X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת ערר מחוז ירושלים, בראשותו של מ"מ היו"ר עו"ד איל מאמו, בחנה מהם השיקולים שעל ועדת ערר לתו"ב לבדוק, בבואה להחליט אם לאשר שימוש חורג בדירת מגורים, אם לאו
▪  ▪  ▪

עסקינן בערר שהגישו שכנים על החלטת הוועדה המקומית לתו"ב ירושלים לאשר שימוש חורג בשתי דירות מגורים סמוכות, לשתי מרפאות שיניים, למשך 10 שנים.
ועדת הערר קבעה כך: "נושא השימוש החורג בדירות מגורים למשרדים או קליניקות או שימושים אחרים אינו נושא שיש לגביו אחדות דעים בפסיקה ובכלל.
"...אין לקבוע כלל אחד וכוללני בסוגיה זו, אלא יש לאזן בין האינטרסים השונים ולבחון כל מקרה ומקרה לגופו של עניין לפי נסיבותיו, שכן יש חשיבות עצומה לנסיבות, להגדרת הייעודים השימושים והתכליות שבתוכנית החלה על המקרקעין, לאופי הבניין, מס' המתנגדים, אופי הסביבה, אופי השימוש, מצב הבניין והחניות, ועוד ועוד שיקולים משיקולים שונים.
"...יש גם לקחת בחשבון את עמדתה של הרשות המקומית, וועדת הערר לא תמהר להתערב בהחלטתה, אשר משקפת לעיתים מדיניות מסוימת או מדיניות כללית, כל עוד מדובר בהחלטה סבירה המביאה בחשבון את מכלול השיקולים.
לגופו של עניין, ועדת הערר אישרה את השימוש החורג מהנימוקים ש"אף כי אין חולק כי מדובר בשימוש חורג מהיתר, הרי שניתן לקבל השראה מכוונת התוכנית [החלה על המקרקעין - ש.מ.ב] לאפשר לבעלי מקצועות חופשיים כמו גם אמנים לעסוק בעיסוקם זה גם באזורי מגורים."
זאת ועוד, בשל רעש הרחוב, האוטובוסים והפעילות המסחרית המתקיימת גם בשעות הערב לא ניתן לטעון כי המרפאות גורמות למטרדי רעש. על כן, בשימוש המבוקש אין משום שינוי אופי הסביבה או סטייה היכולה להיחשב כסטייה ניכרת. בנוסף קבעה הוועדה כי הבניין מתאים לפעילות זו כאשר שימש למרפאות, משרדים ושימושים שונים במשך שנים, יש בו די מקומות חניה ומרבית בעלי הזכויות בדירות אינם מתנגדים לניהול המרפאות במקום.
עם זאת קיצרה ועדת הערר את השימוש החורג ל- 5 שנים וקבעה כי "התקופה שקבעה הוועדה המקומית היא תקופה ארוכה מאד, במיוחד במדינת ישראל ובעיר ירושלים... תקופה ארוכה מעין זו אינה מאפשרת מעקב ובקרה של הוועדה המקומית אחר קיום התנאים המוקדמים לשימוש החורג. קיומם של התנאים בהיתר, והקפדה על קיום התנאים, צריך שיהוו שיקול מכריע אם מתבקשת הארכה של השימוש החורג.
"התקופה הארוכה אינה מאפשרת מעקב ובקרה הקשורים גם בשינוי נסיבות אחרות כגון תוכניות חדשות..., שינויים בתנועה, שינויים באופי הרחוב, שינויים בהרכב הדיירים בבניין ועמדתם באשר לשימוש החורג ועוד שינויים המתרחשים עם הזמן...".
------------------------------------------------------
ערר 219/05 פלוני ואח' נ' הוועדה המקומית לתו"ב ירושלים ואח'. ניתן ביום 11.7.06 בוועדת ערר מחוז ירושלים. מ"מ יו"ר: עו"ד איל מאמו.

האמור מהווה מידע ראשוני בלבד, ואינו תחליף לייעוץ משפטי.
כל הזכויות שמורות לחברת "י.ט.ב הוצאה לאור בע"מ" ולמשרד יגנס, טויסטר, בירן ושות', עורכי דין.
ניתן להזמין את נשוא הכתבה כנגד דמי טיפול בסך 20 ש"ח+מע"מ.
תאריך:  10/09/2006   |   עודכן:  11/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' משה שטרנפלד
הטיפול המומלץ הוא צמחי מרפא אותם ניתן ליטול בכמוסות או בצורת תה    הדיקור במקרים הללו הוא בהרבה פחות יעיל בהשוואה לטיפול בצמחים
עו"ד משה גולדבלט
חלק מהציבור מאמין כי על הצבא להגן ככל יכולתו על העורף ללא התחשבות באבדות מאחר שזהו תפקידו וזהו ייעודו בחברה הנתונה לאיומים. חלק אחר כופר לחלוטין בתפיסה זו וטוען כי אין כל סמכות מוסרית למדינה לסכן חיילים במשימות שאינן משימות הגנה קיומית ממש
נרי אבנרי
אם השחיתות היא עלטה מוסרית ודמוקרטית, הרי שמבקר המדינה הנוכחי, כבוד השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, הוא קרן אור באפילה. אני מדמיין אותו מול אנשיו, מרביץ בהם ציונות, בנוסח "באנו חושך לגרש". יש לו תפקיד קשה
אריה דרוקמן
הוראות, כללים ותקנות הם סמלים לריבונותה של מדינה. אם אין הם נאכפים, המשמעות היא ששלטון החוק בישראל מתקרב למושג: אות מתה. אות כתובה שאיננה מבוצעת בפועל
עו"ד יוסי דר
סוד גלוי הוא שהשופטת ביניש נכנסת לנעליים גדולות מאוד שהנשיא ברק מותיר אחריו. זו המציאות ואין טעם להתכחש לה. במצב עניינים שכזה, אם ביניש רוצה להמריא בתפקידה, עדיף מטבע הדברים מבחינתה, שברק יסתלק, מהר ככל שרק ניתן, מן העין הציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il