X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לעיתים נדירות מגיע רגע של אמת, בו נאמרים הדברים הללו מפורשות מפי הגבורה, מפיו של הנחתום המעיד על עיסתו, כמו וידויו המפתיע של אחד מבכירי הגילדה, עורך הארץ דייויד לנדאו
▪  ▪  ▪

לאלה המכונים בבוז ובהתנשאות "ימנים", ניטלה זה מכבר זכות הבעת הדעה ברוב אמצעי התקשורת שלנו. וכל כך למה? משום שלתקשורת הישראלית, להבדיל מהמקובל בעולם, יש אג'נדה משלה, וזכות הדיבור ניתנת רק לאלה התומכים בה. לפיכך, התקשורת הישראלית, כתובה ואלקטרונית כאחד, אינה מתנהלת על-פי קודים מקצועיים המחייבים לחשוף ללא מורא וללא משוא פנים את העובדות שזכותו של הציבור לדעת. בישראל, זכות הציבור לדעת היא סיסמא ריקה, משום שהחשיפה היא תמיד על תנאי, האם היא משרתת את האג'נדה או עלולה חלילה לפגוע בה. למשל, אם מתקיימת הפגנה המשרתת את האג'נדה משתתפים בה מאות אלפים, ואם היא נגדה רק רבבות. לכן חוטאים רבים מהעיתונאים שלנו בעירוב דעה בידיעה, כאשר את דעתם הלגיטימית מותר להם להביע רק במאמר, וגם שם עליהם להקפיד לכתוב רק אמת.
כל הדיוט יודע כי התקשורת היא עסק כלכלי, וכדי להרוויח החמצן שלה הוא הרייטינג, ולכן באג'נדה שלה מעורבת גם תאוות הבצע, לפיכך, גם מסיבה זאת יש להתייחס לכל המתפרסם בעירבון מוגבל.
התקשורת שלנו לוקה בחולי נוסף: היא אינה כלב השמירה של הדמוקרטיה, אלא כלב השמירה של האג'נדה שלה, בעברית קלה, של תפיסת העולם שלה. כמו במקרה המגונה בו חמס אריאל שרון את קולות הימין והסגירם לשמאל. בכל מדינה דמוקרטית אחרת היה כלב השמירה נובח בקולי קולות ומרעיש עולמות, ואם היו מתעלמים ממנו, הוא היה נושך את הגנב עד זוב דם. אך לא אצלנו, כאן רק כשכשו הפודלים בזנבם.
זאת ועוד, למעט קומץ בטל בשישים של עיתונאים ופרשנים יחידי סגולה מן הימין, המשמשים עלה תאנה לכיסוי ערוותם של העורכים המכונים בעגה המקצועית "שומרי השער" (gate keepers) רק לאותם בודדים הם מאפשרים להתבטא, וכך הם נושאים לשווא את סיסמת האובייקטיביות והשמירה על איזון עיתונאי.
בנוסף לסתימת פיותיהם של דוברי הימין, אסור להם תכלית האיסור למתוח בקורת על "השפויים" ולומר להם "אמרנו לכם". כאשר מעשי ידיו של השמאל טובעים בים, כמו בפירותיו הבאושים של הסכם אוסלו האומלל, נצחונו של החמאס בבחירות, מבול הקסאמים הניתך על שדרות הודות להינתקות, ציר פילדלפי שהפך לאוטוסטראדה להברחת אמל"ח, ושגיאות אוויליות נוספות, שהמכנה המשותף לכולן הוא הבלגה, הכלה, ויתורים, ונסיגות, שאלה שעודדו אותם בעבר היו מעדיפים שנשכח את הבליהם.
בקורת על טעויות קריטיות שכאלה היוצאת מפיהם של אנשי הימין, זוכה תמיד למנות גדושות של דברי לעג ונאצה ממקלדותיהם של הפרשנים היהירים שבויי האג'נדה, שלעולם אינם טועים.
אולם לא לעולם חוסן: לעיתים נדירות מגיע רגע של אמת, בו נאמרים הדברים הללו מפורשות מפי הגבורה, מפיו של הנחתום המעיד על עיסתו, כמו וידויו המפתיע של אחד מבכירי הגילדה, עורך הארץ דייויד לנדאו, שגילה בכנס "עת רצון - חשבון נפש ישראלי ערב יום הכיפורים". וכך אמר עורך "העיתון לאנשים חושבים" : "אני כעורך עיתון הארץ, אומר כן. עיתון הארץ תמך בהינתקות, ואנחנו סברנו שכדי להפסיק את השחיתות הגדולה של המשך הכיבוש בעזה, אפשר להעלים עין משחיתות קטנה". כך הוא אמר ללא בושה, והצטרף בריש גלי לעמיתו אמנון אברמוביץ', מטפח שיטת האתרוג. שניהם הודו כי זכותו של הציבור לא לדעת את שחיתויותיו של שרון ובניו, בתנאי שהוא מגשים את אג'נדת ההינתקות וההתכנסות. אותה תקשורת מגוייסת ממשיכה בסורה גם בימים אלה, לפי הכלל שזכותו של הציבור לא לדעת גם על עסקיו המפוקפקים של אהוד אולמרט, הנחשפים ללא מורא ומשוא פנים רק ב"מחלקה ראשונה", וזוכים לפרסום מזערי באמצעי תקשורת אחרים, בחריקת שיניים של העורכים, כשהם מבינים שאינם יכולים להמשיך עוד במלאכת ההתעלמות והטיוח.
כתיבה וחתימה טובה, תרתי משמע...

תאריך:  01/10/2006   |   עודכן:  01/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וידויו של עורך הארץ
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
וידויו של עורך הארץ
ריטה  |  1/10/06 10:08
 
- הרבה אתרוגים מוסתרים במקלדתו
אויל מחריש   |  3/10/06 00:35
2
וידויו של עורך הארץ
ריטה  |  1/10/06 10:09
3
וידויו של עורך הארץ
ריטה 2  |  1/10/06 10:11
4
עם השלטון יש להחליף גם את התקשורת ל"ת
טיטו  |  1/10/06 10:21
5
כל מילה בסלע. ...
יהודי גאה,  |  1/10/06 12:10
6
אתה יודע מה זה "מפי הגבורה" ???
שאלה לאדון גרוסמן  |  1/10/06 12:49
 
- השתדלתי לא להיות בוטה. ל"ת
יודע גם יודע  |  1/10/06 16:29
7
הארץ שינה את שמו ל-"אל ארד"
מזרחן  |  1/10/06 19:35
8
גורי, שלום. מאמרך נבון, אבל הוא חלק
שאול אבידור  |  2/10/06 12:45
9
אמת ויציב על הטהור האתנילא נשכח ולא ל"ת
דניאל סבלדי  |  2/10/06 19:49
10
פראבדה בכחול לבן
נחום שחף  |  2/10/06 22:53
 
- של נחום שחף
להאיר את עיניו  |  3/10/06 00:17
 
- מסכים
נחום שחף  |  3/10/06 06:19
11
השטלתות השמאל בתקשורת=מהפכה !
אברום  |  8/10/06 21:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
בשנת 2006 חולים רבים ממתינים לתקווה שתידפק על דלתם. 546 ממתינים להשתלת כליה, 117 להשתלת כבד, 109 להשתלת לב, 7 להשתלת לב וריאות, 43 להשתלת ריאות וכ-300 להשתלת קרניות. מדינת ישראל נמצאת במקום השני בשיעור המסרבים לתרום איברים במקרים של מוות מוחי
משה גולדבלט
יהונתן דחוח-הלוי
אוזלת היד הישראלית בתחום ההסברה מותירה את השטח פרוץ ליריבים המנצלים זאת לערער על האמינות הישראלית ולשכתב את ההיסטוריה    הגיע הזמן להקמת גוף הסברה לאומי כפי שהמליץ מבקר המדינה
עידן יוסף
האם היה הרבצ"ר הפורש בורג קטן במערכת ההינתקות או שהיה החותם שהכשיר אותה
ראובן שפירא
אדון משה קצב הנכבד, לך הביתה, ומיד. אתה כבר לא הנשיא שלנו, גם אם תגיע לכנסת וגם אם תקיים אירועים רשמיים במשכנך. אנחנו לא יכולים, בגללך וכל עוד אתה שם, לתת כבוד למשכן ולמוסד הנשיאות. מבחינתנו, אתה גונב לנו את תפקיד הנשיא ומוסיף בכך חטא על פשע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il