שכשל בהשגת מטרות המלחמה, לאחר שכשל בהחזרת השבויים הביתה ונוכח כינונה הצפוי של ועדת חקירה ממלכתית, חש אולמרט כי כיסאו רועד ובניסיון נואש להיאחז בשלטון, הוצא מהארסנל השוט הישן נושן של גזרות כלכליות חסרות חמלה המאיים, אולי פעם אחת יותר מדי, לנחות על גבם השחוח והמיוסר של העם ולדרדר אותנו לאינתיפאדה חברתית
יואב לוין
לקראת הצגת עיקרי התקציב של 2007!
משה טרי
דברי פרידה של יו"ר הרשות לניירות ערך מעופר מנירב לרגל סיום תפקידו כנשיא לשכת רואי חשבון בהאנגר 11, תל אביב, 4.9.06
יובל ברנדשטטר
אלו המגינים בחרוף נפש על צורתו של היכל התרבות "שלהם" מעודדים בקולניות את הרס התרבות היהודית בכל מקום שאיננו תל אביב
שלמה קוק
כעיתונאי חרדי שנהנה משתיקתה של יהדות התורה בימי ההינתקות, שנה אחרי - בהביני שהעקירה היתה חמורה, עד שעקרה את דוד שלי מן העולם - החלטתי לעשות תשובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il