X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוכנית להמרצת תעשיית היהלומים בבלגיה תכלול אפשרות להלבנת הון ופטור ממס
▪  ▪  ▪

תעשיית היהלומים באנטוורפן, בלגיה, מקרטעת מזה זמן. תחרות עזה הציבה לה ממשלת דובאי שמנסה להפוך את דובאי למרכז עולמי של יהלומים, בהעניקה תנאים מצוינים ליהלומנים.
לאחרונה נקטה ממשלת בלגיה מספר צעדים שנועדו להפוך את המגמה. הצעדים עשויים לסייע גם ליהלומנים ישראלים אשר מטבע הדברים מתקשים לפעול בדובאי.
במסגרת תוכנית של 57 נקודות להמרצת תעשיית היהלומים בבלגיה, הוחלט בין היתר על מתן אפשרות להלבנת הון ולפטור ממס. יהלומנים בלגים משלמים ככלל מס על המחזור בשיעור של כ- 3%. ברור כי האינטרס של היהלומן הוא להעריך את המחזור באופן נמוך. בהתאם, כל רווח לא מוצהר עשוי להימצא במלאי היהלומים של היהלומן.
לפי התוכנית החדשה, יתאפשר ליהלומנים הבלגים לשערך את שווי המלאי שלהם. בגין תוספת השווי ישולם מס חד פעמי בשיעור של לא יותר מ- 3%. בדרך זו מתאפשר למעשה ליהלומנים להלבין הון לא מוצהר.
תמריץ נוסף יינתן באמצעות פטור ממס על משיכת דיבידנדים מחוץ לבלגיה חזרה לבלגיה. דיבידנדים ביחס של אחד לחמש לעומת הרווח המוצהר בבלגיה יהיו פטורים ממס. קרי, חברה שלה רווח של מיליון דולר תוכל לקבל דיבידנדים בסך של חמישה מיליון דולר בפטור ממס.
עוד מדובר בתוכנית, על ביטול מס היבוא בשיעור של 3 פרומיל החל על יבוא מחוץ לשוק האירופאי. בנוסף יוקם אזור סחר חופשי ליהלומים ותכשיטים באזור שדה התעופה של בריסל, בדומה לאזורים כאלו הקיימים בז'נבה ודובאי.
בתכנון נכון, גם יהלומנים ישראלים יוכלו ליהנות מההטבות הנ"ל בבלגיה. ליהלומנים ישראלים רבים קשרי גומלין אמיצים עם תעשיית היהלומים בבלגיה, לרבות קשרי משפחה, כך שההטבות הנ"ל יכולות בתנאים מסויימים לשמש גם אותם.
אפשרות אחת היא להעביר את פעילותם לבלגיה באמצעות הקמת חברה שם, אשר בתכנון נכון חברה זו לא תחוב במס בישראל, אלא רק בבלגיה.
אכן, למקבלי ההחלטות בישראל יש חומר למחשבה, שכן התחרות על ההגמוניה של ישראל כמרכז יהלומים גוברת. יש לציין אומנם שמדובר בתוכנית שטרם אושרה סופית וטרם יושמה, אולם דווקא בשל כך שומה על רשות המיסים לצאת במבצעים דומים, שאלמלא כן עלולה הפעילות של יהלומנים ישראלים לעבור לבלגיה.

משרד עו"ד שוחט- לוקר מתמחה מיסוי בינלאומי, במיסוי נדל"ן, מס הכנסה, מיסים עקיפים וליטיגציית מס, אזרחית ופלילית, תכנון מס בשינויי מבנה, ומיסוי היי-טק, וגם מוסמך לעריכת דין בניו-יורק.
הכותב שותף במשרד עו"ד שוחט, לוקר ושות', המתמחה במיסוי.
תאריך:  09/10/2006   |   עודכן:  09/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר גל דובנוב-רז
רצוי שכל ילד יצבור שעה של מאמץ אירובי ביום    ניתן להוסיף גם אימוני כוח, ובלבד שייעשו בהדרגה ובהשגחה מתאימה
מוני מרדכי
השיקול הכלכלי של המו"ל משפיע כמובן על איכות העיתונות בארץ ועל חוסר יכולתה להיות גורם משפיע המוביל לשינוי חברתי, כפי שנדרש ממנה לעיתים
יוסי אחימאיר
טוב שיש "שלום עכשיו" ודוחות חדשות לבקרים של "שלום עכשיו". הודות להם אתה למד על עוד מבנים ועוד מתיישבים שנוספו ברחבי יהודה ושומרון... דוח כזה ועוד לפני חג הסוכות - מוסיף שמחה על שמחת החג
שירי מור-בלכר
האם לרשות רישוי יש סמכות לבטל רשיון עסק בשל שיקולים של תכנון ובנייה?
יואב לוין
תרבות הצריכה ומתקפת הפרסומות יצרו נוער בור, משועמם, מתוסכל ואלים במיוחד. הפרסומאים, שרואים את ילדיכם כקהל יעד לאומנות השכנוע שלהם, והתאגידים, שרואים את ילדיכם כצרכנים לעתיד, לא משאירים הרבה מקום לחינוך ערכי אמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il