X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המפקח על הביטוח החליט להלחם בתאונות הדרכים על-ידי פגיעה במקום רגיש: בכיס אבל גם הנהגים הזהירים ישלמו יותר
▪  ▪  ▪

המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, זיכה את 80 אלף האופנועים בישראל במתנת חג מיוחדת במינה לקראת ראש השנה תשס"ז: פרמיות ביטוח החובה יתייקרו בשיעורים חדים של עד 50%.
מדוע? זה שנים רבות אומרות חברות הביטוח, וגם הפיקוח על הביטוח, שתעריפי ביטוח החובה לרכב לאופנועים זולים מאוד. זולים? היתכן? הרי אופנועים (להוציא את הקטנים ביותר) שילמו עד עתה 3,200 עד 3,600 שקל לשנה, כלומר פי שניים מהפרמיה לרכב, הנעה סביב 1,600 שקל לשנה. "כן" - אומרים בחברות הביטוח - "זה זול, כי נהגי האופנועים בארץ אינם זהירים, עוברים עבירות תנועה רבות מספור, נפגעים בידי כלי הרכב הגדולים והחזקים מהם, ויש המון-המון תאונות עם פצועים והרוגים, פי כמה מאשר ברכב פרטי".
החברות והמפקח על הביטוח אומרים, כי למרות ההתייקרות החדשה, שלדברי האוצר היא הכרחית, עדיין הפרמיה זולה יחסית. כיום, כל בעל רכב מסבסד, מתוך הפרמיה שלו, בכ- 100 שקל לשנה את רוכבי ובעלי האופנועים. אולי עכשיו יסבסד בפחות, וזה יאפשר להוזיל את הפרמיה לבעלי הרכב.
המטרה השנייה של ההתייקרות היא להכות את הנהגים הלא זהירים במקום רגיש - בכיס. הפרמיה עד עתה היתה אחידה לכולם. מעתה, יהיו הבדלים, כפי שמקובל כמה שנים בביטוח רכב: נהג זהיר, ללא תאונות, ישלם פחות - או יותר נכון ההתייקרות לגביו תהיה קטנה יותר - מנהג לא זהיר. ההבדלים עשויים להגיע עד כדי כמה מאות שקלים, ואולי עד 1,000 שקל בשנה.
משרד האוצר מעריך, או מנחש, שההתייקרות תביא לכך שהנהגים יהיו זהירים יותר, יסעו על-פי החוק ולא יעשו תאונות, כדי לחסוך פרמיה מוגדלת. אינני יודע אם משרד האוצר שאל מה דעתו של משרד התחבורה בעניין זה, והאם באמת מוכח שהכיס משפיע על התנהגות הרגל על הדוושה. מעניין היה לדעת מהו הניסיון שיש בנושא זה בחו"ל.
הוראת האוצר היא לפי שעה בגדר טיוטא, המצפה לתגובות של חברות הביטוח. האוצר מתכוון להפעיל את השיטה החדשה והיקרה ב- 1 בדצמבר, כפוף להערות של ראשי החברות. ראוי לצפות מראשי החברות, שישיגו ויציגו נתונים על הקשר בין הפרמיה לתאונות הדרכים של אופנועים.

תאריך:  19/09/2006   |   עודכן:  19/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאופנוענים כדאי להיזהר יותר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אופנועים - הבורות מנצחת
שבתאי עזריאל  |  19/09/06 13:01
2
זו סחטנות מעורבת בבורות!
מיכאל ב  |  19/09/06 17:28
3
בורות, טיפשות ושוד לאור היום
אופנוען  |  19/09/06 23:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
חסל סדר הפלרטוט הקליל, החיבוק התמים, קריצת העין השובבה, המחמאה מעומק הלב ליופיה של עלמת חן, או חלילה הזמנה לפגישה ראשונה - משום שגישושים מהוססים שכאלה עלולים להתפרש כהטרדה ולסבך אותך בפלילים
עו"ד יוסי דר
העובדה שאולמרט - כעובד ציבור - קיים קשר עבודה עם ידידו טסלר בעניין הפרויקט שהאחרון רצה להקים (ואף קיים לצורך זה פגישה משותפת במינהל מקרקעי ישראל) - עובדה זו אוסרת על אולמרט לקבל מתנה מידידו הנ"ל
גיא רפאלי
המטרה צריכה להיות להביא לביטוי את דרישתנו מהארגונים כולם להיות יותר חכמים ולפעול בהתאם למטרותיהם המוצהרות או הידועות, אותן מטרות שאנחנו מעוניינים בהן
עו"ד יראון פסטינגר
כאשר ה"דרג המקצועי" שמתחת ליועץ, מגויס כולו בשם ה"המטרה המקודשת", דהיינו, לסלק מהמשרה עוד שר שאיננו הולך בתלם - התוצאה ברורה
גורי גרוסמן
בן כספית החטיא את המטרה וטעה בכתובת. ג'קו אייזנברג חף מכל פשע, הוא אינו אלא התינוק שנשבה, הוא התוצאה ולא הסיבה. הוא פרי הבאושים שצמח משורשיה של תרבות האפס והכלום שבן כספית ועמיתיו הם מפיציה הראשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il