X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"קאק דילה", "ספסיבה", "פז'לסטה"... את המילים האלה (ואולי עוד כמה קללות) כמעט כל ישראלי יודע לדקלם. האם זה מספיק כדי להגיע אל תודעתם של מעל מיליון צרכנים דוברי רוסית? מתברר שלא כל טקסט שכתוב ברוסית יכול למכור או אפילו לעניין את הקהל הזה
▪  ▪  ▪

קהל דוברי הרוסית אוהב מאוד את המילה הכתובה: את הכתבה יקראו עד הסוף (ולא רק את התקציר למעלה), במודעות יקראו גם את האותיות הקטנות וישימו לב לכל פרט הכי קטן. בנוסף לכך, קיימת רגישות גבוהה מאוד לשפה (לסגנון, לדיוקים, לדקדוק ולרמת הכתיבה).
תשאלו, מדוע בכלל לפנות ל"רוסים" ברוסית? הרי הם חיים בישראל ויודעים עברית. זה נכון שכולם מדברים עברית, ברמה כזאת או אחרת, אבל זוהי "שפת ההישרדות", שפה לשימוש יומיומי הכרחי, עברית ברמה שתספיק לעבודה ולשיחה עם השכנים. אבל לא ישתמשו בה לצריכת מידע או לקריאה, אלא יפנו לחומרי קריאה ולמידע ברוסית אשר אינם מונעים מהם את התענוג החווייתי של הקריאה והבנה מדויקת של הפרטים, ומה שהכי חשוב לא ידרשו מאמץ מיותר.
ולמה להתאמץ אם היום כמעט כל דבר ניתן לקבל בשפת האם (החל מהמכולת ועד לחדשות ברדיו ובטלוויזיה). התקשורת המקומית בשפה הרוסית מונה מאות אתרי אינטרנט, מספר ערוצי רדיו וטלוויזיה, עשרות עיתונים ומגזינים. מאות הופעות בשנה מגיעות לישראל מחבר העמים. כל מה שקורה בארץ ובעולם מופיע מיד בכלי תקשורת בשפה הרוסית, לעיתים אף לפני העברית.
עבור רוב קהל דוברי הרוסית התקשורת בשפה הרוסית הינה מקור מידע עיקרי (אחוזים בודדים צורכים תקשורת בשפה העברית ככלי תקשורת נוסף). לכן, אם אתם יוצאים בפרסום או ביחסי ציבור בתקשורת העברית ומקווים שדוברי רוסית גם יגיעו אליכם בעקבות הפרסום הזה, אתם טועים.
טעות נפוצה נוספת היא לתרגם את המודעה מעברית לרוסית, למקם אותה באחד העיתונים המובילים בשפה הרוסית ולחשוב שפנית למגזר. ההרגלים, המנטאליות, התרבות של דוברי רוסית שונים מכלל האוכלוסיה ולכן גם המסרים וההדגשים הינם שונים, לעיתים שונים בתכלית. הנוסטלגיות, המודלים להזדהות, הגורמים המכריעים בעת הקניה שונים אף הם, ולכן, מה שיאיר לפיד יכול למכור לישראלים, הוא בחיים לא ימכור ל"רוסים". גם אם הם יזהו את הדמות, לא תהיה להם כל יכולת להתחבר לערכים שהדמות מייצגת, כי הם פשוט לא יודעים אלו ערכים מייצג איש מוכשר וחביב כמו לפיד ואשר בזכותם נבחר להוביל קמפיין לציבור הישראלי.
כמו בכל פלח אוכלוסיה גם במגזר הרוסי ניתן לבנות מותג, להעלות מודעות ולגרום לקהל הזה "להתאהב" במוצר כזה או אחר. רק צריך לעשות זאת בחוכמה, בפנייה מכוונת, בהדרגה ובהתחשבות בפרמטרים החשובים למגזר.
מעבר לזה, קל מאד לפנות לפלח שוק זה:
• מספיק גדולים ומוגדרים - להקצאת משאבים
• בעלי הרגלים מאפייני צריכה ייחודיים - שמסייעים בהגדרתם
• קיימות עבורם תשתיות ומדיה ממוקדות - שבעזרתן ניתן לתקשר איתם
מסה קריטית מספיק חזקה שברובה שבעת רצון מהקליטה בארץ, השתלבה מצוין מבחינה מקצועית וכלכלית ויכולה להרשות לעצמה את ה"פינוק" של שימוש בשפת האם. הפרדוקס הוא שככל שמשתלבים יותר, כך מתבדלים יותר וחוזרים לשורשים.
אין ספק שקהילת דוברי הרוסית השפיעה על רוב תחומי החיים בישראל, החל מתחום המזון ועד ריקודים סלוניים. במקביל, המון הרגלים ישראלים הפכו לחלק בלתי נפרד מהמגזר. דוברי רוסית אימצו באהבה מותגים ישראלים רבים, אך בעיקר את אלה מביניהם שהיו שם, בטריטוריה הרוסית, את אלה שסיפקו מידע ודיברו בשפה הרוסית.
המגזר הרוסי מוביל את השוק בתחומי צריכה מסוימים, לדוגמא, אינטרנט, תקשורת סלולרית, טלוויזיה דיגיטלית. שוק חגיגות הסילבסטר של יוצאי חבר המדינות בישראל מגלגל כ- 80 מיליון שקל כל שנה.
תשאלו את עצמכם איפה אתם בכל המעגל הזה ותתחילו לפעול. רק אל תצאו בפרסום "הכל בשקל", כי "הרוסים" לא מחפשים זול. הם מחפשים דווקא יוקרה, ערך מוסף ועלות מול תועלת.

הכותבת היא מנכ"לית משותפת בפרטיזן תקשורת שיווקית בע"מ -ייעוץ שיווקי, אסטרטגי ותקשורתי, יחסי ציבור, תוכן שיווקי. התמחות בפניה למגזר הרוסי.
תאריך:  19/09/2006   |   עודכן:  19/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אתה מדבר רוסית?
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
את מטעה את הקוראים שלך
בועז מושקוביץ  |  19/09/06 13:40
 
- אשמח לדעת על מה הינך מבסס את נתוניך
אולגה וולפסון  |  19/09/06 15:25
 
- גם משרד הפנים היה להמחשה בלבד
בועז מושקוביץ  |  19/09/06 19:05
 
- בועז, קצת נימוס בבקשה
משה, עורך-דין  |  19/09/06 23:39
2
הייתי מעדיף שיהיו יהודים !!!
יהודי פשוט  |  19/09/06 23:40
 
- יהודי יקר
מרינה  |  20/09/06 15:50
3
אולגה, את טועה ומטעה
רוסי שמכיר את המצב  |  20/09/06 09:27
 
- לרוסי ש"מבין" ולבועז הנכבד
מרינה  |  20/09/06 15:42
4
למה צינזרתם את התגובה שלי למשה?
בועז מושקוביץ  |  20/09/06 10:35
5
לכל החברים המתנגדים (כולל הרוסים:))
אולגה וולפסון  |  20/09/06 15:44
6
לאולגה ולמרינה: עורבא פרח
רוסי שמכיר את המצב  |  20/09/06 20:48
 
- קשה להתווכח עם אמוציות
אולגה וולפסון  |  21/09/06 14:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח החליט להלחם בתאונות הדרכים על-ידי פגיעה במקום רגיש: בכיס    אבל גם הנהגים הזהירים ישלמו יותר
גורי גרוסמן
חסל סדר הפלרטוט הקליל, החיבוק התמים, קריצת העין השובבה, המחמאה מעומק הלב ליופיה של עלמת חן, או חלילה הזמנה לפגישה ראשונה - משום שגישושים מהוססים שכאלה עלולים להתפרש כהטרדה ולסבך אותך בפלילים
עו"ד יוסי דר
העובדה שאולמרט - כעובד ציבור - קיים קשר עבודה עם ידידו טסלר בעניין הפרויקט שהאחרון רצה להקים (ואף קיים לצורך זה פגישה משותפת במינהל מקרקעי ישראל) - עובדה זו אוסרת על אולמרט לקבל מתנה מידידו הנ"ל
גיא רפאלי
המטרה צריכה להיות להביא לביטוי את דרישתנו מהארגונים כולם להיות יותר חכמים ולפעול בהתאם למטרותיהם המוצהרות או הידועות, אותן מטרות שאנחנו מעוניינים בהן
עו"ד יראון פסטינגר
כאשר ה"דרג המקצועי" שמתחת ליועץ, מגויס כולו בשם ה"המטרה המקודשת", דהיינו, לסלק מהמשרה עוד שר שאיננו הולך בתלם - התוצאה ברורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il