X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר האוצר הטיל בפורום קיסריה "פצצת סירחון" ואמר כי מאיימים על חייו, אך עד כה - משום מה - לא הגיש תלונה, למרות שהבטיח לעשות כן
▪  ▪  ▪

"עוקבים אחרי, מאיימים עלי ומנסים לפגוע בי ובמשפחתי כדי לסכל רפורמות במשק". בהצהרה מדהימה זו יצא שר האוצר אברהם הירשזון ב"פורום קיסריה" שהתקיים ב-21.6.06. בכל מדינה מתוקנת שבה הייתה מושמעת הצהרה מפתיעה שכזו, הייתה בוודאי נפתחת חקירה של רשויות החוק כדי לגלות מי העז לאיים על שר האוצר המכובד. ישראל, לכאורה, היא מדינה מתוקנת ועל כן פנה הירשזון ליועץ המשפטי לממשלה ושאל אותו מה עליו לעשות בעקבות האיומים האנונימיים האלה. היועץ, משפטן יבש ותכליתי, הסביר להירשזון כי על-מנת שניתן יהיה לפתוח בחקירה פלילית יש צורך שהשר יגיש תלונה בכתב.
השר שמע את הנחיית היועץ המשפטי, אולי אפילו הקשיב להוראה - אבל לא עשה דבר פרט להצהרה ששחרר פרקליטו אלדד יניב - לשעבר היועץ המשפטי של מפלגת העבודה - כי התלונה תוגש בהקדם. בדיוק על-פי הנחיות היועץ המשפטי.
מאז אותה "פצצת הסרחון" - כפי שהיטיב להגדיר את הפרשה העיתונאי אריה אבנרי - הירשזון לא עשה דבר מכל מה שהבטיח לציבור. הוא לא הגיש תלונה למשטרה בגין "איומים על חייו", הוא לא פנה בתלונה - לא בכתב ולא בעל-פה - ליועץ המשפטי לממשלה. הוא פשוט התעלם והתחמק מן המחויבות הציבורית והחוקית, שעל קיומה התחייב. ובינתיים? בינתיים, בהיעדר תלונה, אין איש חוקר: לא המשטרה, לא היועץ המשפטי לממשלה, ובוודאי לא התקשורת שאמורה להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה.
חודשיים וחצי חלפו מאז הטיל הירשזון את הביצה המסריחה, כשהיא מצופה בספין תקשורתי. אם ההאשמה החמורה שהעלה הירשזון לא הייתה אלא משל, סיפור-סבתא מצוץ מן האצבע התקועה בנבכי דמיונו הפורה, או רק דבר כזב שלא היה ולא נברא - מן הראוי שהציבור יידע זאת. יידע וישפוט את השר - לשבט או לחסד. כטוב בעיניכם. אך אם אמת חמורה חשף השר, או אז מן הראוי שהמשטרה תפתח מיידית בחקירה פלילית כדי שיידע הציבור מי הוא זה ואיזה הוא האדם שהעז לאיים על הירשזון.
כבוד השר הירשזון, אנא בטובך - הגש כבר את התלונה. אל תשאיר אותנו במתח מיותר. מקומם של פושעים שהעזו לאיים על שר בישראל הוא רק בכלא. אך אם בסך-הכל מצאת דרך מתוחכמת "לתחמן" את הציבור, "לעבוד עליו בעיניים", או במלים פשוטות: לשקר - אולי מרחב מחייתך ההולם חייב להיות הרחק משולחן הממשלה, הרחק מהשירות הציבורי. במקרה כזה אולי פשוט עדיף שתתחפף ותצא לנו מהעיניים.

תאריך:  08/09/2006   |   עודכן:  08/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הירשזון - התלונן או שתתחפף
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
משטרה? הירשנזון?
ון-קיק(וקנין)  |  8/09/06 16:57
2
זה היה חיפוי לתחקיר ידיעות אחרונות
קוסם  |  8/09/06 17:17
3
ברית המושחתים: "אולמרט את הירשזון" ל"ת
אביגיל  |  8/09/06 17:52
4
הירשזון
המבקר 256  |  8/09/06 18:45
5
נראה שהוא מפחד לפתוח את תיבת פנדורה ל"ת
משה בן אליהו  |  8/09/06 21:57
6
למי הוא מתכוון ?
א.ל. ר / ג  |  9/09/06 11:16
7
למשפ' מוזס יש עכשו סחיטה על הירשזון ל"ת
למה הוקפא תחקיר עליו  |  9/09/06 19:59
8
מנהיג או סתם מקורב למקורב של מקורב
שימשי  |  12/09/06 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
חזקת החפות, אין פירושה "עולם כמנהגו נוהג". מדובר בפרוזדור, שהחשוד צועד בו בדרך אל זיכוי מוחלט ("סליחה טעינו"!), או כתב אישום. בזמן הצעידה בפרוזדור, החשוד חייב לקבל עליו הגבלות. למשל, חשוד בפדופיליה מבחינה משפטית עדיין זכאי (עוד אין כתב אישום), ולמרות זאת, אף הורה לא יסכים שהחשוד ימשיך באותו עיסוק ובאותו מקום שממנו הגיעו התלונות
אורנה מרקוס בן-צבי
עצם העובדה שאדם פוליטי התקדם לצמרת הנהגת המדינה, למרות דפוסי התנהגות "בעייתיים", שלא לומר "שערורייתיים" אומרת דרשני    איך ייתכן שהשתרשה אצלנו נורמה של אלם ושתיקה כלפי הטרדות מצד בעלי שררה?
אביב ירון
שמואל אבן
מסמך זה מנתח את משמעויותיו של כלי החרם הכלכלי, במידה ויופעל על אירן. המסר המרכזי: לאירן יכולת לעמוד בסנקציות במשך שנים לא מעטות, אך במחיר גבוה מאוד
דודו אלהרר
ההיסטוריה לא תוכל לחמוק מאותו רגע גורלי לעם ישראל. זהו רגע היסטורי למהדרין העונה לכל דרישה מרגע היסטורי נדיר. למן אותו הרגע, התחוללה תפנית-פרסה בחיי אומה שלמה שהפכה בן-לילה לאומה אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il