X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

יורם פז מנכ"ל מכוורת עמק חפר מכוורת עמק חפר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בכפית דבש יש כ- 25-30 קלוריות אכילת דבש לפני השינה מסייעת להרגעת מערכת העצבים
▪  ▪  ▪

1. העדויות ההיסטוריות מצביעות על-כך שהדבש קדם לאדם. התגלו מאובנים של דבורת הדבש שגילם נאמד לתקופה של לפני 150 מיליון שנה.
2. כוורת אחת, המכילה 80 אלף דבורים, מסוגלת להפיק בישראל כ- 50 ק"ג דבש בשנה, לעומת 200 ק"ג בקנדה, אוסטרליה ודרום אמריקה. ההבדל נובע מכמות נמוכה של מקורות פריחה ועקירת פרדסים. בארץ ישנם כשמונים צמחים שונים מהם הדבורים מפיקות את הדבש.
3. ביוון העתיקה, ברומא ואף בימינו במקומות שונים בעולם, נהוג להפיק שיכר מדבש. השיכר נוצר מתסיסה של דבש שנוספו לו מים ושמרים.
4. הדבש הוא בעל פעילות אנטי מיקרוביאלית חזקה (משמיד חיידקים). אין למעשה בטבע מזון סטרילי למעט הדבש. לכן דבש מומלץ גם לחולים ולאנשים רגישים למחלות.
5. הדבש נחשב למוצר תזונתי בעל אורך חיי המדף הארוכים ביותר הקיים בטבע. עם זאת, רצוי לאחסן דבש במקום מוצל הרחק ממקור חום. במצרים נמצא דבש מתקופת הפרעונים ואיכותו היתה טובה.
6. התגבשות הדבש בחודשי החורף אינה מעידה על קלקולו, אלא להיפך על-כך שהוא אמיתי ולא עבר תהליך של חימום. ההתגבשות נובעת מהרכבו הכימי של הדבש ומאבקת הפרחים המצויה בתוכו. כדי להחזיר את הדבש למצבו הנוזלי יש להשרות את הצנצנת במים חמים.
7. בכפית דבש יש כ- 25-30 קלוריות! דבש מתוק פי שלושה מסוכר לבן, אך כמות הקלוריות שבו פחותה ב- 25% מזה שבסוכר. בנוסף מכיל הדבש ויטמינים מקבוצת B ו- C ומינרלים כמו סידן, נתרן, אשלגן, אבץ, מגנזיום, ברזל, כלור ועוד.
8. הדבש הוא חומר היגרוסקופי (סופג לחות) ולכן הוא מסייע לעצירת דימומים, לאיחוי פצעים ולטיפול בכוויות. מריחת דבש על העור מסייעת לבעיות עור כמו אקזמות, אקנה או פסוריאזיס, יובש בעור ובפנים.
9. אכילת דבש לפני השינה מסייעת להרגעת מערכת העצבים ולהתמודדות עם חוסר שינה. רצוי לאכול כפית דבש עם כוס מים, כך הופך הדבש למקור אנרגיה זמין הנספג מיידית בדם.
10. מדוע נקרא ירח הדבש בשם זה? קיימת אמונה כלל עולמית הטוענת שאכילת דבש במשך 30 יום לאחר החתונה מבטיחה שהנישואים יהיו מתוקים, שטופי אהבה והבנה הדדית. 30 יום הם זמן הקפת כדור הארץ על-ידי הירח ולכן התקופה הזו קרויה ירח דבש (Honey Moon).

יורם פז הינו מנכ"ל מכוורת עמק חפר
תאריך:  05/10/2006   |   עודכן:  05/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' י. בלקשטיין
טיפים לנשים היוצאות לטיולים במדינות כמו הודו בחגים
גורי גרוסמן
אני, האזרח הנבער, שאינני מומחה גדול בענייני ביטחון שואל את כל הגנרלים אותם אני מפרנס במיטב כספי, היכן מצפונכם? האם גורלי וגורל משפחתי מופקדים בידי אנשים ציניים חסרי כל אחריות מקצועית ומוסרית?
עו"ד תומר ריטרסקי
לאחרונה נחשפים יותר ויותר מקרים של הטרדה מינית לסוגיה, עו"ד תומר ריטרסקי מסביר מהי הטרדה מינית ומהן ההשלכות האזרחיות שיש לה למעט העמדה לדין פלילי
נרי אבנרי
ההערצה לשרון היתה ברמות כאלה שאילו היה מחליט למנות את אחד מפרי ההרבעה שלו לקונסול בלוס אנג'לס - לא היה בנמצא מי שיערער על המהלך. אחרי שבוע מגיע זמן הסיכום: ההינתקות הצליחה!! חאלד משעל נשם לרווחה
ד"ר נ. שטופמן
תפקידנו כהורים, מטפלים וכחברה, להיות שם בשבילם, לתמוך בהם בעת הצורך, לסלוח ולהבין כשצריך ולאפשר להם לעבור את התהליך הטבעי בשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il