X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא המדינה השביע את המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט ריבלין באמצע אוקטובר אמור הנשיא להיות אורח הכבוד במעמד פתיחת מושב החורף של הכנסת האם עליו לנאום בטקס, האם עליו להופיע בו והאם המחוקק הישראלי לא צריך להגדיר הישארותם של נבחרי ציבור בתפקידם בעוד מתנהלת נגדם חקירת משטרה? הגיגים לקראת יום כיפור בצל חקירות נגד מנהיגי המדינה
▪  ▪  ▪
נשיא המדינה. ינאם בפתיחת מושב החורף?

נשיא מדינת ישראל, משה קצב השביע ביום חמישי (28.9.06), בטקס ממלכתי בבית הנשיא, את המשנה לנשיא בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין. הנשיא ישב בין ממלא-מקום שר המשפטים, מאיר שטרית לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, התחבק ארוכות בסוף הטקס עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק ונראה עייף אך נחוש.
הנשיא היה נחוש שלא לתת למבקריו הרבים להאפיל על גודל המעמד ונחוש להראות לכולם מי פה עדיין הבוס, מי פה הנשיא. במילים חמות בירך את המשנה החדש והשקיט, במילות הערכה על מערכת המשפט הישראלית ועל בית המשפט העליון את אלה המתנגדים לכך שנשיא תחת חקירה ישביע שופט בבית משפט שישנה אפשרות שידון בעניינו של נשיא מדינת ישראל, בערעור על הליכים פליליים כאלה או אחרים.
לא מעט גבות הורמו כאשר החליט הנשיא להשביע את המשנה לנשיאה. האם קיים כזה הבדל בין השבעת נשיאת בית המשפט העליון לבין השבעת המשנה לה? חברי כנסת לא מעטים השמיעו קולם נגד החלטה זו ונגד המשך פעולתו הסדירה של הנשיא. למרות שקולה של ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) די נדם לאחרונה לאחר כניסתה הדרמטית לעובי הקרה, קולותיהם הרמים של חברי הכנסת זהבה גלאון (מרצ-יחד), יורם מרציאנו (עבודה), רוחמה אברהם (קדימה) ואחרים נשמעים ונראים על מסכי הטלוויזיה והאינטרנט בכל הזדמנות. כל מבוקשם הוא כי הנשיא יכריז על נבצרות, לא ל-16 שעות אלא לשלושה חודשים בהם ישקיע את מרב זמנו בהגנה עצמית וישחרר את מוסד הנשיאות מהילה שלילית הקורנת ממנו, כל עוד נשיא תחת חקירה נמצא בין כתליו.
אך אפשר גם לבחון את הפן העקרוני בעזרת השאלה האם נבחר ציבור צריך להמשיך בתפקידו במקביל לחקירת משטרה או הגשת כתב אישום נגדו. קיתונות של מילים נכתבו ונאמרו בניסיון לנמק טיעוני בעד ונגד. ברור שעד שלא הוכחה אשמתם, הנשיא קצב, ח"כ צחי הנגבי (קדימה), השר לשעבר חיים רמון (קדימה) ואפילו ראש הממשלה אהוד אולמרט (ואני מצטער אם שכחתי חבר כנסת או שר הנהנים גם הם מחקירה משטרתית), חפים מכל פשע וזכותם להמשיך בחייהם. אולם, כמובילי החברה הישראלית עליהם להבין כי הם אלו המחזיקים מראה אל מול הישראלי הממוצע.
אולי לחברה המעלה על נס אוליגרך כגאידמק שהצורך באהבה ציבורית גורם לו לשפוך כסף רב, למרות הספק כי הכסף נעשה באופן חוקי ואתי, דרושה הנהגה שונה. יש לשבח את חיים רמון על מעשהו האמיץ והנכון ויש גם לשבח את ח"כ צחי הנגבי על שוויתר על זכות החסינות אך באותה נשימה יש לקרוא למחוקק לפעול להגדרת הישארותם של נבחרי ציבור בעמדותיהם, במקביל לחקירת משטרה או הגשת כתבי אישום.
ב-16 באוקטובר יחל מושב החורף של הכנסת ה- 17. בהזמנות שנשלחו לחברי הכנסת ולשאר דרג א' של מדינת ישראל, לא צוין נשיא המדינה בין אורחי הכבוד. למרות המבוכה, אמור הנשיא לכבד את האירוע בנוכחותו ויש האומרים כי אף בנאום. אם לשפוט לפי מעמד ההשבעה של המשנה לנשיאה בית המשפט, לנשיא לא תהיה בעיה אתית לעלות מעל דוכן הנואמים, לברך את חברי הכנסת ואת מדינת ישראל לכבוד מושב חדש של נבחריה. עוד לא ברור איך חברי הכנסת יגיבו והאם יצליחו לנשוך את לשונם ולהיות אלה המכבדים את המעמד. בכל זאת, מדובר בנשיא.

תאריך:  29/09/2006   |   עודכן:  29/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרנות המזבח עדיין מחזיקות מעמד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שיתבייש הנשיא הסוטה ל"ת
ויקה  |  30/09/06 00:56
2
שיתבייש הנשיא הסוטה
ויקה  |  30/09/06 00:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
דנקנר וברנע מתגייסים לעזרתו של אולמרט בניסיון לחלצו מהסיכון הפלילי בפרשת כרמיה    דנקנר משמיץ ומפרסם כזבים (כרגיל)    אולמרט וגיל מסטיי מכזבים בשידור חי בניסיון נואש לייצר אליבי ולעכב פרסום הממצאים המפלילים של מבקר המדינה
מוטי פלד
"פעם ראשונה שאיני מסוגל להגיע לבתי החולים כדי לעודד חיילים פצועים" מספר לי בכאב רב חבר קטוע רגל והלום קרב, נכה צה"ל ממלחמת יום כיפור. "אני לא מסוגל יותר לשקר לאומללים הטריים, אני לא מוכן יותר לספר להם כמה החיים שלהם יהיו יפים גם אחרי הפציעה, אני יודע בדיוק לאיזה מערכת אטומה הם נכנסים, ונמאס לי מהמשחקים האלה"
רחל נפרסטק
ממשלת צללים
נסים ישעיהו
כל עוד לא יהיה ברור ומובן מאליו כי לכל נושא משרה ציבורית יש אחריות אישית על כל מעשה או מחדל, שום דבר לא יהיה ניתן לתיקון. וזה לא מתחיל בקטסטרופות מן הסוג שחווינו בלא מלחמה האחרונה
אלירן דה-מאיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il