X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העונש שקיבל שופט הכדורגל יוחנן צ'יבוטרו מעורר את הדיון על השוואת הפגיעה בנפש ובגוף לפגיעה בממון ואנו החלטנו להרים את הכפפה ולנסות ולבחון את הדברים מנקודת מבט שונה
▪  ▪  ▪

"עונש חסר תקדים", "מחיר כואב וקשה", "עבירה חמורה שפוגעת בטוהר הספורט", "עונש חמור"... ועוד ביטויים קישטו את הכתבות סביב הרשעתו של שופט הכדורגל יוחנן צ'יבוטרו, אשר הורשע בקבלת שוחד על-מנת להטות משחקים.
שלוש שנות מאסר בפועל, שנתיים על תנאי וקנס בסך 30 אלף שקל - היה גזר דינו ומיד רעמו הטוקבקיסטים:
"...ובמדינה שלנו על אונס מקבלים פחות".
"...ומה עם הרוצחים בכבישים?".
"...ועל הכאת אישה מקבלים עבודות שירות?!".
"...כדורגל חשוב יותר מחיי אדם במדינה...".
ועוד...
מדוע השופטים מוצאים את האומץ למצות את הדין במקרים כמו שוחד של שופטי כדורגל זוטרים ולא מסוגלים לעמוד איתן מול משפחות שעולמן חרב עליהן בשבריר שנייה על-ידי נהג עבריין תנועה... ומדוע חייהן ונזקי גופן של נשים פצועות נפשית ופיזית, שווים פחות? מדוע מתחשבים ומקלים בעונשו של אב אשר אנס את ילדיו וכשזה מגיע לכסף של הימורים, לכלכלה ולספורט - דווקא שם מוצאים לנכון להחמיר?!
עיון בפסק הדין של השופט דן מור, מבית משפט השלום בתל אביב, מחזק את הטענות למעלה:
"האוהדים משקיעים ממיטב כספם במעקב אחר קבוצתם וכוכביה. כל מבנה הספורט התחרותי בנוי כיום על השקעות כספיות עצומות, לתוצאת המשחקים חשיבות והשפעה הן ספורטיבית והן כלכלית. כל מבנה חברתי כלכלי וספורטיבי מונח בין השאר גם על כיסא שופטי הכדורגל. יסוד קיומו של הספורט התחרותי הינו בהגינות המאבק ובעיקרון התחרות ההוגנת".
הדברים האמורים לעיל מעוררים את הדיון על השוואת הפגיעה בנפש ובגוף לפגיעה בממון ואנו החלטנו להרים את הכפפה ולנסות ולבחון את הדברים מנקודת מבט שונה:
הפגיעה בנפש האדם ובגופו היא פגיעה חמורה יותר מהפגיעה בממונו של האדם. על כך אין עוררין. עם זאת נכון הוא שעל-פי מבחן התוצאה - הפגיעה בנפש חמורה יותר מתוצאת הפגיעה בממון אך העונש הניתן לעושה המעשה ניתן לו על-פי המעשה שעשה ולא על-פי תוצאתו של המעשה.
להמחשה:
- ד' נסע ברכבו ופגע מתוך רשלנות וללא כוונת זדון באדם אחר והרגו. הדבר משול לרצח שבגינו התורה מאפשרת ערי מקלט (לרוצח בשגגה, שאינו רצח במזיד).
- ק' ביצע שוד מזוין, או גנב, או שיחד והתוצאה של מעשהו המכוון היא פגיעה בממון.
על-פי דוגמא זו ניווכח כי הפגיעה בנפש (בגוף) פלוני היא אומנם חמורה יותר מהפגיעה בממונו של אלמוני, אך על-פי כוונת העבריין ועל-פי המעשה עצמו (הכוונה היא חלק מהמעשה, קרי "היסוד הנפשי") - מעשהו של הפוגע בממון חמור יותר.
זוהי גם הסיבה המהותית לגזר דינו המחמיר של השופט דן מור ועל כך יש לברך.
ועוד: ברור לכל, כי בכל מעשה של פגיעה בממון יש אלמנט של פגיעה בנפש. אנשים שבתיהם נפרצו ופרטיותם הופרה מדווחים כי הם מתקשים לחזור לשגרת יומם בשל ההיבט הנפשי של הפגיעה בפרטיותם ובשל אבדן תחושת השליטה והביטחון. נזק נפשי זה חזק יותר מאשר הנזק הממוני שעליו ניתן להתגבר.
ונוסיף, כי לאבדן הממון יש נזק נפשי: למשל, אדם אשר מכוניתו נגנבה מאבד יחד עם רכושו את חופש התנועה, את עצמאותו, את מעמדו החברתי... הגם שפגיעה בקניינו של אדם מעוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
לפיכך, גזר דינו של השופט דן מור הוא מידתי, סביר ועל גזרי דין נוספים להתיישר לקו שמתווה השופט בגזר דינו הזה.

תאריך:  17/10/2006   |   עודכן:  17/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקרה צ'יבוטרו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צביעות?התממות?אימפוטנטיות?טמטום? ל"ת
הניה  |  17/10/06 21:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנדי ספדי
לא רק בישראל יש מיעוט אתני כזה או אחר, לא רק בישראל המיעוט האתני מהווה מיעוט בתפקידי מפתח או בכל תחום אחר, אך רק בישראל המיעוט האתני כופר בעצם קיומה של המדינה
עו"ד יוסי דר
האם יש קשר בין אמינותן של הנפגעות לבין העובדה שהן לא התלוננו ביוזמתן כנגד הנשיא? בסיפור שיובא להלן יש כדי להשיב על השאלה
עו"ד רז מסורי
יש איסור חמור על פיטורי עובדת בתקופת טיפולי הפוריות. זכויות רבות נוספות מסתתרות במעבה החוק המבטיח את זכויותיהן של נשים במקום העבודה. בשל מורכבות החוק הופכים מבלי דעת מעבידים רבים לעבריינים
עו"ד משה גולדבלט
אי אפשר להבין את המתרחש בדיון על ההחלטה שלא להקים ועדת חקירה ממלכתית, אלא אם מבינים את המטרה האמיתית של בית המשפט העליון. אנו נמצאים בעיצומו של מהלך מרחיק לכת בסופו השלטון העליון יועבר לאוליגרכיה המשפטית
עו"ד אברהם פכטר
הממשלה אישרה את הקמת ועדת וינוגרד לחקר מלחמת לבנון, בהרכב ובסמכויות כשל ועדת חקירה ממלכתית. לבג"צ אין סמכות חוקית או מוסרית לשנות את החלטת הממשלה. אם בג"צ יחליט להתערב, הוא יעשה שגיאה שעלולה להביא לחקיקה שתגביל את סמכויותיו והקמת בית משפט לחוקה. על בג"צ - להיזהר ולרסן את עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il