X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עצם העובדה שאדם פוליטי התקדם לצמרת הנהגת המדינה, למרות דפוסי התנהגות "בעייתיים", שלא לומר "שערורייתיים" אומרת דרשני איך ייתכן שהשתרשה אצלנו נורמה של אלם ושתיקה כלפי הטרדות מצד בעלי שררה?
▪  ▪  ▪

בהנחה שהעיתונות הכתובה והוירטואלית משקפת כאספקלריה את מצבנו הכלכלי, הפוליטי, החברתי והמוסרי, הרי שאנחנו בצרות. הבעיה שלנו, כמדינה, כאומה וכחברה, היא היעדר מנהיגות מוסרית. העובדה שאזרח מספר 1 נחשד בעברות מין חמורות (וגם אם נניח שאדם חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו), מעידה אלף מונים שאיבדנו את המצפן. גם אם תסתיים הפרשה בהודעה ש"אין די ראיות חותכות", או בהחלטה שלא להגיש כתב אישום, משום שלא ניתן לבסס כתב האשמה מוצק, כבר עתה ברור כי התיק מסריח. יותר מזה, מדרג ההתקדמות במדינת ישראל מסריח. אין שום מערכת בקרה בדרך למעלה, שתבלום ותסנן אנשים בלתי מוסריים. לצערנו, גם העיתונות הכזיבה בעניין זה, כש"נרדמה בשמירה".
עצם העובדה שאדם פוליטי התקדם לצמרת הנהגת המדינה, למרות דפוסי התנהגות "בעייתיים", שלא לומר "שערורייתיים" אומרת דרשני. הנשים שלא התלוננו יצאו כנראה מנקודת הנחה שמעמדו הרם וכוחו הפוליטי, משמשים כמבצרו ומגנו. ברור לכל בר דעת כי בפוליטיקה שלנו, ככל הנראה, קרו וקורים מקרים דומים, אלא שאלו לא זכו להיחשף ולהגיע לכותרות.
מקרים אחרים נשארו עלומים משום שהאדם שביצע אותם מוגן, מרופד ומדושן על-ידי חבריו הרוצים ביקרו. היהירות, התעוזה, הזלזול המוחלט בכבוד האדם ובכבוד האישה אמורים לפסול אדם מלשמש מנהיג פוליטי. לא כך אצלנו. איך קרה שאנשים עוברים שדרת תפקידים במשך שנים רבות, ומעשיהם הנלוזים "מחליקים" להם, ורק הנפגעות נותרות עם צלקות נפשיות? איך ייתכן שהשתרשה אצלנו נורמה של אלם ושתיקה כלפי הטרדות מצד בעלי שררה? עובדה זו מעידה כנראה על חוסר אמון של המתלוננות במערכת המשפט שתוציא את הצדק לאור. כיצד ייתכן ש"קשר השתיקה" נמשך שנים כה רבות, ולא חסם איש מלהתקדם בסולם הדרגות?
מה עוד עלינו לעשות כדי להחדיר למודעות הנערות הצעירות והנשים הבוגרות ש"יש מה לעשות". שאין לשתוק על הטרדות מיניות. כיצד נחנך את בנותינו הצעירות שמיניותן מיועדת לשמחתן ולהנאתן, ואין לאיש הזכות לחלל את כבודן?
אני פונה לכל הנשים הצעירות ולכל הנשים באשר הן. עוצמתכן והצלחתכן אינה תלויה במיניות שלכן. להיפך. ככל שהדבר ייראה תמוה, שימוש שאינו לצורך אהבה או הנאה במיניות יחליש אתכם, יקבע אתכן במצב תלותי וסביל, ויחסום אתכן מהתקדמות מקצועית. המיניות שלכן היא מתנה נפלאה בראש ובראשונה ל ע צ מ כ ן. עשו בה שימוש להנאתכן ולשמחתכן.
ובאשר למנהיגות מוסרית למדינת ישראל. למנהיגים אמיתיים יש בסיס ערכי מוסרי וחזון, להבדיל ממנהלים, או אדמיניסטרטורים, יעילים ככל שיהיו, החפים מכך. לכן, מעשיהם הם טכניים בעיקרם, חסרי חוט שדרה ערכי, ואין בהם כדי לגרום לשינוי אמיתי באורחות חיים בחברה ובדרכי חשיבה. הם אינם מסוגלים לסחוף אחריהם אנשים, ובוודאי שלא לעשות שינוי אמיתי. הסיבה העיקרית לקיבעון ולבינוניות במערכות השלטוניות בישראל היא היעדרותם של מנהיגים ממשרות המפתח במערכות אלו, ואיוש התפקידים החשובים באדמיניסטרטורים.
על מדינת ישראל לעודד תוכניות מנהיגות באוניברסיטאות ואף בבתי הספר, כדי ליצור קאדר מנהיגותי בעל כישורים, יכולות ותשתית ערכית. צעד זה חיוני להמשך עתידנו כמדינה וכחברה.

תאריך:  08/09/2006   |   עודכן:  08/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא כאספקלריה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תשובה לאורנה,
יהודי גאה,  |  8/09/06 11:52
 
- מה שמך יהודי גאה - מינה ל"ת
או מנע?  |  8/09/06 13:41
2
לא לעוט על "הפגר"-תנו לחוקרים לעבוד
בסודיה  |  8/09/06 13:25
3
כתבה יוצאת מן הכלל המוסיפה כבוד
לאתר! יופיטר  |  8/09/06 15:38
4
מרקוס: את גם חוקר וגם שופט?
כבר הוצאת פסק דין?  |  8/09/06 17:52
5
העיקרון הפמניסטי העליון
פנחס  |  8/09/06 22:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביב ירון
שמואל אבן
מסמך זה מנתח את משמעויותיו של כלי החרם הכלכלי, במידה ויופעל על אירן. המסר המרכזי: לאירן יכולת לעמוד בסנקציות במשך שנים לא מעטות, אך במחיר גבוה מאוד
דודו אלהרר
ההיסטוריה לא תוכל לחמוק מאותו רגע גורלי לעם ישראל. זהו רגע היסטורי למהדרין העונה לכל דרישה מרגע היסטורי נדיר. למן אותו הרגע, התחוללה תפנית-פרסה בחיי אומה שלמה שהפכה בן-לילה לאומה אחרת
דליה זליקוביץ
העם שסובבו אותו בכחש, על חשבון המיסים האסטרונומיים שהוא מזרים לכיסים של נציגיו בכנסת, לא הרגיש שהוא מתקרב למדמנה במהירות גרביטציונית, כי לא העלה על דעתו שנבחריו ינצלו את אמונו באופן מחפיר
עו"ד יוסי דר
אין ספק: מלאכת הבירור מי מהשופטים המחוזיים הוא זה ששיקר, היא מלאכה מביכה עד כאב, וכדי להתחמק מליבון הדבר החיוני הזה - יש לטייח אותו כהוגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il