X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השר לביטחון פנים חושב שקיבל מינוי למשרתו מראש הממשלה. טעות גדולה! המינוי ניתן על-ידי קהל האזרחים המצביעים בבחירות. אם לא יצליח השר לביטחון פנים לשפר את תחושת הביטחון של האזרח ברחובות העיר ובשלמות רכושו, אזי אינו ראוי למשרתו. מה שנחוץ לנו הם מעשים גלויים לציבור המוליכים לתוצאות
▪  ▪  ▪

ברמה האישית, אף פעם לא הצלחתי להבין מדוע רוב השרים שמתמנים למשרתם אינם פועלים לקידום רשימה של פעילויות שמטרידות את הציבור. המטרה, כך חשבתי כאזרח מצביע, היא לסיים את הקדנציה עם רשימה של מטלות שבוצעו, ושהציבור מודע להן. הצלחה בביצוע תיצור הרי מנוף לבחירתו ולשדרוגו של השר המבצע. אם כך מדוע אין הוא מקצה משאבים לקידום המטלות ובמקום זאת מרבה לעסוק בתחום המפלגתי ובמעגלי האוהדים ומלחכי הפנכה שמקווים לקבל ממנו תועלת חומרית.
גם ברמת המאקרו יש לי אי הבנה. משום מה נדמה תמיד שרוב משרדי השרים מתנהלים סביב התפעול השוטף. אותו אויב ניהולי שתוקף כל ארגון וידוע בסיסמא: טיפול בנושאים דחופים דוחה טיפול בנושאים חשובים. מסיבה זו אין לנו עדיין רכבת תחתית, ורכבת פרברים, אין עדיין פנסיה ממלכתית, פעולה משפטית מתמשכת במשך שנים רבות ועולה ממון רב, אנשים ואפילו מוסדות בונים כאוות נפשם בשטחים לא להם וללא קבלת אישורי בנייה, ובתחומים הולכים וגדולים אנו פועלים בניגוד לכל הגיון ניהולי עקרוני: לא מנסים למנוע את הבעיה אלא פועלים כאשר קורה אסון או מתגלה שאנו על עברי פי פחת.
אז הנושא הופך להיות לדחוף ומגיע הזמן להגיב אליו. אל נא תחשבו שאז הפעולה נעשית במהירות. חלילה. ראו את נושא הטיפול בעקורי ההינתקות שטרם החלו לבנות את בתיהם. גם לא לאחר יותר משנה. ראו את האופן שבו טיפלו באוכלוסיית הצפון ברמה הפרטנית, בעת מלחמת לבנון השנייה. כך קורה בחינוך. כך קורה בביטחון. מצב דומה נראה בנושאי רווחה. וכעת, מתברר שזה קורה גם בתיק לביטחון פנים.
אנחנו זקוקים לשר ולמנגנון משטרתי על-מנת שימנע עברות ופשעים ויגן על האזרחים. אינני מחפש אפס עברות. אני מחפש שיפור בביטחון. האם זה נעשה?
גניבות הרכב והרכוש ממשיכות להתרחש. במרבית המקרים שידועים לנו, נדרש הניזוק להגיע ל"סוכנות חברת הביטוח", תחנת המשטרה הקרובה על-מנת לקבל אישור לביטוח שאמנם היתה פריצה או גניבה. במקומות מסוימים בארץ, מוטב לנהג לנסוע כשדלתות הרכב נעולות כדי למנוע את התופעה של גנב המתנפל על הנהג ומשליך אותו מרכבו.
תאונות הדרכים ממשיכות להתרחש. אנו רק מונים בסוף השבוע את האבדות. בכל סוף שבוע ישנו מבצע לתפישת שיכורים. אבל העונש המוטל עליהם, גם אם בשכרותם גרמו לתאונה, אינו זהה למי שרץ ברחובות העיר עם אקדח שלוף ופוגע באזרחים שלווים. רכב, כך סבורים במשטרה, אינו כלי נשק ואמצעי הרג. ולכן, אין תגובה מערכתית על העונשים המגוחכים הנגזרים במערכת המשפט.
מובן שהמשטרה טוענת שזה לא בסמכותה. יש כאן חלוקת עבודה. המשטרה עוצרת ומערכת המשפט משחררת בעונשים קלילים. עבודת צוות. ניהולית, למסתכל מהצד זה נראה כמו עבודה סיזיפית: לגלגל את העבריין עד למעלה כדי שיתגלגל משוחרר למטה. האם לא הגיעה השעה לסינרגיה מפעילות משותפת של משרדי הממשלה?
העבריינות של משפחות הפשע לא נראית צועדת לפתרון. בשנים האחרונות, וגם בחודש האחרון, אירעו מקרים רבים שבהם חיסול חשבונות בעולם התחתון גרם לנפגעים והרוגים מקרב האזרחים שנקלעו למקום. גם פרשת זאב רוזנשטיין נראית כאילו משטרת ישראל העדיפה לתת לארה"ב לפתור את הבעיה.
גם האלימות ברחוב גברה. אנשים נדקרים, נערות נאנסות בעיבורה של עיר, וכעת נער הוכה נמרצות על-ידי בני נוער. המשטרה בכל מקרה פותחת בחקירה. אף אחד ממנהיגיה, כמו אבי דיכטר, לא נוקט בדרך בלתי שגרתית כדי לפצח את הבעיה.
מהי דרך בלתי שגרתית? הנה ארבע דוגמאות:
1. איתור עבריינים שנהגו באלימות על-ידי הצעת פרס כספי כדי שיוסגרו במהירות למשטרה והצדק יבצבץ.
2. תיאום בין משרדי הממשלה הנוגעים לדבר (משפטים וביטחון פנים) כדי לשנות קו ולהעניש בעוצמה את העבריינים. להטיל עליהם את הסף העליון של העונש שנקבע בחוק. לא לעשות עסקות טיעון. לא לוותר. אם אנס ילך לכלא ל- 20 שנה, אם נערים שהתעללו בנער יבלו חמש שנים במוסד לעבריינים (רק בשל גילם), אם עבריין רכוש יספוג עונש מאסר של 7 שנים ולא 10 חודשים, ונהג שיכור יאלץ להיפרד מרכבו לחודש, גם אם לא ביצע תאונה, אזי יתחיל להיראות בבירור הצדק ויילמד הלקח מה כדאי יותר: לא לעבור על החוק או להסתכן בעונש כבד.
3. למשל, להתמקד באזור עתיר אלימות במשך שלושה חודשים וללכוד בו את רוב העבריינים שמעריכים, בצדק, שברמה הארצית לא מבחינים בהם.
4. ועוד רעיון, ראוי היה ששרי המשפטים וביטחון הפנים ישקלו להפעיל בישראל את חוק שלוש העברות. בארה"ב החוק קובע כי מי שעבר עברה שלישית, גם אם העונש עליה נמוך, הוא עבריין מועד שעדיף לסלקו מתחומי המחיה של אזרחים, ולכן ישולש עונשו לעומת העונש של העברה האחרונה. ללא שיקול דעת של השופט.
השר דיכטר, לא נבחרת למשרתך כדי לחלוק לך כבוד. קיבלת את משרתך על-מנת להוכיח לאזרחי המדינה שינוי ושיפור בתפקוד המשרד הבינוני שעליו אתה מופקד. יתכן שאתה חושב אחרת על משרתך, אבל, אם הדברים היחידים שנשמע על המשרד לביטחון פנים יהיו חקירות של ועדת זיילר על פעילות לא תקינה של קציני משטרה, נאלץ להסיק שהגעת לדרגת אי ההצלחה שלך. ראה נא את ההיגיון בדרישות שאני מציג במאמר. צא מהשגרה, שנס את מותניך והבא לנו ביטחון פנים טוב יותר ונראה לעין.

תאריך:  08/10/2006   |   עודכן:  08/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם השר לביטחון פנים ישן?
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
ראש הממשלה ראוי למשרתו?
אפרי הלפרין  |  8/10/06 16:06
 
- מר הלפרין, אני מנסה להמריץ אותו
אריה דרוקמן   |  8/10/06 21:02
 
- למה שנה?
אפרי הלפרין  |  9/10/06 08:05
2
CORRUPT JUDICIAL=BIGGEST CRIMINALS  ל"ת
DECHTER must fight  |  8/10/06 17:06
 
- לפי הסגנון זה נראה כמו אוליגרך רוסי ל"ת
אריה דרוקמן   |  8/10/06 21:12
 
- ONLY EXPERIENCED WITH FACTS...!i ל"ת
CORRUPTION EYE  |  9/10/06 11:58
3
חברה, מה אתם רוצים מדיכטר?
מזרחן  |  8/10/06 20:19
 
- בשם החברה, אני משיב בק"ע דיכטר
אריה דרוקמן   |  8/10/06 21:11
4
דיכטר בא לשנות את מבנה השלטון בארץ
מייק  |  8/10/06 23:00
 
- כלומר, האמון שלך בו כשר - אפסי ל"ת
מיקי ספילאני  |  9/10/06 01:54
5
מי השר ? יש שר ?
אזרח שנפרץ  |  9/10/06 09:13
 
- יש שר אחראי ואנו צריכים להזכיר לו
אריה דרוקמן  |  9/10/06 10:49
6
מחדלי המשרד לביטחון פנימי
sssss  |  9/10/06 14:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסף שטח
לנוכח החקירות הרבות חיוני לקבוע כללים כדי שלא לפגוע בניהול השוטף של ענייני המדינה
נרי אבנרי
"חזלינו אמרו", אמר אחד מהמשקיעים, "אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים, מרחיבים דעתו של אדם. מה זה, אין אישה בבית הנאה הזה"? "אשתי בסטודיו", השיב אהוד, "היא מציירת"
עו"ד יוסי דר
מי שאמור לעזור לנתבע לחפש במרץ אחר ההוכחות לדברים שהוא אמר בגנותו של התובע, הינו - כמה אכזרי - התובע עצמו
חן בן אליהו
צה"ל, שידע לפנים להגדיר מטרות, לכתוב ולתת פקודות ברורות ולבצען, יתכן מאוד שלא מסוגל עוד לעשות זאת באמצעות השפה החדשה שיצר לעצמו ואשר הלכה והשתלטה עליו, בעיקר מאז חתימתו של אותו מסמך כניעה בלא-תנאי לאויב הערבי, הידוע בכינויו 'הסכם אוסלו'
עו"ד משה גולדבלט
רגע לפני שמתחוללת בישראל מהפיכת הקטיפה שמכוחה יועברו כל הסמכויות השלטוניות העיקריות לבית המשפט העליון, יש לקרוא לחשיבה מחודשת ולמהלך ציבורי נגדי. יש לומר לשופטי בית המשפט העליון לעצור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il