X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העובדה שאולמרט - כעובד ציבור - קיים קשר עבודה עם ידידו טסלר בעניין הפרויקט שהאחרון רצה להקים (ואף קיים לצורך זה פגישה משותפת במינהל מקרקעי ישראל) - עובדה זו אוסרת על אולמרט לקבל מתנה מידידו הנ"ל
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור את התיק נגד ראש הממשלה בשני עניינים:
העניין הראשון: קבלת מתנה מטסלר
בעניין המתנה (עט נובע בעל ערך) שקיבל אולמרט מאלכסנדר טסלר - קובע היועץ המשפטי כי המתנה ניתנה בנסיבות כשרות, באשר בין אולמרט לבין טסלר מתקיימת ידידות רבת שנים, וכי, כקביעת היועץ: "גם איש ציבור רשאי לקבל מתנות מידידים, ולא כל מתנה מקימה את החשד לקבלת טובת הנאה בלתי כשרה".
היועץ קובע כי העובדה שאולמרט קיבל את המתנה לרגל יום הולדתו, מהווה "אינדיקציה לכאורה" לכך, שאין מדובר במתנה שניתנה לאולמרט "באשר הוא עובד ציבור".
בהקשר זה נעיר, כי הניסיון של היועץ המשפטי לייחס משמעות מיוחדת לעובדה שאולמרט קיבל את המתנה לרגל אירוע אישי בדמות יום הולדת - ניסיון זה לא ממש משכנע. יום הולדת הינו אירוע קבוע וצפוי החוזר על עצמו כגלגל מדי שנה. פרשנות כזו של היועץ המשפטי עלולה להוות מעין "קריצה" לעובדי הציבור באשר הם (ולנותני מתנות למיניהם), שישתדלו "לכוון" את המתנות לימי ההולדת שלהם, וכך יוכלו להנות מאותה "אינדיקציה לכאורה", שהמתנות ניתנו להם בנסיבות פרטיות, ולא "באשר הוא עובד ציבור". שונה הדבר כאשר ניתנת לעובד הציבור מתנה לרגל אירוע אישי בלתי צפוי, שאינו חוזר על עצמו באופן קבוע.
העניין השני: השתתפות בישיבה לטובת טסלר
באשר לישיבה שקיים אולמרט עם נציגי מינהל מקרקעי ישראל בהשתתפות מר טסלר הנ"ל (שביקש לקדם פרויקט מסויים) - קובע היועץ כי השתתפותו של אולמרט באותה ישיבה היתה מינורית, וכי לא הופעל לחץ כלשהו על עובדי המינהל על-ידי מר אולמרט - מה גם שבשורה התחתונה, קובע היועץ, מר טסלר לא זכה ליחס מועדף במינהל, וכי הפרויקט שביקש לקדם לא אושר (עם זאת קובע היועץ כי: "אכן, מוטב היה כי מר אולמרט היה נמנע מלטפל במישרין בענייניו של מר טסלר, וזאת נוכח היחסים האישיים ביניהם").
גם אם נקבל את קביעותיו של היועץ המשפטי בשני העניינים הנ"ל כנכונות - גם אז נגלה, שהיועץ המשפטי לממשלה עשה כאן רק "חצי עבודה".
שכן, אילו היה היועץ המשפטי משלים את הבחינה המשפטית של הסוגייה בכללותה - הוא היה מגיע למסקנה לכאורה, שלא רק שהשתתפותו של אולמרט באותה ישיבה היתה לא ראויה, אלא שגם המתנה שקיבל מטסלר הינה, בנסיבות אלה, מתנה אסורה.
היועץ המשפטי לממשלה נמנע, משום מה, מלבחון את המשמעות של הקשר בין שני האירועים הללו - קבלת המתנה מצד אחד, וההשתתפות בישיבה עם המינהל מצד שני.
בחינת המשמעות של הקשר בין שני האירועים אמורה להוביל למסקנה שמדובר במתנה אסורה, וזאת גם אם היא ניתנה מידיד קרוב וותיק, וגם אם אין מדובר במתנה שניתנה לעובד הציבור "באשר הוא עובד ציבור".
השופט ברק (בג"צ 7074/93) קובע כי כאשר אדם, שהוא ידידו האישי של עובד ציבור, מקיים קשר נוסף ומקביל עם אותו עובד ציבור, וזאת במסגרת תפקידו כעובד ציבור - או אז, כדברי השופט ברק: "מוחל האיסור המשמעתי על קבלתה של כל טובת הנאה, אפילו זו באה מקרוב או מידיד".
ובהקשר זה, השופט שמגר (עש"מ 8/79) שולל אבחנה "בין האיסורים החלים על מי שבא במגע עם העובד לרגל תפקידו, והוא גם ידידו, לבין מי שבא במגע עם העובד לרגל תפקידו ואיננו ידידו. האיסור הוא כללי".
ולענייננו:
העובדה שאולמרט - כעובד ציבור - קיים קשר עבודה עם ידידו טסלר בעניין הפרויקט שהאחרון רצה להקים (ואף קיים לצורך זה פגישה משותפת במינהל מקרקעי ישראל) - עובדה זו אוסרת על אולמרט לקבל מתנה מידידו הנ"ל.
וכיוון שאולמרט קיבל מתנה - מדובר לכאורה בעבירת משמעת ובמתנה אסורה, שיש לנהוג בה על-פי ההוראות של חוק המתנות לעובדי ציבור.

תאריך:  19/09/2006   |   עודכן:  19/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועץ המשפטי בצוק העטים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
CORRUPTION start in JUDICIAL system ל"ת
NAPOLION B  |  19/09/06 12:34
2
מה קיבל- עט ? אחרים נתנו לו בית....
אהוד וידידים  |  19/09/06 13:00
3
הכשיר את השרץ שרון קטן עליו סמולמרט
נחמה  |  19/09/06 14:02
 
- אולמרט מכשיר את הקרקע למנוי מזוז לע
שושפ  |  19/09/06 23:06
4
RT BEFORE IT'S GET BETTER MUST GET
MAZUZ TO SUPREME COU  |  19/09/06 14:11
5
היועץ גבור על רמון וחלש על אולמרט
שושפרידמן  |  19/09/06 14:57
6
מזוז & אולמרט= שחיתות
צבי טל  |  19/09/06 19:37
7
צוק האסימונים
שמחה ניר, עו"ד  |  20/09/06 14:35
8
מזוז כשל באי היווני, עט קטן עליו. ל"ת
ירמיהו  |  28/09/06 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא רפאלי
המטרה צריכה להיות להביא לביטוי את דרישתנו מהארגונים כולם להיות יותר חכמים ולפעול בהתאם למטרותיהם המוצהרות או הידועות, אותן מטרות שאנחנו מעוניינים בהן
עו"ד יראון פסטינגר
כאשר ה"דרג המקצועי" שמתחת ליועץ, מגויס כולו בשם ה"המטרה המקודשת", דהיינו, לסלק מהמשרה עוד שר שאיננו הולך בתלם - התוצאה ברורה
גורי גרוסמן
בן כספית החטיא את המטרה וטעה בכתובת. ג'קו אייזנברג חף מכל פשע, הוא אינו אלא התינוק שנשבה, הוא התוצאה ולא הסיבה. הוא פרי הבאושים שצמח משורשיה של תרבות האפס והכלום שבן כספית ועמיתיו הם מפיציה הראשיים
עו"ד אלתר, עו"ד שרון
בית משפט קבע: שיעור מס מופחת (20%) להשבחה חדשה על קרקע ישנה (49%)
עו"ד אברהם אלתר
הקיפאון הביורוקרטי מוביל רבים וטובים להדיר רגליהם מישראל לטובת פעילות בחו"ל. הגם שאין מקום לפאניקה יש מקום לבדוק את התופעה תוך ניסיון לשפר המצב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il