X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהג הוא בראש השנה בקהילות ישראל השונות לברך ולאחל, שתסתיים השנה והקללות שהיא הביאה עימה, ושתחל שנה חדשה ותביא שפע של ברכות וברכה: "תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה"
▪  ▪  ▪

תכלה שנת קללת צמיחת אגמי ההון ואצולת הממון. שנת הדיכוי והעושק מצד בעלי הנכסים וחוגי השלטון הבכירים, החולשים על כל סדרי הכלכלה והחברה השונים. שנה של בתי תמחוי שופעים ומתרבים ושל נחלי עובדים עניים וחרבים. שנה שבה אנשים עובדים, פשוטים ותמימים, הולכים ומשתעבדים, הולכים והופכים לעבדים.
תכלה שנה של המשך במדיניות הריכוזיות של העברת השליטה על אמצעי הייצור לידי מושחתים מעטים והעברת ההון לידי עושקים מקצועיים. תכלה שנת קללת הפיאודלים החדשים, האוליגרכים המשעבדים, העשירים הנצלנים וסוחרי העבדים. שנה של קללת שקר ההפרטה והבל הכלכלה החדשה. שנה של מאחזי עיניים מקצועיים ומתעתעים שקרנים.
תכלה ותסתיים במהרה גם שנת קללת הצמיחה של עגל ההון ואלילי הממון. שנת אצולת ההון, שדאגה לשגשוג לעצמה במחיר של ריקבון. שנה שבה אלוהי הממון דאגו לעצמם לצמיחה שהושגה בממון של עוולה. שנת השקר של תקציב המדינה, תקציב האיוולת והגניבה. שקר החן של עוגת הגזל והבל היופי של תקציב הגזלה. קללת עושק השכיר והאביון וגזלת האלמנה והיתום.
תכלה שנת התאווה של עשירי החמס ועשירי העושק ומקדשיו. שנת החקיקה של חוקים מעוותים שגרמו להטיית דין דלים ולגזל עניים, אלמנות ויתומים. שנת ההונאה, שנת השימוש במאזני רשע ובאבני המרמה, של אלה אשר לשונם רמייה. שנתם של סוחרי ההון ומנותקי העשירון העליון, השוקדים להשתמש באיפת רזון, להקטין איפה ולהגדיל שקל ולאוות מאזני מרמה.
תכלה שנת ההתמוטטות הכלכלית של נשים, גברים, אלמנות ויתומים ואובדן חירותם של האנשים הפשוטים. שנה של קללת העובדים העניים, שנת הקשישים המוזנחים והילדים הרעבים. שנה מקוללת של גידול בפערים והתפשטות העוני לממדים לא נתפסים. הקללה של הפרטת שירותי הרווחה והשירותים הממשלתיים עבור קומץ פיאודלים חדשים. שנת אי השוויון והנסיקה בפערים, שהולכים וגדלים שהולכים ומתעצמים, הולכים ומתרחבים. תכלה ותסתיים גם קללת האטימות והאטומים ולב הבזלת של ישראלים רבים. האטימות לכללי הצדק החברתי ולחוקי המוסר האנושי, המוסר היהודי, אטומים לסבל של ההורים המתייסרים, אטומים לדמעות הילדים והזקנים החסרים.
תכלה שנתה של קללת תרבות השחיתות, תרבות של הבל הספין ויופי השקר. שנתו של ההון, שנתו של האלפיון העליון, של הסיאוב והניכור בשלטון. שנת המתעבים משפט, המעקשים ישרה – שונאי טוב ואוהבי רע - תכלה ותסתיים במהרה. תכלה גם שנה של סיריל קרן ו"חברות הקש". שנה של קללת האי היווני, פרשת העמותות, ושחיתויות רבות אחרות. תכלה שנתו של איש השחיתות בשלטון וקללתו של ראש ממשלת ההון. תסתיים לאלתר שנת סיפורי הנדל"ן. סיפורי העטים, סיפורי הבתים וסיפורי הבדים. תכלה גם שנת פרשות פרץ וההסתדרות, שנת מפקד הארגזים, והיריעה קצרה עוד מלהכיל.
תכלה ותסתיים גם שנת פרשות הסיאוב והשחיתות של בתי המשפט, של שופטים המתעלמים מן הגזלה, ומכוחות הרשעה. בתי המשפט המשתפים עם הזרוע הכלכלית פעולה, כדי לבצע את הרעה. שנה המעידה על רשעותם של בתי המשפט והשופטים, וחושפת את האופי האכזר של ההליכים המשפטיים שבגינם נגזלו אלה, שעל שמירת זכויותיהם היו השופטים ובתי המשפט מופקדים. תכלה שנה שבה עם העושקים ניתן למנות גם את השופטים, שעשו יד אחת עם הגבירים, וכולם כאחד הגדילו את הונם או הכפילו ושילשו את רכושם.
תכלה ותסתיים גם קללת השחיתות והאטימות של העיתונות והעיתונאים. עיתונאים המועלים בתפקידם, ותמורת בצע מעוותים את ייעודם. עיתונאים הפועלים משום רצונם לתמוך בשכבות שהשתלטו על החברה שותתת הדם ולהתחבר אליהם בהנהגת העם. שנה של מנהיגות כלכלית שלא הייתה ממשיכה במדיניותה לולא קיבלה מנביאי השקר את העידוד והתמיכה. תכלה גם שנתם המקצועית של העיתונאים, שמהווים את הגורם הפסיכולוגי שמעודד את הפטרונים. שנה של שומרי האתרוגים המכשירים את העושקים, את החומדים והגוזלים בדברי נועם, בברכות ובהסברים דמגוגיים מפולפלים ושקריים. שנה שבה עודדו נביאי השקר בעיתונות את האליטות העושקות בדברי כזב ורמייה, כאנשים ישרים והגונים, המפתחים את ארצם בהתאם לאפשרויות הכלכליות ואו המדיניות.
תכלה שנה שבה תרבות השקר הפכה מנחלתם של העשירים והאליטה הכלכלית, גם לנחלתם של שאר משרתי הציבור ומנהיגיו. שנה שבה הכול מוכנים לעוות דין על-ידי עדות שקר ולשון רמייה בפיהם. אלו הם אותותיה ותוצאותיה של המדיניות הריכוזיות של ההון וההפרטה לדעת של המדינה. אלו הם תוצאותיה של שנה ושנים בהם קבוצה קטנה ומסיימת השתלטה הכוח המסחרי, על הכוח הפוליטי, התרבותי והמשפטי, ועל ההון האנושי כמו גם ההון הכספי.
כבר בספר מיכה ניבא הנביא על התדרדרות הנורמות המוסריות והחברתיות של ירושלים בתקופת הגאות והשפע הכלכלי, שאפיינה את תקופתו של חזקיהו מלך יהודה ולפני בואו של הכובש האשורי. מיכה הנביא ניבא, שהגאות הכלכלית של תושבי יהודה וירושלים תסתיים: השדות המשופעים בתבואות יושחתו על-ידי האויב, תצורת השמן והיין תיפול לידיו, ותושבי יהודה ובמיוחד ירושלים יסבלו מלעג עמי הסביבה. ולפי הסבר אחר נוכלי יהודה וירושלים יהיו ללעג בעיני בני "עמי" המדוכאים.
דוגמא קטנה לעתיד לבוא מההתנהגות של האליטות הכלכליות והאחרות בישראל ובירושלים, זכינו לטעום במלחמה האחרונה בלבנון, עת השדות והחורש הגלילי עלה באש ממטחי הקטיושות והושמנו ללעג בפני אויבנו מהצפון והמזרח. הייתכן שזהו הפרומו לסרט האמיתי ושנבואתו של הנביא תתקיים בשנית? סבורני שכן! ובכן לפני יום הכיפורים ועשרת ימי תשובה, לא נשאר לי אלה לאחל: תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה. ועל זה אוסיף: תכלה שנת ההפרטה וקללותיה, תחל שנת הרווחה וברכותיה!

הכותב הינו מזכיר ארגוני של המשמרת הצעירה של העבודה בירושלים.
תאריך:  23/09/2006   |   עודכן:  23/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תכלה שנה וקללותיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
with our CORRUPT JUDICIAL system ל"ת
1st CLEAR CORRUPTION  |  23/09/06 19:22
2
מעולה כתמיד. ל"ת
אזרח.  |  24/09/06 07:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה דרוקמן
רוב בעלי התפקידים המופקדים על מערכות גדולות וקטנות יעדיפו בעת מבחן, כאשר המערכת שלהם לדעת רבים לא תפקדה בצורה מהותית, להשתמש בשורה של נימוקים שתכליתם להסביר למה הם צריכים להישאר בתפקידם
נרי אבנרי
כנס בהם מנחם. כנס בהם בכל הכוח. מאחוריך מיליונים שרוצים מדינה מוסרית ולא מתלהבים לראות את ישראל מטפסת בטבלת המדינות המושחתות. למענם מנחם, תתחיל לנקות. חיים רמון הוא גבשושית. לפניך הר חלקלק, שהתמחה בעסקות נדל"ן
אברהם שרון
לא היתה ואין גם עכשיו תחושה נעימה של חג. אין "רון בלב ושיר בפה". משהו עכור, נוגה, חמצמץ, משהו שהותירה כאן המלחמה "האחרונה", נותר באוויר
עו"ד אברהם פכטר
המילואימניקים המוחים לא מאמינים לוועדת וינוגרד. היועץ המשפטי מני מזוז לא משכנע בהגנתו על העמדת השר חיים רמון לדין. אמן סוג ג' שזה עתה נולד, משמיץ את המדינה, ח"כים ערביים נוסעים למדינות אויב ומזדהים עם אויבינו ואוכפי החוק שותקים. לא פלא שיש המאמינים בממשלה ומדינה אלטרנטיבית
אריק באך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il