X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

היום מלאו 33 שנה למלחמת יום הכיפורים, וזיכרון היום הטראומטי נצרב בזיכרוני, כמו גם בזיכרון הקולקטיבי הישראלי.
תמונה ראשונה:
דבר לא רמז בדממת היום הקדוש, על שעתיד להתרחש כמה שעות מאוחר יותר. שכונת "מעוז אביב" הטובלת בירק, הייתה מנומנמת מתמיד, עת ישבנו כמה חברות בכיתה י"א על ספסל בשביל המוביל לבית הכנסת. מן הסתם היינו עסוקות בשיחות בטלות האופייניות לגיל הטיפש עשרה, כשהבחנו לפתע במכונית הוואליאנט הצבאית היוצאת מהשכונה במהירות, ולאחריה, תוך מספר דקות, יצאו בזו אחר זו עשרות מכוניות צבאיות במהירות מן השכונה הדוממת. (שכון צבא קבע "מעוז אביב" היה מאוכלס בעשרות רבות של אנשי קבע בדרגות שונות, ובאנשי מערכת הביטחון). שיחת החולין פסקה, ואנחנו לטשנו עיניים כלא מאמינות במחזה הסוריאליסטי.
תמונה שנייה:
שעת צהריים באותו יום, בסביבות השעה שתיים. אזעקה פולחת את הדממה, ואנחנו בבית נטועים במקומנו המומים. לאחר דקה או שתיים מתעשתים ויוצאים החוצה, למקלט. דירתנו שכנה בקומת הקרקע בבלוק ארוך בן שש כניסות. בירידה למקלט היו קשורים כמה זוגות אופניים ודלת המקלט הייתה נעולה על סוגר ובריח. השנים הארוכות שחלפו, לא הצליחו להשכיח את מראה השכנים המבוהלים היורדים במהירות מהקומות העליונות למקלט הנעול. לאחר דקות ארוכות של עצבים ומתח, נמצא המפתח הנעלם, וגם האופניים סולקו בדרך נעלמה מהמפתן המלוכלך. נבלענו במקלט המאובק, ושם בישר לנו הטרנזיסטור הקטן על פרוץ המלחמה.
תמונה שלישית:
תלמידי תיכון עירוני ד' בו למדתי, פוזרו במוסדות ציבוריים שונים ככוח עזר, ומלאו את מקומם של המגויסים. בימים הראשונים שובצתי במחלקת יולדות בבית החולים המיתולוגי "הקריה" בתל אביב, שנסגר לפני שנתיים. באורח מוזר (ואולי לא באמת "מוזר"), נחרת בזיכרוני משפט שאמרה האחות הראשית במחלקה ביום השני למלחמה, והוא נשמע כך "בוודאי כבר מחר נוכל להרים כוסית לניצחון". כבר אז, באוזני הצעירות והתמימות, יכולתי לשמוע את היהירות וההתנשאות. מלים אלו מסמלות השקפת עולם שהובילה את מדינת ישראל לעברי פי פחת, ומבטאות את הזחיחות, היהירות והזלזול בשכננו.
תמונה רביעית:
השכונה הקטנה עברה טלטלה קשה כשאיבדה את טובי בניה במלחמה. לא אשכח את דמעותיה של המורה המבוגרת שלי למתמתיקה, שבמשך ימים ארוכים לא חדלה לבכות את תלמידה האהוב, שכני מהבלוק השכן, שנפל במלחמה.
עבורי ועבור חבריי הייתה מלחמת יום כיפור קץ הנעורים והתום. באחת- התבגרנו. במקום הילדים "השטותניקים", החוגגים את הנעורים במסיבות, אופנועים, גלידה מונטנה, וחופי תל אביב - הפכנו כבדי ראש ורציניים. רציניים מדי.
הזעזוע הלאומי אפף אותנו, חדר לתודעתנו ושינה דרמטית את הלך מחשבתנו והווייתנו. המלחמה גדעה עבורנו את תחושת השחרור וחדוות הנעורים. לנצח השתנינו.

תאריך:  07/10/2006   |   עודכן:  07/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה שגדעה נעורינו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
איזה קישקוש שמאלצי
פנחס  |  7/10/06 22:11
2
אזעקות נוספות נשמעו בצפון 33 יום
איפה היית אז  |  7/10/06 22:29
3
כבר בגיל 50 אבל חיבור של ילדה
מב"י  |  8/10/06 09:25
 
- חינוך לסובלנות
אורנה מרקוס בן-צבי  |  8/10/06 11:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
היום שבו ידפקו חיילי צה"ל על דלתות בתי הישובים ברמת הגולן ויאמרו: "בשם ממשלת ישראל עליכם לפנות את בתיכם...", יגיע ביום מן הימים, כי אנו מתערים יותר ויותר בקהילה הבינלאומית
אריק באך
רציתי לכתוב דברי ביקורת על האירועים האחרונים, אך בכל פעם מצאתי שכל הצודקים טועים וכל הטועים צודקים ואין לי נגד מי או בעד מי לכתוב
דני ברקוביץ'
סוריה לא תבחל בדרכים פחות דיפלומטיות מול ממשלת לבנון, בניסיון להניא אותה מלהמשיך לקדם את נושא בית דין בינלאומי, תוך שימוש באמצעי לחץ שונים
טל ונילי רבינוביץ'
החיים במורכבותם מקשים על התייחסות שטחית אל מעשה הבגידה במונחים של בעד ונגד, טוב ורע... אך מוסכם על הכלל כי הבגידה במהותה היא מעשה שלילי: בגידה במולדת, בגידה בחברים, בגידה במשפחה, בגידה בערכים ובגידת האדם בעצמו
יואב לוין
בין עבירות המס והשוחד לבין עבירות על חוקי העבודה במדינת ישראל של היום, עולה כפורחת הכלכלה הישראלית המטיבה רק עם המעטים ופוגעת כמו תמיד ברבים. על הפרת חוקי העבודה במדינת ישראל!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il