X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין לי צל צילו של ספק, שאילו קצב היה חשוד בפדופיליה, מר ברק לא היה מחבק אותו, למרות "חזקת החפות"- מפני שהעבירה הזו נתפסת כמחליאה. אבל עבירות נגד נשים?
▪  ▪  ▪

"אהרן ברק הוא איש מדהים", אמר הנאשם צחי הנגבי לגידי וייץ, "כל פעם שהוא רואה אותי, אני זוכה לחיבוק" (הארץ / 6.10.06). על שום מה ולמה, הביא הנאשם צחי הנגבי את המידע הזה? הרי לכאורה אין שום קשר בין החיבוק שצחי זכה לו מאהרן ברק, לבין ים הסעיפים בכתב האישום נגדו. אז זהו שיש.
קבלו פרשנות: יש בארץ אליטה מאופיינת. אהרן ברק בגין עוצמתו המוסרית הוא היהלום שבאליטה. מילה שלו נחשבת. גם אם הוא אומר אותה בלי להוציא הגה מהפה. יש שפת גוף, וכולנו יודעים לפרש אותה.
מבחינתו של הנגבי, ברק הוא מקור אנרגיה מוסרית. נאשם שזוכה לחיבוק ממנו, מרגיש כמו טלפון סלולרי אחרי טעינה. בנוסף - וזה מה שחשוב - מר הנגבי מאמין, שמידע כזה ("ברק חיבק אותי"!), "מדלל" את כתב האישום נגדו בעיני אנשי המערכת, ורבים בציבור. הסיפור שלנו הוא אהרן ברק.
השמועות אומרות, שפה ושם הוא חטא בנפוטיזם. ואם לא הוא, אז מתחת חוטמו יקיריו חטאו בנפוטיזם. ואם לא מינויים של בני משפחה, אז מאמץ יוצא דופן לקדם "יקירים". רק נאיבי יאמין שהקריטריון היחיד במינויי שופטים היה איכות המועמד/ת. ההרכב של ביהמ"ש העליון מוכיח שאני לא חושד בכשרים.
ואם מחברים לזה את היחס האישי החם בין צחי הנגבי לברק, אפשר (בקושי) להבין את החיבוק ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. מינויים בלתי ראויים, בעיני אנשים מסוימים נתפסים כהתנהגות פסולה, אבל לא פלילית.
לא כן החשד הכבד כנגד הנשיא. האזרח משה קצב, חשוד בהתנהגות פלילית שעניינה מין. ואם הכותרת במעריב נכונה (9.10.06) האיש הזה "מאיים" על אזרחי ישראל, ובכלל זה אהרן ברק, שהוא מתכוון להגיע לפתיחת מושב החורף של כנסת ישראל.
הרעיון הזה, לכפות את נוכחותו עלינו, אני מודה - מעיק. אילו היה חף מכל חשד, היינו אומרים "הנשיא משה קצב כיבד את הכנסת בנוכחותו". מאחר שיש איתו בעיה, התיאור האובייקטיבי צריך להיות "הנשיא החשוד בפלילים משה קצב, הכתים את הכנסת בנוכחותו".
אני משוכנע ששאלת נוכחותו של משה קצב בפתיחת מושב החורף של הכנסת, נדונה במשכן הנשיא. יתרה מכך - אני משוכנע שיש בין יועציו, כאלה השוללים את הרעיון. ולמרות הכול - אם יחליט להגיע (מה שאני לא בטוח), אני משוכנע שהחיבוק המיותר שחיבק אותו אהרן ברק, בטקס השבעתו של כבוד השופט אליעזר ריבלין (למשנה לנשיאה) - הוא שהיטה את הכף.
התמונה המביכה הזו, היתה חזקה!! וגם אם יגיד שלא התכוון, היא העבירה מסר לכל הסביבה, ובמיוחד לאלה המשרתים במערכת הצדק. יום למחרת החיבוק, הופיעה תמונה גדולה במעריב (29.9.06), שבה נראים מחובקים הנשיא היוצא ברק והנשיא החשוד קצב. באמצע התמונה, בעיגול צהוב, מופיע הכיתוב: "חבר בעת צרה", וליד זה מצד ימין למעלה: "הנשיא בדימוס אהרן ברק, מעניק חיבוק תומך ומפתיע לנשיא קצב".
"מקורבי הנשיא מסרו", כך קראנו בעיתונים, "שהחיבוק שזכה לקבל הנשיא קצב מאהרן ברק, מאוד עודד את רוחו". אין לי צל צילו של ספק, שאילו קצב היה חשוד בפדופיליה, מר ברק לא היה מחבק אותו, למרות "חזקת החפות" - מפני שהעבירה הזו נתפסת כמחליאה. אבל עבירות נגד נשים??
אני יודע שאהרן ברק הוא איש מאופק ומנומס. גם אם יגיד שלא התכוון, החיבוק הזה התפרש בעיני הרבה נשים (וגברים), ובמיוחד האזרחיות שהתלוננו נגד קצב, כהוצאת "אצבע משולשת" כלפיהן.
לסיכום, בפרפרזה לפתגם "חכמים היזהרו בדבריכם", צריך לומר: "שופטים, היזהרו בחיבוקיכם". שאם לא כן, יהיו שיגידו: "אם בארזי המוסר נפלה שלהבת, מה לכם כי תלינו על אזובי הקיר"?

תאריך:  11/10/2006   |   עודכן:  11/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיבוק כהטרדה מוסרית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
טוב מאד נרי!! ל"ת
אביגיל  |  11/10/06 13:15
 
- כשיש ספק בכוונותיה של הגברת
דון ז'ואן   |  11/10/06 23:27
 
- מסכים איתך בהחלט
איסטניסט מושבע  |  12/10/06 07:55
2
בור ועם הארץ. ל"ת
השהיד  |  11/10/06 15:10
3
מחבק יותר מדי, הברק הזה
מזרחן  |  11/10/06 15:29
4
אישית, אינני רואה מחמאה בחיבוק האיש
סתם הערה  |  11/10/06 19:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירי מור-בלכר
בית המשפט קבע כי יש להשוות את מעמד השמאי המכריע לזה של מומחה ובהתאם לכך ועדת הערר אינה חייבת לאפשר את חקירתו. עם זאת קבע בית המשפט כי נראה שחקירה שכנגד היא המכשיר היעיל ביותר לגילוי האמת במשפט ואין למנוע מבעל דין אפשרות לממש את זכותו לגילוי האמת אלא במקרים חריגים
צבי מזאל
החלטה 1701 הקימה משטר ביטחוני רופף ושביר שיציבותו תלויה במספר גורמים בעלי אינטרסים שאינם חופפים ואפילו מנוגדים. כמו כן, היא לא הובילה לפתרון הבעיות המרכזיות שהיו הגורמים למלחמה: נוכחות חיזבאללה על נשקו, הברחות נשק לחיזבאללה, נושא חוות שבעא ושחרור החטופים
צבי גיל
הנופים ושכיות החמדה של הצפון אינם רכושם של האכסניות,אך אלה גובים מחירים מופקעים כאילו שזה שייך להם בדיוק כמו חלק מחופי הכינרת הציבוריים שהופקעו על-ידי משיגי גבול    תקציר
גילה טולקובסקי
ממש לא ברור מדוע בוחרת מדינה שלמה במשך מחצית השנה, להעביר חלק ניכר מפעילות יומה בחשיכה. אולי זה מיזם משותף של גרמי השמיים יחד עם מצב הרוח הכללי
ד"ר עמיר סולד
כירורגים הם גזע בסכנת הכחדה    מדוע זה קורה ומה צריך לעשות כדי להפוך את המגמה    תקציר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il