X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא מכחיש הכל, מלבד מנטרה אחת שהוא חוזר עליה כמו מתוך שינה: "חבורת פושעים מסוכנת רקמה מזימה נגדי". מה גרם לחבורת פשעים מסוכנת להוציא פסק דין מוות לקריירה של קצב? מה הוא הבטיח להם ולא קיים? מה הם נתנו לו ולא קבלו על כך את התמורה לה ציפו? ובכלל מה לנשיא ולחבורות פושעים, באיזו חתונה או בר מצווה יצא לו להתרועע איתם מלכתחילה?
▪  ▪  ▪

את יום הכיפורים הזה נציין ללא ספק עם תובנה חדשה של מושג החנינה והסליחה על פשעינו כשנלחש בעיניים עצומות: "אדון הסליחות, חטאנו לפניך, רחם עלינו" נדע שיש כמה טייקוני פשע שאינם מתחננים לאלוהים אלא מפנים זאת כדרישה לנשיא המדינה.
בשולי פרשית המין שבה נחשד הנשיא קצב, מסתתרת פרשה מזעזעת לא פחות ומסוכנת הרבה יותר לדמוקרטיה וליושרה הציבורית. סעיף 11 6 (ב) לחוק יסוד נשיא המדינה אומר: "לנשיא המדינה נתונה הסמכות לחון עבריינים ולהקל בעונשים על-ידי הפחתתם או המרתם". אבות האומה שניסחו סעיף זה בוודאי לא העלו בדעתם את האפשרות שארגוני פשע יקלטו את הפוטנציאל של הסעיף ויחדירו את זרועם הארוכה עד לעט של נשיא המדינה.
לפי עדויות עובדי משכן הנשיא שפורסמו בתקשורת, מקורבים לנשיא המדינה היו מעורבים בהליכים לאישור חנינות. על-פי העדויות, מספר אנשי עסקים הורשו לעיין בתיקי החנינות ואף היו בעלי השפעה בהחלטות אלו תיקים יגיעו לעיונו של הנשיא. ההאשמה הוכחשה על-ידי לשכת הנשיא. אחד מאותם מקורבים, כך על-פי התקשורת, היה ישוב בארכיב של בית הנשיא ומעיין בתיקים שהיו אמורים לעבור לידי הנשיא לקבלת החלטה. עוד עולה מעדות נוספת, כי ניתנה אפשרות לאיש עסקים נוסף להסתובב באופן חופשי בארכיב.
הנשיא מכחיש הכל, מלבד מנטרה אחת שהוא חוזר עליה כמו מתוך שינה: "חבורת פושעים מסוכנת רקמה מזימה נגדי". מה גרם לחבורת פשעים מסוכנת להוציא פסק דין מוות לקריירה של קצב? מה הוא הבטיח להם ולא קיים? מה הם נתנו לו ולא קבלו על כך את התמורה לה ציפו? ובכלל מה לנשיא ולחבורות פושעים, באיזו חתונה או בר מצווה יצא לו להתרועע איתם מלכתחילה?
בעבר הלא רחוק היינו כולנו עדים אילמים להליך חנינת הבזק של נאשמי פרשת קו 300. העסקה נועדה להרדים את דעת הציבור כך שלמרות שהם אשמים הם מקבלים חנינה רטרואקטיבית. כבר אז היינו צריכים לדעת שבסדק שפרצנו בחומת היושרה של מוסד החנינה יעלו ויפרצו אחרי גיבורי ישראל, גם גדולי פושעי ישראל.
כעת אנו שומעים שהמועמד המוביל לנשיאות, ח"כ רובי ריבלין, פעל והשתדל למענו של הארכי פושע אלי טיסונה המרצה עונש מאסר בארצות הברית בגין קשריו עם קרטל הסמים הקולומביאני קאלי. פחד אלוהים! הרי ברור שרבלין לא גדל בשכונה עם טיסונה.
אילי ההון שמקור עושרם לוט בערפל מרפדים לעצמם את הדרך בפוליסת ביטוח רבת שכבות: הם שותלים אנשים במשטרה, אם גם שם זה לא עוזר אז יש להם אנשים במערכת המשפט, ואם גם זה לא עוזר אז יש להם את לשכת שר המשפטים שמנהל את רשימת המומלצים לחנינות ואם גם זה לא עוזר אז אין שום בעיה, לא אלמן ישראל -הם מריצים לנשיאות מישהו שחייב להם ואז הכול בא על מקומו בשלום.
כיוון שסמכות החנינה מעוגנת בחוק יסוד, יש צורך בהסכמה רחבה של בית המחוקקים לתקן שני תיקונים דחופים: (1) לחייב את משרד המשפטים ואת לשכת הנשיא לפרסם בסוף כל שנה דוח שקוף לציבור ובו פירוט מבקשי החנינות באותה השנה, על מי המליץ שר המשפטים למי אושרה חנינה מטעם הנשיא ובאלו נימוקים? (2) את הנשיא יבחר העם מתוך רשימת מועמדים ולא הכנסת.

תאריך:  03/10/2006   |   עודכן:  12/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אמנם האימפקט של אזהרתי נמוך, יען כי אינני רמטכ"ל שזה עתה פשט את מדיו, וגם אין לי שום כוונה ליחצ"ן את המסרים שלי באמצעות סיבוב "זובור" מתוקשר בשוק-התקווה, ובכל זאת דעתי נחרצת: אולמרט מסוכן לישראל!
אלונה ספטון
בנו הנשים, יש יותר מיופי חיצוני, יש לנו נשמה, ובזה כל אחת נראית שונה. היופי שלנו בא לידי ביטוי, ביצירת שירים וסיפורים, באומנות, בהגות, בפילסופיה, בניסיון של החיים
אפרי הלפרין
הלילה בא לי בחלום סולם, סולם הניצב לקרקע ובקושי מגיע למטר וחצי, הוא היה שבור הסולם, ולא היו עליו מלאכים, אלא היה מלא ערכים, "סולם הערכים" קראתי לו, והערכים לא עלו בכלל הם רק ירדו וכשלו, ירדו והתנפצו אל הקרקע
שלמה אידן
ניסיון העבר הוכיח, כי עסקות שבויים עולות לנו במחיר כבד מנשוא; ההנהגה מתעלמת מהגיון בסיסי ומלקחי העבר. הנהגה הרוקחת עסקות עם מרצחים היא הנהגה פושעת. עם המוכן להשלים עם ביצוע הפשע נגדו - הוא עם מטומטם
רונן ליבוביץ
"האנשים האלה מופקרים וחסרי אחריות", ממשיכה ותוקפת ח"כ גלאון את מנהיגי המדינה בריאיון מיוחד לקראת יום הכיפורים    יו"ר סיעת מרצ גם קוראת להחזיר את הגולן ולא לזלזל בהצהרות מדמשק    כמו כן, היא מקיימת אבחנה מעניינת בין חברי הכנסת ליברמן ובשארה    לבסוף, בנימה אישית, אומרת כי "לא משהו בישראל בשנת 2006"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il